דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

חשד לשוחד במשרד הבריאות: ארבעה נעצרו, ביניהם עוזר השר לשעבר ליצמן

החשד שנחקר: העברת תרומות מחברת 'תנובה' לעמותות הקשורות בעוזר השר, מוטי בבצ'יק, בתמורה להסרת סימון ממוצרים עתירי סוכר ושומן | ליצמן: "לא ידעתי וזה לא קשור אליי" | בין העצורים גם מנכ"ל חברת הלובינג פוליסי, ארז גיל הר

מוטי בבצ'יק, עוזרו לשעבר של שר הבריאות יעקב ליצמן  (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מוטי בבצ'יק, עוזרו לשעבר של שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

חשד לפרשת שחיתות במשרד הבריאות: ארבעה בני אדם, בהם עוזרו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק, נעצרו הבוקר (ראשון) לחקירה באזהרה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בפרשה, שנחקרת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, נעצרו גם העיתונאי החרדי מנחם גשייד ומנכ"ל חברת הלובינג פוליסי, ארז גילהר. במסגרת הפרשה עוכבו כמה בני אדם נוספים. בנוסף פשטה המשטרה על משרדי חברת תנובה.

לפי החשד, חברת תנובה העבירה כספים לעמותות הקשורות לבבצ'יק, על מנת שידאג להסיר ממספר מוצרים שלה סימונים אדומים המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן במוצרי מזון, מכמה מוצרים של תנובה, ובכך להגביר את מכירותיהם.

בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון קיבל השופט את הסכמות הצדדים, לפיהם מעצרם של בבצ'יק וגילהר יוארך ביומיים, עד שלישי בשעה 20:00, ומעצרו של גשייד והחשוד הנוסף יוארך ביממה, עד מחר (שני) ב-20:00.

בבצ'יק הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, ואמר לחוקרים שכל פעולותיו נעשו כדין.

הרפורמה בסימון מוצרי המזון נכנסה לתוקף בינואר 2020, בעקבות חוק שעבר בכנסת בשנת 2015 ותקנות משנת 2017. בין היתר קובעות התקנות חובת סימון בעיגול אדום של מוצרים עם ערכים גבוהים של נתרן, שומן רווי וסוכר המהווים סכנה לבריאות. בנוסף מחייבות התקנות את היצרנים לציין מרכיבים מסוימים ופעולות בתהליך הייצור שמהוות סכנה לבריאות. ליצמן כיהן כסגן שר ושר במשרד הבריאות משנת 2015 עד מאי 2020, התקופה בה נכנסו התקנות לתוקף.

שר הבריאות לשעבר ליצמן אמר היום לאחר המעצרים כי אינו מכיר את העניין. "לא ידעתי וזה לא קשור אליי", אמר, "אין לי מושג במה מדובר. אני מכיר את העוזר בבציק והוא אדם ישר. אין לי מה להוסיף מעבר לזה".

השר יעקב ליצמן. "לא ידעתי וזה לא קשור אלי" (צילום: דפנה איזברוך)
השר יעקב ליצמן. "לא ידעתי וזה לא קשור אלי" (צילום: דפנה איזברוך)

עד כה החשדות לא פורסם כי החשדות נקשרו בליצמן עצמו, שכיהן בתקופת האמורה כסגן שר הבריאות. בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי החליט להגיש כתב אישום נגד ליצמן בעבירות מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע, על עבירות אחרות לכאורה: שימוש במעמדו כדי לשנות חוות דעת של פסיכיאטר במשרד בנוגע למלכה לייפר שהואשמה בפגיעות מינינות בתלמידותיה באוסטרליה וטענה שאינה כשירה לעמוד לדין, וניסיון להשפיע על החזרת רישיון של חברת קייטרינג שבבעלות אחד ממקורביו, לאחר שנשלל בעקבות ליקויי תברואה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!