דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות לבית הדין: ״הנהלת מפעל של 2,000 עובדים במגדל העמק פוגעת בהתארגנות עובדים״

עדויות והקלטות מעלות חשד לפגיעה בהתארגנות העובדים בחברת "טאואר סמיקונדקטור"|יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות: "בכל שנותיי לא נחשפתי להתנהלות בריונית כל כך נגד ציבור עובדים שכל מה שהם מבקשים זה להתאגד בהסתדרות"

עובדי טאואר סמיקונדקטור. (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי טאואר סמיקונדקטור. (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הגישה היום (חמישי) עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת כנגד חברת "טאואר סמיקונדקטור" ממגדל העמק בטענה לפגיעה בהתארגנות עובדים.

עובדי מפעל "טאואר סמיקונדקטור" החלו בתחילת השבוע במהלך התארגנות במטרה להקים ועד עובדים ולהיכנס למשא ומתן להסכם קיבוצי בחברה. מהלך ההתאגדות קרם עור וגידים על רקע רצונם של עובדי טאואר להבטיח את תנאי תעסוקתם ולדאוג לשיפור הזכויות והתנאים שלהם.

לטענת ההסתדרות, במהלך הימים האחרונים הגיעו לידיה עדויות והקלטות המעלות חשד לפגיעה בהתארגנות. בין היתר, טוענת ההסתדרות כי נעצרה עבודת פסי הייצור על מנת שמנהלים יעבירו לעובדים בכינוסים דברי הסבר נגד ההתארגנות והפצת תעמולה אסורה, שפוגעת באופן חמור בזכות ההתארגנות. בנוסף, טוענת ההסתדרות שמנהלים בכירים כינסו עובדים בסמוך לשער הפנימי של המפעל כדי להחתים אותם על טפסי ביטול חברות בהסתדרות.

בעקבות ההתפתחות החמורה והמהירה של פעילות החברה נגד ההתארגנות, הגישו היום עו"ד ענת גוטמן, מהלשכה המשפטית לאיגוד מקצועי, ועו"ד מור ארזי גלבוע, יועצת משפטית במרחב עמקים צפוני, בקשת צד לבית הדין למניעת הפגיעות. כמו כן נעשתה פנייה להנהלת החברה לחדול לאלתר מכל הפרה של זכות ההתארגנות של עובדי המפעל, ובכלל זה להימנע מכל התבטאות כנגד ההתארגנות, מסירת מידע בקשר לכך לעובדים והטלת אימה עליהם.

מוועד הפעולה נמסר: "אנו אוהבים את מקום העבודה שלנו, ופועלים לטובתו יום יום במסירות ובאחריות רבה. הגיע הזמן שנדאג גם לעצמנו כעובדים. אנו קוראים לכל העובדים להמשיך להצטרף ולחזק את ההתאגדות".

ההתארגנות מלווה על ידי צוות מרחב עמקים צפוני, בראשות לאון פרץ, ואנשי האגף להתאגדות עובדים. יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ מסר: "כבר למעלה מ-25 שנה אני חבר ויו"ר ועד עובדים, ומעל 20 שנה משמש כיו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות. מעולם בכל שנותיי לא נחשפתי להתנהלות בריונית כל כך נגד ציבור עובדים שכל מה שהם מבקשים זה להתאגד בהסתדרות. אני מבטיח לוועד הפעולה ולכל העובדים שהצטרפו להסתדרות שהמרחב וההסתדרות, בראשותו של היו"ר ארנון בר-דוד, יעניקו להם את כל ההגנה עד להצלחת המהלך".

חברת "טאואר סמיקונדקטור", שמעסיקה כ-2,000 עובדים, עוסקת בפיתוח ובייצור מוליכים למחצה, ומעגלים משולבים לתעשיית האלקטרוניקה.

מחברת חברת "טאואר סמיקונדקטור" נמסר: "ראשית נציין כי פעילות החברה מתנהלת כסדרה ופסי הייצור עובדים 24/7 כרגיל ללא כל הפסקה כנטען. מעבר לכך, בחברה לא התקבלה כל עתירה וצר לנו שההסתדרות בוחרת לפנות אל התקשורת לפני פנייה אל החברה עצמה. נדגיש כי טאואר פועלת כדין, מכבדת את זכויות עובדיה ורואה בהם נכס מהותי של החברה וכך תמשיך לפעול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!