דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

"המערכה האחרונה של נתניהו": כך סיקרו כלי התקשורת בעולם את הדרמה הפוליטית בישראל

אתרי החדשות ברחבי בעולם דיווחו על האפשרות להקמת הממשלה החדשה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט, והדגישו את סוף שלטון נתניהו | בנט תואר באחד הדיווחים כ"מיליונר אולטרה-לאומני שעשוי לרשת את נתניהו"

צילום מסך מהניו יורק טיימס
צילום מסך מהניו יורק טיימס
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"משחקי הכס של ישראל": כלי התקשורת מסביב לעולם שבו לעסוק הבוקר (חמישי) בהרחבה ובכותרות הראשיות בנעשה בישראל, אלא שהפעם לא מהזווית הצבאית אלא מזו הפוליטית, בצל החתימה על ההסכם בין מפלגות גוש השינוי בדרך להחלפת השלטון והקמת ממשלה חדשה.

ארצות הברית

בניו יורק טיימס נכתב בכותרת הראשית: "נתניהו נמצא על סף הדחה, מתנגדיו הגיעו להסכמה על קואליציה". בידיעה הוסיפו: "נתניהו קרוב לאבד את השלטון לאחר 12 שנות כהונה רצופות". כמו כן צוין שהקמתה של הממשלה החדשה תוביל ל"פתרון המבוי הסתום שהוביל לארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים".

על ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט נכתב: "הוא יזם היי-טק הידוע בהתעקשותו שלעולם לא צריכה להיות מדינה פלסטינית ושעל ישראל לספח את רוב הגדה המערבית". העיתון ציין גם שבנט הוא בן למהגרים מארצות הברית, "עשיר באופן עצמאי" ו"יחסית בלתי ידוע או מנוסה בפוליטיקה העולמית". הוא הצליח לרשום הישג חריג אפילו בפוליטיקה הישראלית, נכתב, כשהשיג את כיסא ראש הממשלה "עם שבעה מושבים מתוך 120 בסך הכל".

בוושינגטון פוסט נכתב בכותרת: "האופוזיציה בישראל מוכנה להצביע על הדחת נתניהו". בהמשך צוין: "קואליציית מפלגות מגוונת הודיעה לנשיא ישראל ראובן ריבלין שגיבשה תכניות לממשלת אחדות. בית הנבחרים של ישראל יתכנס להצביע, ככל הנראה בתוך שבוע עד 12 יום".

עבור כלי תקשורת רבים זו הייתה הזדמנות ראשונה לחשוף בפני קוראיהם את מי שעשוי לכהן בקרוב כראש הממשלה הבא של ישראל, בנט, שנחשב לדמות אלמונית יחסית בקרב רבים. חלק מאתרי החדשות הציגו אותו כ"מיליונר מתחום ההיי-טק", ורבים מהם הגדירו את מפלגת ימינה כ"אולטרה-ימנית". "המיליונר האולטרה-לאומן שעשוי לרשת את נתניהו", הגדירה את בנט הרשת הכלכלית CNBC.

כלי תקשורת רבים ציינו התבטאויות עבר של בנט, בהן "אני ימני יותר מביבי", ואת תמיכתו בסיפוח חלקים גדולים מהשטחים. "הוא הצטרף לפוליטיקה אחרי שמכר את הסטארט-אפ שלו ב-145 מיליון דולר", דיווחה הרשת.

בריטניה

באתר החדשות הלאומי הבריטי ה-BBC תפסה הדרמה הפוליטית בישראל את הכותרת הראשית, שבה נכתב: "מפלגות האופוזיציה בישראל הסכימו על ממשלת שינוי", וכן על "סוף עידן נתניהו לאחר 12 שנות כהונה".

בגרדיאן, המזוהה יותר עם מחנה השמאל בממלכה, נכתב: "מנהיג האופוזיציה הישראלי הודיע לנשיא המדינה שהוא יכול להקים ממשלה, צעד קריטי ביותר למעמדו הפוליטי של בנימין נתניהו בעשור האחרון". עוד נכתב שעד להשבעת הממשלה החדשה, "נתניהו צפוי להמשיך בניסיונותיו לגרום למחוקקים לערוק, כך שללפיד לא יהיה רוב של 61".

בהמשך הוזכר גם משפט נתניהו שמתנהל בימים אלה, ונכתב שנתניהו "ניסה נואשות להפיל את ההסכם של מתנגדיו, שעלול לאיים לא רק על חייו הפוליטיים אלא גם על חירותו. אם יישב באופוזיציה, ניתן יהיה למנוע ממנו חסינות פרלמנטרית והממשלה החדשה תוכל להעביר חקיקה שתאסור עליו לכהן שוב כראש ממשלה".

עוד הוסבר בידיעה שתמיכת רע"ם הייתה קריטית למהלך. על יו"ר המפלגה מנסור עבאס נכתב: "הוא אדם מעשי וחיפש משאבים וזכויות גדולים יותר עבור אזרחי ישראל הפלסטינים".

עוד נכתב: "כדי להימנע מהתפרקות, הממשלה השברירית צפויה להתמקד בכלכלה ובמגפת הקורונה, תוך הימנעות מטיפול בבעיה הגדולה של מיליוני פלסטינים שחיים תחת שלטון ישראל".

כלי התקשורת הבינלאומיים התאמצו להסביר לקוראיהם עד כמה יוצאת דופן הקואליציה שעליה הוכרז אמש. זו תהיה "קואליציה שישראל מעולם לא ראתה", דיווח כתב הפייננשייל טיימס, "היא נמתחת מהשמאל הקיצוני לימין האולטרה-לאומני, ויש לה מטרה משותפת אחת: לסיים את הקריירה הפוליטית של נתניהו".

העיתון אף השווה את הנעשה בפוליטיקה הישראלית לסדרות הוליוודיות. "משחקי הכס של ישראל בדרך למערכה האחרונה של נתניהו", דווח בו במהלך היום, עם תיאור מפורט כיצד "אוסף אקלקטי של מפלגות אופוזיציה חבר כדי להדיח את ראש הממשלה הוותיק".

גרמניה, איטליה וספרד

"אחרי 12 שנות נתניהו – ממשלה חדשה בישראל", הכריזה מעט אחרי חצות הכותרת הראשית של אתר שפיגל בגרמניה, שדיווח לקוראיו על ההתפתחויות האחרונות. התמונה הראשית הציגה את יאיר לפיד, שהוגדר כ"מנצח הגדול" של מלאכת הרכבת הקואליציה. האתר הקדיש את שלוש הידיעות הראשיות לנעשה בישראל: "נתניהו על סף הדחה לאחר שיריביו הסכימו על קואליציה", הכריזה הכותרת הראשית, שציינה כי נתניהו הוא ראש הממשלה הישראלי שכיהן במשך הכי הרבה שנים.

באיטליה, הכותרת הראשית של הקוריירה דלה סרה הזכירה גם היא את תום עידן נתניהו, אבל גם את מה שהיא מכנה "הזוג המוזר בנט ולפיד שנולדו כדי להתקוטט אחד עם השני".

הרפובליקה בספרד הציג את תמונות ראשי כל המפלגות החברות בקואליציה, כולל את זו של עבאס, תחת הכותרת "בישראל, קואליציית אנטי-נתניהו נולדה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!