דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

נפתלי בנט פנה לנתניהו: ״תמשיך הלאה, מותר לאנשים להצביע לממשלה שאתה לא חלק ממנה״

יו״ר ימינה: ״המשטר בישראל לא מלוכני, כל שלטון שמסתאב מוחלף. זה מחזור החיים הבריא. הממשלה תעמוד למבחן העם״

ראשי סיעות ממשלת בנט-לפיד (צילום ארכיון: רענן כהן)
ראשי סיעות ממשלת בנט-לפיד (צילום ארכיון: רענן כהן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר הערב (ראשון): "המשטר בישראל לא מלוכני, כל שלטון שמסתאב מוחלף. זה מחזור החיים הבריא. הממשלה תעמוד למבחן העם.

בנט פנה לנתניהו, "מר נתניהו, תרפה. תמשיך הלאה, מותר לאנשים להצביע לממשלה שאתה לא חלק ממנה". עוד אמר, "בשבועות האחרונים מופעלת מכונה אלימה על חברי כנסת מימינה ומתקווה חדשה: זה מבצע ממומן, מנוהל, שמטרתו לשבור אותם, על מנת שיערקו ויצביעו נגד הממשלה החדשה. במבצע הזה, לצערי כל האמצעים כשרים".

"שמעתי את נתניהו היום אומר לתומכיו, ממש בשפה הזאת: 'אל תפחדו להיכנס בהם'", אמר בנט. "'להיכנס בהם', זה לעקוב יום שלם במכונית אחרי חברת כנסת, עם רמקולים מחרישי אזניים, להפחיד את ילדיה בדרך לבית ספר, לאיים בפיטורים מהעבודה, ולשלוח קללות ואיומים מכל עבר. אני קורא מכאן למר נתניהו: תרפה. תשחרר את המדינה להמשיך הלאה".

בנט גם התייחס לטענת נתניהו שהוא מעולם לא הסכים להקים ממשלה שנשענת על מנסור עבאס, "כולנו מבינים שהוא אינו דובר אמת. כולנו צפינו ב"אבו יאיר" מחזר אחרי מנסור עבאס. הרי אני הייתי חלק ממשא ומתן להקמת ממשלה בראשות נתניהו עם רע"מ, ויודע בדיוק מה נתניהו הבטיח להם. הרי כל המשא ומתן שלנו עם רע"מ התבסס על מה שהליכוד כבר התחייב לתת, רק שאנחנו היינו קצת יותר קשוחים ושמרנים. הדברים מתועדים ואני מניח שעוד יחשפו. על מי נתניהו חושב שהוא עובד".

בנט פנה ליו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין: "תקבע ליום רביעי הקרוב את ההצבעה להקמת הממשלה. כך ראוי, והסמכות בידך. אנו יודעים שנתניהו לוחץ עליך לעכב את ההצבעה, לדחות, למשוך, בעוד חמישה ימים, כדי לתת עוד זמן לציד העריקים. זו אולי טובת נתניהו, אבל אתה יודע, יריב, זו לא טובת המדינה. גם בליכוד כבר מזמן מבינים את זה. יריב, נשבעת אמונים למדינה, ולא לאדם מסוים. העם מצפה ממך שתעשה את זה".

מוקדם יותר היום, נפגשו ראשי מפלגות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע"מ, נפגשו במלון דן בתל אביב והדגישו את תפקיד מנהיגי הציבור בהרגעת הרוחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!