דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מנכ"ל פייזר: "מה שישראל השיגה בסופו של דבר עלה על כל ציפיותיי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הבריאות יולי אדלשטיין השתתפו הערב (א') בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות | מנהלי 7 בתי החולים הציבוריים, החרימו את הטקס לאור סכסוך בנושא תקציבים לטיפול בחולי קורונה

בנימין נתניהו  בטקס הוקרה לעובדי מערכת הבריאות במגפת הקורונה (צילום: דפנה איזברוך)
בנימין נתניהו בטקס הוקרה לעובדי מערכת הבריאות במגפת הקורונה (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הבריאות יולי אדלשטיין, משתתפים הערב (ראשון) בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות והגופים השונים שלקחו חלק במאבק בנגיף הקורונה.

הטקס התחיל בדקה עמידת דום לזכר נפטרי הקורונה, לאחריה הוכרז "אחרי 461 ימים חזרנו לשגרה שהכרנו".

"כך נראה תמונת ניצחון", אמר ראש הממשלה נתניהו. "מאות ישראלים שמחים יחד. אמנם עם מסכות אבל כפי ששוחחתי עם פרויקטור הקורונה גם זה לזמן קצר. חזרנו לחייך. בכל מקום, ומול תינוקות, הרי יש נזק התפתחותי לתינוקות שלא רואים פנים".

נתניהו הוסיף: "בצרפת יש עוצר לילי, בהרבה מדינות יש עוד הגבלות. אנחנו ניצחנו בזכות מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ ועל כך שחילקנו יותר מהר מכל מדינה בארץ. קודם כל צריך להביא, ואחרי שמביאים צריך לחלק מהר כדי להגן מוואריאנטים".

מנכ״ל פייזר, אלברט בורלא, שלח ברכה מצולמת לטקס: "במהלך הדיונים שלי עם ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שכנע אותי שישראל תהיה המקום האידאלי להראות לעולם מה יכול להשיג מבצע חיסונים מהיר. אך מה שישראל השיגה בסופו של דבר עלה על כל ציפיותיי. נכון להיום, 57% מכלל האוכלוסייה של ישראל חוסנה באופן מלא".

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה (צילום: AP Photo/Pablo Martine)
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה (צילום: AP Photo/Pablo Martine)

"ברצוני לברך את ראש הממשלה, שר הבריאות, את המדענים שעבדנו עמם בישראל, קופות החולים שביצעו את חלוקת החיסונים, ואת עם ישראל כולו על הוצאה לפועל של תכנית חיסונים כל כך יעילה. המאמצים שלכם מסייעים להראות לעולם שהמדע יכול לנצח את המאבק בקורונה".

מנהלי 7 בתי החולים הציבוריים החרימו את הטקס לאור סכסוך תקציבי מתמשך עם משרד הבריאות בנושא תקציבים לטיפול בחולי קורונה. מנהלי בתי החולים שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, ובית החולים האנגלי בנצרת, המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וסנט דה פול (הצרפתי) בנצרת, התריעו על בעיות תזרימיות ועל עיכובי תשלום לספקים כבר מחודש ינואר.

"אנו מאמינים שהשתתפותנו תיראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסייה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים. אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. לא ייתכן שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה -, לא רק שאינה מסייעת, אלא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, החרים גם הוא את האירוע, ואמר, "את מילות התודה וההוקרה אנחנו מקבלים יום-יום שעה-שעה מהציבור הישראלי, ועבורנו זה תמיד מחמם את הלב. מהמדינה וממשרד האוצר במיוחד אנחנו מצפים לדבר אחד, וזה לא עוד מחיאות כפיים וטקסים: להשקיע במערכת ובצוותי הרפואה, להוסיף את המשאבים והתקנים הדרושים לאור הפער העצום מול המדינות המפותחות, ולתת לנו להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. לא יכול להיות שבבוקר יחמיאו לנו ובערב יפטרו 600 מתמחים שהתקבלו לעבודה בזמן המגפה. את זה לא נקבל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!