דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ח' בתמוז תשפ"א 18.06.21
25°תל אביב
  • 19°ירושלים
  • 25°תל אביב
  • 22°חיפה
  • 24°אשדוד
  • 23°באר שבע
  • 27°אילת
  • 27°טבריה
  • 18°צפת
  • 26°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות ואנרגיה

חוקרים בוחנים קירוי כבישים מהירים בסככות סולאריות

הצורך לבנות קונסטרוקציה בטוחה העמידה לפגיעת כלי רכב הפך עד כה את השימוש בכבישים לייצור חשמל לבלתי משתלם

הדמיה של פיילוט הלוח הסולרי (צילום: LABOR3 Architektur GmbH, Switzerland)
ארז רביב

חוקרים ממעבדות פרנהופר בגרמניה והמוסד האוסטרי לטכנולוגיה מתכוונים להשיק בסתיו הקרוב פיילוט של סככות סולריות מעל כביש מהיר, במטרה להגביר את דו השימוש בקרקע לטובת ייצור אנרגיה. לא מדובר ברעיון חדש, אך הדרך המיטבית ליישם אותו טרם נמצאה.  

הפיילוט הנוכחי יכלול סככה שמימדה 10 מטרים על 17 מטרים, שתותקן על קונסטרוקציית פלדה בגובה 5.5 מטרים מעל כביש מהיר.

לפי פרסום באתר PV מגזין, הפרויקט נולד כחלק ממחקר משותף לשוויץ, גרמניה ואוסטריה בנוגע לטכנולוגיית סלילת כבישים.  

קירוי כבישים מהירים בפנלים סולאריים מהווה אתגר הנדסי בשל הנסיעה התכופה של כלי רכב במהירות גבוהה מתחת לסככות.  

לשימוש הכפול בקרקע הכביש יש פוטנציאל מעניין. עד כה כבישים היוו רק הוצאות (סלילה ותחזוקה), אך שימוש כפול בשטח הכביש לייצור אנרגיה עשוי להפוך אותם לאמצעי ייצור מכניס.  

השימוש המיידי האפשרי הוא אגירת חשמל בעבור תאורת הכביש בלילה, אך כמות האנרגיה הנוצרת יכולה לספק גם חשמל לצרכנים סמוכים. 

לפי משרד התחבורה הגרמני, עלות הקירוי סולארי יקרה בהרבה ממערכת סולארית על גג או בשדה קרקעי, בשל הצורך לבנות קונסטרוקציה מאסיבית בעלת עמידות לפגיעות כלי רכב במקרה של תאונה.  

לכן, התפתחויות בתחום זה ברמה המסחרית צפויות רק בעוד מספר שנים, לאחר מיצוי גבוה יותר של שטחים בהם ניתן להתקין מערכות סולאריות בזול, בשיטות בדוקות שכבר הוכיחו את עצמן.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות