דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

אלפי תורים הוזמנו: החלו חיסוני הקורונה לילדים מגיל 12 ומעלה

מבצע החיסונים החל רשמית הבוקר (א'), אך בחלק מהקופות אפשרו חיסונים כבר מחמישי בערב | רותם לוי (14) מקיבוץ אייל התחסן כבר בשישי: "לא חושש מהחיסון, מקווה שנוכל לתכנן טיסה לחו"ל בקרוב"

ילד מתחסן במתחם החיסונים של כללית בנתניה (צילום: דוברות כללית)
ילד מתחסן במתחם החיסונים של כללית בנתניה (צילום: דוברות כללית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מבצע החיסונים לקורונה לילדים בגיל 12 עד 15 החל רשמית היום (ראשון), ובקופות החולים ניתן לקבוע תור לחיסון קורונה מגיל 12 ומעלה. בקופת חולים כללית אפשרו לילדים בגילים אלו להתחסן לקורונה כבר מחמישי בערב.

בכללית אמרו כי עד שישי בצהריים זומנו כ-2,000 תורים לחיסון. רותם לוי, בן 14 מקיבוץ אייל, התחסן כבר בשישי במתחם החיסונים של כללית בנתניה על ידי האחות אלונה מועלם. "לא חשבתי שכבר הבוקר אתחסן, אבל אמא שלי התעקשה ואני זרמתי איתה. אני לא חושש מהחיסון ומקווה שעכשיו נוכל כבר לתכנן טיסה לחו"ל בקרוב."

נעמי לוי, אמו של רותם, סיפרה: "היה לי ברור שאחסן אותו ברגע שיצאה הודעה כי ניתן לחסן ילדים מתחת לגיל 16, ואני מצפה לחסן את אחיו הצעיר בעוד חודש, מיד עם חגיגת יום ההולדת ה-12 שלו. אני בעד החיסון ושמחה שרותם כבר אחרי."

ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שרון שומרון של כללית: "המתחמים שלנו ערוכים לחיסונם של בני ה-12 ועד 16 שעד עכשיו לא יכלו להתחסן. אנו מתחילים לחסן את הילדים ביום ראשון בהתאם לתאום תור, אך קיבלנו גם את מי שביקש להתחסן הבוקר. את המבצע הזה של הילדים כמו מבצע החיסונים הכללי אנו מקיימים בהתאם להוראות משרד הבריאות ולאחר אישור ה FDA בנוגע לחיסון מגיל 12."

משרד הבריאות הודיע ברביעי על הרחבת החיסונים, שניתנו עד כה בישראל מגיל 16 ומעלה. ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצת ועדת המעקב לחיסוני הקורונה, בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות ד"ר בעז לב, נציגי איגוד רופאי הילדים,  ומומחים לחיסונים ולאפידיומיולוגיה.

אגם כהן מהוד השרון, התחסנה לקורונה במתחם החיסונים של כללית בנתניה (צילום: דוברות כללית)
אגם כהן מהוד השרון, התחסנה לקורונה במתחם החיסונים של כללית בנתניה (צילום: דוברות כללית)

החיסונים נפתחו לכלל בני 12 ומעלה, אך לאור התחלואה הנמוכה בישראל, המליץ המשרד על התחסנות בהקדם רק למתבגרים בקבוצות סיכון, ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי לחלות בקורונה קשה, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה בעלי סיכון לחלות בקורונה קשה, וכן למשפחות הצפויות לטוס לחו״ל.

מחלימים מגיל 12, בדומה למחלימים מבוגרים, יחוסנו במנה אחת ויוכלו לקבל את החיסון משלושה חודשים לאחר המחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!