דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"אם לא יהיו ועדות עד אמצע יולי המצב יהיה בלתי הפיך": הפסיכולוגים החינוכיים מרחיבים את המחאה, אין התקדמות במשא ומתן

ראש חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות, יובל הירש: "הצעות האוצר מבזות, לא נוותר ולא נאפשר הסכם שלא יקדם אותנו" | הפסיכולוגים יקיימו מחר (ב׳) משמרות מחאה ברחבי הארץ, לקראת דיון בבית הדין לעבודה ביום ג'

פסיכולוגים מפגינים מול משרד האוצר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
פסיכולוגים מפגינים מול משרד האוצר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הפסיכולוגים החינוכיים יקיימו השבוע משמרות מחאה ברחבי הארץ, במחאה על חוסר התקדמות במו"מ עם האוצר. הפסיכולוגים משביתים מזה שלושה שבועות את הוועדות הקובעות שיבוץ תלמידים למסגרות ולשירותים של החינוך המיוחד, במחאה על עומס העבודה עליהם. בעקבות השביתה, עשרות אלפי תלמידים לא שובצו למסגרות מתאימות לקראת שנת הלימודים הבאה.

בשלישי שעבר דחה בית הדין הארצי לעבודה בירושלים את בקשת מרכז השלטון המקומי להוציא צווי מניעה לעיצומים. הרכב השופטים בראשות השופטת לאה גליקסמן כוכבי הורה לשני הצדדים לשוב למשא ומתן ולהראות התקדמות בשלישי הקרוב.

בחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, המייצגת את הפסיכולוגים החינוכיים, אמרו שהמשא ומתן לא התקדם. ראש החטיבה, יובל הירש, אמר בחמישי שהצעות האוצר אינן ראויות: "ההצעות של האוצר מול דרישות הפסיכולוגים לטיפול בנושא העומסים, ולתגמול עבורם, הן מבזות ביותר. אחרי שבועות ארוכים של שיחות מו"מ אינטנסיביות, ההצעות שעולות כרגע רחוקות מאוד ממה שאנחנו רואים כפתרון הולם. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הסכם לא ראוי, שלא יקדם אותנו הלאה, גם במחיר צווי מניעה". הירש קרא לפסיכולוגים החינוכיים לארגן משמרות מחאה ברחבי הארץ מחר (שני), ולהזמין אליהן גורמים נוספים כמו עובדי רשות, הורים ובני משפחה.

בפוסט בפייסבוק שפרסמה חטיבת הפסיכולוגים בחמישי נכתב: "כנראה שבמשרד האוצר לא חושבים שהפסיכולוגיה הציבורית במדינת ישראל חשובה מספיק כדי לקדם פתרון אשר יהיה הוגן וראוי כלפי העובדים, ותולים את יהבם בבית הדין הארצי לעבודה, בציפייה שיוציא צווי מניעה לעובדים. מאשימים את הפסיכולוגים בפגיעה בילדים, כאשר משרד האוצר עושה כל שביכולתו לעכב ולחבל בתהליכים"

ועדות הזכאות והאפיון הן וועדות הקובעות את זכאתו של תלמיד לשירות חינוך מיוחד המתגלם בבית ספר או בשעות שילוב.  מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך, רחלי אברמזון, אמרה בדיון בבית הדין לעבודה בשלישי האחרון: "אם לא יהיו ועדות עד אמצע יולי המצב יהיה בלתי הפיך".

המאבק זוכה לתמיכת הרשויות המקומיות, שמעסיקות את הפסיכולוגים בפועל, על אף שהתקינה נקבעת על ידי משרדי החינוך והאוצר. ראשי 70 רשויות מקומיות כתבו מכתב תמיכה בפסיכולוגים, וברביעי האחרון פנה חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, לשר האוצר ולשר החינוך בדרישה להתערב במשבר: "ילדי מערכת החינוך המיוחד אינם כלי משחק בלוח השחמט. העובדים שלנו זועקים ובצדק על עומסים מתמשכים ובלתי סבירים. אני קורא לכם לגלות אחריות ולהנחות את כל העוסקים במלאכה במשרדכם להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי איתנו המעסיקים ולהביא לסיום העיצומים עוד היום."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!