דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

צרפת תיפתח לראשונה לישראלים ביום רביעי

צרפת הודיעה כי הכניסה למדינה תותר למחוסנים או למי שיציג בדיקת קורונה שלילית. התחלואה בצרפת במגמת ירידה אבל עדין גבוהה

פריז (צילום: shutterstock)
פריז (צילום: shutterstock)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צרפת תפתח לישראלים ביום רביעי הקרוב: ממשלת צרפת הודיע הבוקר (שישי) כי שעריה יפתחו לאזרחי האיחוד האירופי ועוד 7 מדינות נוספות, ביניהן ישראל, החל מיום רביעי ה-9 ביוני. הנכנסים לצרפת מישראל, ניו-זילנד, קוריאה הדרומית, יפן, אוסטרליה, ניו-זילנד, לבנון וכל 26 המדינות האירופאיות שחתמו על 'אמנת שנגן' יידרשו להציג תעודת מתחסן, או בדיקת קורונה שלילית שנעשתה ב-72 השעות האחרונות. הנכנסים ממדינות אלה לא ידרשו לבידוד ולבדיקות קורונה נוספות.

כל יתר המדינות בעולם מחולקות בצרפת למדינות כתומות ומדינות אדומות. על מנת להיכנס לצרפת ממדינות אדומות או כתומות יש להציג מראש סיבה מוצדקת לכניסה למדינה (אין כניסה לתיירים), ולהציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני הכניסה למדינה, גם אם הנכנס מחוסן לקורונה. המגיעים ממדינות אדומות מושמים בבידוד מפוקח במלונית ל-7 עד 10 ימים שהיציאה ממנו נעשית רק לאחר תוצאה שלילית נוספת. המגיעים ממדינות כתומות מתבקשים להכריז על הכתובת בה יכניסו את עצמם לבידוד של 7 ימים ומתבקשים לערוך בדיקה נוספת בתום הבידוד.

עד ה-9 ביוני ישראלים המבקשים להיכנס לצרפת נדרשים לנהלים שהוגדרו למדינות כתומות, כך גם מי שמגיעים מיתר המדינות שהסטטוס שלהן ישתנה בשבוע הבא.

צרפת יוצאת בימים אלה מגל התחלואה השני שפקד את המדינה בשלושת החודשים האחרונים וגבה את חייהם של רבבות. מספר המאובחנים היומי נמצא בירידה מזה 7 שבועות אולם הממוצע השבועי עומד כעת על כ-9,000 מאובחנים חדשים מדי יום. עד כה התחסנו בצרפת כ-26 מיליון בני אדם (39%) במנת חיסון אחת ו-12 מיליון קיבלו את שתי מנות החיסון (17%). עד כה אובחנו בצרפת 5,694,076 חולי קורונה, ביניהם 205,920 חולים פעילים. כ-110,000 צרפתים מתו מהמחלה ומסיבכויה.

צרפת תצטרף ב-9 ביוני לעשרות מדינות המותירות לישראלים לבקר בהן מבלי להכנס לבידוד. משרד הבריאות ממליץ לאזרחי ישראל להימנע מנסיעות לא דחופות לחו"ל, והמלצה זו תקפה עוד יותר לגבי מדינו בהן רמת התחלואה גבוהה כמו בצרפת. אם מוכרחים לטוס לחו"ל, עדיף שיהיה זה לאחת מ-30 המדינות המתירות לישראלים כניסה ללא בידוד, ורמת התחלואה בהן נמוכה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!