דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דן בדרום

דן בדרום / על רקע תקיעות במשא ומתן: שיבושים בקווי 'דן בדרום'

היום (שלישי) בשעה 10:00 ייפגשו עובדי החברה לאספת חירום, לאחר שלושה שבועות של סכסוך עבודה. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב: "במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית, לא נהסס להרחיב את הצעדים"

אוטובוס של חברת דן בדרום (צילום: דבר ראשון).
אוטובוס של חברת דן בדרום (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נהגי חברת האוטובוסים דן בדרום יערכו מחר (שלישי) בבוקר אספת מחאה , הצפויה לגרום לשיבושים בתחבורה הציבורית. זאת לאחר שלפני שלושה שבועות הכריזו על סכסוך עבודה בטענה למבוי סתום במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. הסכסוך הוכרז לאחר שלטענת ועד העובדים הציעה להם ההנהלה לנהל את המו"מ בניהם בלא ההסתדרות. האספה תתקיים מחר במטה החברה באשקלון. סכסוך עבודה קודם הכריזו העובדים בחודש מאי.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף, מתח היום ביקורת חריפה על התנהלות חברת האם 'דן', שמנהל משאבי האנוש שלה, יעקב פרידמן, מופקד על ניהול המשא ומתן עם הנהגים. לדבריו, הנהלת החברה מתנהלת בשרירות לב קיצונית ובאופן שאינו הולם יחסי עבודה קיבוציים. בביוף הוסיף שההנהלה ממשיכה להתבצר בעמדותיה למעלה מחצי שנה ואחרי ניסיונות הידברות רבים, ואינה מוכנה לתת ל-300 נהגי דן בדרום כל תוספת לשכרם.

"כולי תקווה כי הנהלת החברה תחדל ממשחקים לא נקיים, תפעל באופן שהולם את גודל האחריות על כתפיה, הן כלפי העובדים והן כלפי מאות אלפי הנוסעים, ותפנים כי מדובר בקבוצת עובדים נחושה שתמשיך לפעול עד שיושג הסכם קיבוצי הוגן וראוי בחברה" אמר בביוף, "אנו לא נאפשר לרפות את ידיהם של העובדים ובמידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בנושא, לא נהסס להרחיב את הצעדים הארגוניים".

 

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות מאיר בביוף. צילום באדיבות המצולם
יו"ר מרחב נגב בהסתדרות מאיר בביוף. צילום באדיבות המצולם

לאחרונה דחה בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע את בקשת דן לפסול את סכסוך העבודה בחברת הבת. על פי המלצתו של בית הדין התקיימו שני ניסיונות גישור נוספים בין הצדדים, בתיווכה של הממונה על יחסי עבודה במשרד הכלכלה והתעשייה באזור ירושלים והדרום, עו"ד מירב הלוי. אולם המגעים בין הצדדים כשלו ובהסתדרות טוענים כי הנהלת החברה ממשיכה להציג עמדות קשיחות ובלתי מתפשרות, בניסיון להימנע מהסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי.

עובדי חברת דן בדרום התארגנו בסמוך לתחילת פעולתה בפברואר 2016, לאחר שזכתה במכרז להפעלת הקווים בצפון הנגב ולבאר שבע. והיא מפעילה את קווי התחבורה הציבורית במספר יישובים מאשקלון ועד באר-שבע, לרבות קריית גת, קריית מלאכי, שדרות, אופקים, נתיבות וכן מושבים וקיבוצים רבים באזור.

מהנהלת החברה נמסר בתגובה כי "דן בדרום תמשיך לספק כבכל יום את השירות הטוב ביותר לנוסעים" עוד הוסיפו כי החברה מנהלת משא ומתן מזה מספר חודשים עם נציגות העובדים ואף הגיעה להסכמות במספר סעיפים אך, לטענתם, החברה לא יכולה לעמוד בעלות דרישות העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!