דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הממשלה אישרה: סיוע בארנונה לעסקים גדולים ולעסקים שנפתחו בשנה האחרונה

עסקים עם מחזור של מעל 400 מיליון שקלים גם יקבלו הנחה בארנונה | נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק: "כרבע מהמלונות בארץ לא זכו לשקל מהמדינה, שמח שהצלחנו סוף סוף לתקן את העיוות"

בתי מלון באילת (Shutterstock)
בתי מלון באילת (Shutterstock)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הבוקר (חמישי) הנחה בארנונה גם לעסקים עם מחזור שנתי של יותר מ-400 מיליון שקלים, ולעסקים חדשים שנפתחו אחרי מרץ 2020. עסקים אלה לא זכו לסיוע עד כה. הפטור מארנונה צפוי לסייע לרשתות המלונות, שלמרות הפגיעה הקשה שספגו עד כה לא זכו לפיצוי משמעותי.

בהתאם להחלטה, עסקים חדשים שיעמדו בתנאי הסף יהיו זכאים לקבל מענק החזר ארנונה דו-חודשי באופן רטרואקטיבי, החל מחודש ספטמבר 2020 ועד לסיום רשת הביטחון הכלכלית, ביוני 2021.

תקופה ארוכה היה תקוע המתווה בשל מחלוקת פוליטית. השבוע התקיים דיון בוועדת הכספים בנושא, בו קרא יו"ר הוועדה משה גפני לאישור המתווה, ורבים מח"כ תקפו את ראש הממשלה החליפי בני גנץ על כך שהוא מעכב את אישור התקנות.

יו"ר המגזר העסקי דובי אמיתי: "ישנה חשיבות משקית וכלכלית משמעותית לסיוע לחברות במחזורים של מעל 400 מלש"ח, הנטייה לחשוב שעסקים גדולים לא נפגעו הינה טעות יסודית. פגיעה בחברות הגדולות, יוצרת השפעה רוחבית על היקפי ההעסקה במשק, על שרשרת העסקאות כדוגמת רכישת חומרי גלם, שירותים ומוצרים מעסקים קטנים ועוד ועל כן הסיוע הוא קריטי".  

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק: "כרבע מהמלונות בארץ לא זכו לשקל מהמדינה עבור סיוע בארנונה ובהוצאות הקבועות מאז פרוץ משבר הקורונה .אני שמח שהצלחנו סוף סוף לשכנע את מקבלי ההחלטות לתקן את העיוות, כדי שיאפשר גם למלונות אלו לקבל פיצוי על הפגיעה הקשה אותה ספגו. חשוב לציין, כי גם היום ענף המלונאות לא נחלץ עדיין מהמשבר ותלוי רבות בהתאוששות התיירות  העולמית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״מברך על אישור הממשלה למתן סיוע לעסקים חדשים שנפגעו במהלך שנת הקורונה. סיוע זה, שהבאתי יחד עם שר האוצר, יביא להאצה נוספת במשק הישראלי כחלק מהיציאה ממשבר הקורונה״.

שר האוצר ישראל כ״ץ: ״הסיוע הנרחב שניתן לעסקים ולמובטלים בתקופת הקורונה אפשר להם לעבור את התקופה הקשה, ומאפשר כעת למשק הישראלי לחזור במהירות לפעילות מלאה. יחד עם הירידה החדה באבטלה והתוכנית ליציאה מהחל"ת, הירידה בגרעון, הגידול הצפוי בצמיחה והנתונים הכלכליים החיוביים שמתקבלים, לצד העברת חוקי ההסדרים והרפורמות שבפתח, יש למשק הישראלי פוטנציאל זינוק מהגבוהים בעולם וחשוב שלא להשאיר מאחור את כל מי שנפגע מהמשבר״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!