דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

הלחץ על ימינה נמשך: מאות הפגינו בעצרת מול ביתה של שקד

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן: "זאת לא ממשלת שינוי או אחדות אלא משותפת עם תומכי הטרור" | עשרות הפגינו מול ביתו של ח"כ ניר אורבך בפתח תקווה: "תעצור את הטירוף הזה"

מפגינים מול הבית של איילת שקד (צילום: יוסי זליגר)
מפגינים מול הבית של איילת שקד (צילום: יוסי זליגר)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הלחץ על חברי הכנסת מסיעת ימינה שלא להצטרף לממשלה החדשה נמשך. עשרות מפגינים התאספו (חמישי) מחוץ לביתו של ח"כ ניר אורבך בפתח תקווה, ומאות השתתפו בעצרת מחוץ לביתה של איילת שקד תחת הכותרת "אל תתנתקי מהימין, חזרי הביתה".

"תסירו את החרפה אליה הלכתם"

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, בהפגנה מול ביתה של שקד: "ערב מצער. ימינה הפכה שמאלה. הזהירו מעל כל במה ימינה מתכוונת שמאלה. אמרו שזה שקר. ספין. עלילת דם. והאמת היא שימינה הלכה שמאלה.

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, בהפגנה מול הבית של איילת שקד (צילום: יוסי זליגר)
הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, בהפגנה מול הבית של איילת שקד (צילום: יוסי זליגר)

"תסירו את החרפה אליה הלכתם. תראו את עמיחי שיקלי. תראו איזה גיבור. אנחנו קוראים לניר, כל הכבוד. חזור הביתה חזור ימינה חזור למדינה יהודית בארץ ישראל. אל תתן ידך לא להתפטרות ולא לבריחה מהמערכה. זאת לא ממשלת שינוי או אחדות אלא משותפת עם תומכי הטרור. ניר תגיד לה בקול צלול וברור הסירו ידכם מההידרדרות הזאת אל תהום. חזרו איתי הביתה".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "בואו נדבר על הנגב שאתמול בלילה הופקר בהסכם קואליציוני בזוי לתומך טרור שאיתו מקימים משלה. אותו נגב של בן גוריון. שר הביטחון של ראש הממשלה המיועד מקפיא את הבניה בהתיישבות. עוד לא חיכה יומיים וכבר התחיל.

"אנחנו פה כדי כדי להסתכל בעיניים של האנשים שבאו באותם עקרונות ולומר להם: להקים ממשלה עם תומכי טרור לא לגיטימי. מי התיר לכם? מאיפה החוצפה?

"אנחנו אל מול החוצפה של הפגיעה בארץ, בהתיישבות, בנגב והקמת שלטון על בסיס קולות טרוריסטים באנו לכאן באהבה גדולה לעם לתורה לתורה ולארץ ולקרוא לכם בואו הביתה. הבית עדיין אוהב".

מפגינים מול הבית של איילת שקד (צילום: יוסי זליגר)
מפגינים מול הבית של איילת שקד (צילום: יוסי זליגר)

ח"כ אופיר כץ (הליכוד): "זו ההונאה הגדולה ביותר שהייתה כאן, אל תתנו ידכם לממשלת האסון הזו. אתם רואים כביש אחד שייסלל ביהודה ושומרון? מרב מיכאלי בהנאה תבטל את הפיתוח ביהודה ושומרון, יו"ר ועדת הפנים מנסור עבאס יביא את השוטרים ואנשי השב"ס לוועדות חקירה צולבות בכנסת על ההתנהלות מול מחבלים. זה מה שמצפה לנו.

"במקום ניר אורבך החתימו היום את סמי אבו שחאדה ממפלגת תומכי הטרור, לאן עוד נגיע? איילת, ההחלטה הזו תלווה אותך, לא חודש, לא שנה, אלא כל חייך תצטערי על הרגע הזה. זה לא ירפא. מקומך עם הימין".

"אורבך, תתעורר, עם ישראל זקוק לך"

המפגינים מחוץ לביתו של אורבך קראו לו "לא להיכנס לממשלת השמאל".אחד הנואמים בהפגנה אמר: "תעצור את הטירוף הזה, עכשיו זה הזמן שלך למשוך את הידיים מהדבר המטורף הזה, להחזיר את הזהות שלנו". מפגינה אחרת קראה: "אורבך, תתעורר, עם ישראל זקוק לך. לא לפיד, לא בנט, לא שרץ".

ח"כ אוסנת מארק (הליכוד) הצטרפה למפגינים וחזרה על כך שנתניהו לא חשב בכלל להכניס את רע"ם לממשלה. לדבריה, "הדבר היחיד שנתניהו דיבר עם עבאס זה על חוק בחירה ישירה".

ח"כ אוסנת מארק בהפגנה מחוץ לביתו של ניר אורבך בפתח תקווה (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
ח"כ אוסנת מארק בהפגנה מחוץ לביתו של ניר אורבך בפתח תקווה (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)

אורבך, שמשך אתמול את חתימתו מהבקשה לקיים דיון על החלפתו של יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין (הליכוד) הודיע מוקדם יותר היום כי יתמוך בהחלטת נפתלי בנט להקים ממשלה עם 'גוש השינוי'.

אחרי פגישה עם בנט, אמר אורבך כי "הצטרפתי לימינה עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח". עוד הוסיף כי אין לו "שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

"הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט"

ששת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת הודיעו היום כי יתמכו בכינוס המליאה לדיון בהחלפת יו"ר הכנסת, בכך השיג גוש השינוי את מספר החתימות הדרוש לכך. בליכוד מיהרו לתקוף את המהלך.

"הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו"ר הכנסת מהימין", נכתב שהודעת התגובה של הליכוד, "מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

"עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו 'עלה ידי' ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת", הוסיפו בליכוד, "הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה. התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת. עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!