דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

35 המדינות שישראלים יכולים לטוס אליהן בלי להיכנס לבידוד

בדיקת 'דבר': מדינות נבחרות בהן מצב התחלואה נמוך, ומאפשרות לישראלים כניסה חופשית ללא בידוד, בכפוף לבדיקת קורונה או תעודת חיסון

מטוסים בשדה תעופה. ארכיון. (צילום: Fasttailwind / Shutterstock.com)
מטוסים בשדה תעופה. ארכיון. (צילום: Fasttailwind / Shutterstock.com)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות ממליץ לאזרחי ישראל להימנע מנסיעות לא דחופות לחו"ל בתקופה זו. אבל אם מוכרחים, עדיף לטוס לאחת מ-35 המדינות הבאות. במדינות אלה אתרי התיירות והנופש פתוחים, רמת התחלואה נמוכה, ונכון ל-29 ביוני 2021 הן מתירות כניסת ישראלים שהתחסנו או שהחלימו מקורונה בחצי השנה האחרונה, בלי צורך בבידוד. גם ישראל מתירה את הנסיעה אליהן ובחזרה (אך מי שלא התחסן, נדרש לבידוד עם חזרתו). 

לפני הטיסה יש להתעדכן דרך משרד הבריאות, המספק מידע לטסים לחו"ל ולנכנסים לישראל כאן. כיוון שהנהלים בכל מדינה משתנים חדשות לבקרים, הרשימה עשויה להתעדכן ולהשתנות במהירות ויש לברר באופן פרטני לפני כל טיסה את מצב העניינים במדינת היעד:

אוסטריה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה, ולמלא טופס כניסה למדינה לפני הטיסה. מידע עדכני כאן.

איטליה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה, למלא הצהרת בריאות ובנוסף למלא את טופס הכניסה. מידע עדכני כאן.

איי בהאמה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 10 פטורים מחובה זו. לאחר קבלת בדיקת הקורונה השלילית יש להגיש בקשת כניסה כאן.

איי הבתולה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 120 שעות לפני ההמראה. לקבלת אישור כניסה יש להגיש תוצאת בדיקת קורונה שלילית כאן.

איי פארו –  יש להצטייד בתעודת התחסנות או החלמה.למידע נוסף כאן.

איסלנד – יש להצטייד בתעודת התחסנות או החלמה. יש למלא טופס כניסה לאיסלנד.

אלבניה – הכניסה למדינה חופשית.

אנגליה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד שלושה ימים לפני הכניסה למדינה. בנוסף, יש למלא הצהרת בריאות ולעבור בדיקת קורונה נוספת באנגליה, ביום הראשון או השני להגעתכם. יש לשים לב שמדובר בתנאים הנוגעים לאנגליה בלבד, ולא לשאר המקומות בממלכה המאוחדת. מידע עדכני כאן.

אסטוניה – יש למלא הצהרת בריאות ב-72 השעות שלפני הכניסה למדינה. מידע עדכני כאן.

ארמניה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. מידע עדכני כאן.

ארצות הברית – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד שלושה ימים לפני ההמראה. לכל מדינה בארה"ב נהלים שונים המפורטים כאן. מידע עדכני כאן.

בולגריה – הכניסה למדינה חופשית למחוסנים ולמחלימים, או למי שמציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. מידע עדכני כאן.

בוסניה והרצגובינה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה.

בלגיה – כניסה חופשית לבאים מישראל. מידע עדכני כאן.

בליז – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 5 ומחוסנים פטורים מחובה זו.

גרמניה – יש להצטייד בתעודת חיסון או בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. מידע עדכני כאן.

דנמרק – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני ההמראה. מידע עדכני כאן.

הולנד – כניסה חופשית לכל באים מישראל. 

טנזניה – הכניסה למדינה חופשית.

יוון – יש להצטייד בתעודת חיסון או בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. בנוסף, צריך למלא טופס PLF לפני ההגעה ליוון. עם הנחיתה, נוסעים אקראיים עשויים לעבור בדיקת קורונה נוספת. מידע עדכני כאן

ירדן – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. בדיקה נוספת תבוצע בשדה התעופה, בעלות של 140 שקלים לכל נוסע. מידע עדכני כאן

לטביה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. בנוסף יש למלא הצהרת בריאות עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה. מידע עדכני כאן.

מולדובה – הכניסה מותרת למחוסנים בעלי תעודת חיסון. מי שלא מחוסן, מחויב להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה.

מונטנגרו – יש להצטייד בתעודת התחסנות, או בבדיקה סרולוגית המעידה על נוגדנים מ-30 הימים שלפני הכניסה, או בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה.

סלובניה – הכניסה חופשית לבאים מישראל. מידע עדכני כאן.

סרביה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 12 פטורים מחובה זו. 

פולין – יש להצטייד בתעודת חיסון. נוסעים לא מחוסנים, יכולים לבצע בדיקה נוספת בפולין בעלות 175 שקלים. תוצאה שלילית מבטלת את חובת הבידוד. מידע עדכני כאן.

פורטוגל – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. מידע עדכני כאן.

פינלנד – כניסה חופשית לבאים מישראל. מידע עדכני כאן.

צ'כיה – כניסה חופשית לבאים מישראל. מידע עדכני כאן.

קפריסין – לפני הטיסה יש למלא הצהרת בריאות. מידע עדכני כאן.

קרואטיה –  יש להצטייד בתעודת חיסון או בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה. בנוסף, יש למלא טופס כניסה. מידע עדכני כאן.

רומניה – יש להצטייד בתעודת התחסנות או בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. מידע עדכני כאן.

שוודיה – יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה. ילדים עד גיל 18 פטורים מחובה זו. מידע עדכני כאן.

שוויץ – יש להצטייד בתעודת התחסנות או בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה. יש למלא טופס כניסה. מידע עדכני כאן.

עם החזרה ארצה יש להציג במעבר הגבול תוצאת בדיקת PCR שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הכניסה לישראל. חובה זו חלה גם על מי שמחזיקים בתעודת התחסנות או אישור מחלים.

מדינות שמותר לטוס אליהן, אך התחלואה בהן גבוהה או שההגבלות אינן ברורות

מדינות נוספות שכניסת ישראלים אליהן מותרת בלי חובת בידוד, אך רמת התחלואה בהן גבוהה או שחסר מידע בנוגע למגבלות הקורונה שחלות בהן: אוזבקיסטן, אל סלבדור, אקוודור, בחריין, גואטמלה, גיאורגיה, הרפובליקה הדומיניקנית, טג'יקיסטן, מצרים, ספרד, פנמה, צרפת, וקניה.

מדינות באזהרת מסע חמורה

משרד הבריאות מזהיר מהנסיעה למדינות הבאות, ומדגיש כי במידה ולא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה במדינות אלה, הן צפויות להיכנס לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבית: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלרוס, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיזסטן ותוניסיה. עם זאת הטיסה למדינות אלה מותרת ללא אישור מיוחד והחזרה מהן אינה מצריכה בידוד למי שהתחסן או החלים.

מדינות שאסור לישראלים לטוס אליהן

עד ה-13 ביוני, משרד הבריאות מטיל איסור על ישראלים לטוס לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. הטיסות למדינות אלו יתאפשרו רק באישור של ועדת חריגים, שמופעלת על ידי משרדי התחבורה והבריאות. במקרים של טיסות-המשך דרך מדינות אלו, הכניסה מותרת אך אסור לנוסעים לצאת משדה התעופה. כל החוזרים ממדינות אלו, כולל מחלימים ומחוסנים, מחויבים בבידוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!