דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

ראש הממשלה: ״אחרים שותקים כשהסתה משתוללת מולנו״

בנימין נתניהו בישיבת הסיעה של הליכוד: ״בניגוד לבנט ולפיד לא הסכמנו לתת לעבאס אוטונומיה בנגב״ | ״כשאנחנו מדברים על ממשלת שמאל מסוכנת אנחנו מדברים על ממשלה שתקפיא בנייה בירושלים״

בנימין נתניהו (צילום: לירון מולדוון/פול)
בנימין נתניהו (צילום: לירון מולדוון/פול)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: ״אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא, גם כשאחרים שותקים כשהסתה משתוללת נגדנו, כמו אתמול בלילה. אני רוצה להסביר שהסתה איננה ביקורת פוליטית אלא קריאה לאלימות, זו הסתה.

״במשך תקופה ארוכה קוראים נגדי וגם נגדכם קריאות איומות, כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי – כמעט שקט. בשיח הציבורי והתקשורתי כמעט שקט. אבל העיקרון חייב להיות אחיד וברור לכולם – הסתה ואלימות והסתה לאלימות תמיד יהיו מחוץ לתחום.

״עם זאת חשוב להבהיר – חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת בימין כהסתה ולביקורת מהשמאל כמשהו לגיטימי של חופש ביטוי. זה ניסיון למסגר את הימין כמשהו אלים ומשהו מסוכן לדמוקרטיה, עצם הניסיון הוא מסוכן לדמוקרטיה וצריך להבין מה קורה כאן.

אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה בתולדות המדינה ולדעתי בתולדות הדמוקרטיות. יש לי כמה חוקרים שלא מצאו הונאת בחירות שכזו. ולכן אנשים מרגישים בצדק מרומים והם מגיבים לזה, אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזו. זה לא דבר תיאורטי, פייסבוק חסמו פוסטים של אנשי ימין שפרסמו את הכתובת של ח״כ אורבך, אבל באותו הזמן הם לא חסמו ארגוני שמאל שעשו בדיוק את אותו דבר״.

״זה מקרה מדעי, קליני, שמוכיח ניסיון לסתום לימין את הפה. זה לא הניסיון היחיד ויש עוד רבים, אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, כשהמחנה הלאומי מתנגד לממשלת שמאל מסוכנת זו זכותו וחובתו להביע את המחאה בכל דרך חוקית ודמוקרטית. הנה העובדות שמנסים להסתיר – אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים ועשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד לא הסכמנו לתת לעבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה גם לא בהימנעות, לא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת.

״כשאנחנו מדברים על ממשלת שמאל מסוכנת אנחנו מדברים על ממשלה שתאבד את הנגב, לא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבניה ביו״ש ולצערי גם בירושלים. הגיעה אליי בקשה כזו, אני לא רוצה להשתמש במילים שהגבתי לה. אני יודע כמה אנחנו דחפנו ודחינו, בשנים הקשות ביותר הכפלנו את האוכלוסיה ביהודה ושומרון. הם לא יעשו זאת, זו ממשלה שלא תעמוד בלחצים להקפאה ולא לעקירה.

״היא לא תעמוד בלחצים בהחלטה שעומדת לבוא תוך ימים או שבועות, להקים מחדש קונסוליה פלסטינית בלב ירושלים ובכך להעלות מחדש את האגנדה לחלוקת ירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד נגד חזרת ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שיאפשר לה לפתח פצצות גרעין שיאיימו על הקיום שלנו. כשההסכם הזה יבוא, אחרי שהוא יחתם, הקבינט עם מירב מיכאלי, הורוביץ, יאיר לפיד ואחרים, לא ייאשר אף פעולה נועזת מעבר לקווי האויב, בתוך איראן. הם יגידו שיש הסכם והם לא יכולים להילחם בארה״ב. איך אמר שר הביטחון גנץ – אפילו לא במאבק הציבורי.

