דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

יו"ר ההסתדרות על שר האוצר המיועד, ליברמן: "רואים עין בעין הרבה מאוד דברים"

ארנון בר-דוד אמר היום (ה׳) שהוא אופטימי ביחס לממשלה המתגבשת: "יש פה סיכוי לקדם את מדינת ישראל, השותפות עם העובדים יכולה להיות מכפיל כוח" | ליברמן: ״הטלפונים הראשונים שלי יהיו לנגיד בנק ישראל, יו״ר ההסתדרות ונשיא התעשיינים״

ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות  (צילום: יונתן בלום)
ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות (צילום: יונתן בלום)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר היום (חמישי) שהוא רואה בהקמת ממשלה חדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד הזדמנות לפתח את המשק הישראלי בשיתוף פעולה עם העובדים.

"אני מצפה שתקום ממשלה מסודרת בישראל", אמר בר-דוד בוועידה הלאומית של חדשות 13, "המדינה זקוקה לממשלה כאוויר לנשימה אחרי השנתיים שהיו פה, ואחרי מערכות הבחירות האינסופיות.

״יש פה סיכוי לקדם את מדינת ישראל, לעשות דברים שחלמנו עליהם שנים. צריך לפתח את מערכת הבריאות, צריך לבנות פה בתי חולים, אי אפשר להחזיר את מערכת הבריאות להיות כמו שהיא היתה לפני הקורונה ולייבש אותה. מערכות החינוך והרווחה שלנו קורסות, צריך להשקיע שם תקציבים. יש הרבה דברים שהמדינה צריכה לטפל בהם, והשותפות שלה עם העובדים יכולה להיות מכפיל כוח כדי להצעיד את המדינה קדימה".

בר-דוד אמר שהוא "מחליף מסרים" עם שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, וכי "אנחנו רואים עין בעין הרבה מאוד דברים, יש מסרים של שיתוף פעולה, של עבודה מסודרת, של שולחן עגול בין המעסיקים, ההסתדרות והאוצר, כדי לנסות לקדם פה דברים".

בר-דוד אמר "אני ביחסים מצוינים עם כמעט כל הגורמים שמרכיבים את הממשלה הזאת, ואגב גם בסיעות האחרות בכנסת. בניתי היום את ההסתדרות בכל המפלגות. אין יותר הסתדרות שיש לה מפלגה או מפלגה שיש לה הסתדרות. אני היום א-פוליטי כי כשמתעסקים בעובדים אין הבדל של מפלגה, ואני חושב שזאת הדרך".

על ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, שהתבטא בעבר נגד העבודה המאורגנת, אמר בר-דוד שהוא בטוח שהממשלה תפעל לטובת העובדים. "אני לא מציע לנפתלי בנט להתעסק עם העובדים. זה לא הדבר הראשון להתעסק איתו, יש הרבה דברים שהוא צריך להתעסק איתם".

בתשובה לשאלה האם ההסתדרות תסכים לקיצוצים או להקפאות שכר אמר בר-דוד: "אנחנו מבינים את המצב, ולכן כרגע בשנתיים האחרונות אני הייתי מאוד אחראי ונתתי למדינה את השקט לנהל את המשברים שהיו פה. תחשבי שהעובדים היו פה על בריקדות, מה היה המצב במשק או במדינה. נתנו את הזמן למדינה לנהל את המשברים, זה שניהלו כך או אחרת זה סיפור אחר. כשתקום ממשלה ויהיה תקציב, יתחילו דיבורים והכול יהיה על השולחן״.

שר האוצר המיועד ליברמן: ״צריך לייצר צמיחה״

״הקואליציה הזו תתמקד בעיקר בנושאים כלכליים״, אמר היום אביגדרו ליברמן בוועידה הלאומית של חדשות 13, ״מדינת ישראל כבר שנתיים בלי תקציב. אנחנו רואים את נתוני האבטלה, הגירעון ויחס חוב-תוצר ומבינים שהאתגר הכי גדול שלנו כרגע הוא לשקם את הכלכלה״.

״לקפוץ מיעד גירעון שעומד על 2.5% ל-11.6% זה דבר בלתי סביר בעליל.
החוב של מדינת ישראל כרגע הוא כטריליון ש"ח. צריך לייצר צמיחה ולהגדיל את התקציב ולא את הגירעון. וכדי להגדיל את התקציב צריך להגיע להידברות.

״בשעה הראשונה שאתיישב על כיסא שר האוצר, אני ארים טלפון לנגיד בנק ישראל, לנשיא התאחדות התעשיינים וליו"ר ההסתדרות לטובת הידברות בנינו.

״לעלות מיסים זה לא צעד אפקטיבי. להכביד על הקבוצה שעובדת זה לא חכם ולא מספיק. אנחנו נדרשים לבוא עם תכנית כוללת שמטפלת בכל המרכיבים, גם בהכנסות, גם בגבייה וגם בתעסוקה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!