״כשאני אמרתי עם הסכם או ללא הסכם נעשה הכל כדי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, והוא אמר שנדבר בחדרי חדרים ולא בצורה מתריסה, טוב נו. זו ממשלת שמאל שלא תוכל לעמוד על הדברים הגדולים והקטנים שמייצרים בעצם את מדינת הלאום ומבטיחים את עתידה מול לחצים אדירים, להקפאה, לעקירה, לחלוקת ירושלים, לקריעת הנגב מעל המדינה ולמניעת נשק גרעיני מאיראן.

״ממשלה עם השמאל הקיצוני, שתלויה בתומכי טרור, לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה, ספק אם תילחם גם בהחלטת ביה״ד בהאג לחקירה נגד צה״ל. ההונאה היא לא רק כאן בכנסת אלא כלפיי הציבור, מה הם אומרים הם והתקשורת המלטפת? היה סקר שהראה שיותר מ90 אחוז ממצביעי הימין לא רוצים את הממשלה הזו, ו95 אחוזים מהשמאל רוצים אותה. אם זה הולך כמו שמאל ונראה כמו שמאל ופועל כמו שמאל זה שמאל. יש פה ניסיון להטעות ולהקים ממשלת ימין, יש שם מפלגות שאמרו שהן ימין – תקווה חדשה וימינה. אלו מפלגות שמדברות ימין ועושות שמאל והוליכו שולל את המצביעים שלהן.

״יש כמה אנשים עדיין במפלגות הללו שהוליכו את הציבור שולל, שהם אולי באמת ימין, גברים ונשים, ואני קורא להם ברגע הזה המאוחר אבל לא מאוחר מדיי – להתייצב ולהצביע לפי מצפונם נגד הממשלה הזו שמסכנת את מדינת ישראל סכנה שלא הכרנו שנים רבות. אני אומר להם שוב, השעה מאוחרת אך לא מאוחרת מדיי, אני קורא לכם לעשות את הדבר הנכון ולהצביע נגד ממשלת השמאל. ובכל מקרה אני רוצה להבטיח שאנחנו נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזו, ואם חלילה תוקם אנחנו נפיל אותה מהר מאוד״.

יריב לוין אמר בישיבת הסיעה: ״עומדת לקום ממשלת שמאל רדיקלי וזאת בתמיכה של חברי כנסת שנבחרו בקולות הימין. ממשלה שמבוססת על שנאה תהומית, לא רק כלפי רה״מ אלא גם כלפי הערכים והדרך שאנחנו מאמינים בה. ממשלה שתעמוד חסרת אונים מול איראן, הטרור, מה שנדרש בסוריה והפורעים ברחובותינו. ממשלה שתבלום את פיתוח הבניה והשתיות ביו״ש, ממשלה שהיא ממשלת החלומות של ראשי מערכת המשפט אשר ימשיכו לקחת לידיהם את סמכויות הכנסת והממשלה.

״החיים הפוליטיים לא קלים, הם דורשים מידה רבה של הקרבה. מי שבחר בהם בחר גם באחריות. האחריות היא לנהל שיח נוקב ומכבד ולהימנע מכל הסתה או אלימות. כך נהגו לצערי לא מעטים במשך תקופה ארוכה ביחס לרה״מ בנימין נתניהו בהסתה בלתי נגמרת. גיניתי בחריפות בפרט כאשר זה נשמע מעל בימת הכנסת. אני מגנה גם היום באותה החריפות כל תופעה של הסתה ואלימות מכל צד של המפה הפוליטית. אבל האחריות אינה מתמצה בשיח לא אלים, אלא גם לפעול בהתאם למנדט מהציבור, לעשות לטובת המדינה גם כאשר זה כרוך באי נעימות אישית כזו או אחרת.

״חברי ימינה ותקווה חדשה עומדים עכשיו בפני ההכרעה החשובה והמשמעותית בחייהם, זהו רגע של כל אחת ואחד מהם, לבחור באמת שלו, בדרך שלו ובמחוייבות למדינת ישראל וארץ ישראל. הרי אם כל אחד מהם לא היה מכהן כח״כ, לא רק שהיה מייחל שחברי הכנסת ינהגו באופן הזה, אלא היה שואל את עצמו איך ייתכן שכאשר אדם מגיע לעמדת השפעה כזו, הוא בוחר לעשות ההפך ממה שהאמין בו כל חייו?״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!