דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גלעד שליט

חמאס פרסם תמונות של גלעד שליט מהשבי, בכיר בארגון: "מוכנים לעסקת שבויים מכובדת"

בתכנית בערוץ אל ג'זירה פורסמה גם הקלטה של "ישראלי שבוי" אך בישראל פקפקו באמינותה: "חמאס במצוקה, מניפולציה זולה"

תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי החמאס (ללא קרדיט)
תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי החמאס (ללא קרדיט)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ערוץ אל ג׳זירה בקטאר פרסם הערב (ראשון) סרט שמתעד את גלעד שליט בשבי חמאס. בנוסף פורסמה הקלטה של 'ישראלי שבוי' אך בישראל פקפקו באמינותה. סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא, אמר בתכנית כי "במבצע האחרון היינו מאוחדים, פעלנו אל מול האויב במערכה למען ירושלים ואל-אקצא, ופעלנו גם בנושא עסקת חילוף השבויים. יש לנו קלפי מיקוח להשלמת עסקת חילופי שבויים מכובדת, והאסירים הם הדבר החשוב ביותר שנמצא כעת על השולחן", הוסיף.

בסרטון נראה שליט כשהוא זורק כדור לסל, עושה שכיבות סמיכה, מקפל את הציוד שלו, ומתגלח. בתוכנית שודר גם ראיון עם סגן מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא, והוצג תיעוד של חוטפי גלעד שליט מ-2006.

תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי החמאס (ללא קרדיט)
תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי החמאס (ללא קרדיט)

אחד החוטפים מספר על רגע החטיפה: "התחלתי לירות ולזרוק רימונים על הטנק. הגענו לטנק, וכשהיינו קרובים, יצא מהצריח חייל מפוחד שמסר את עצמו. קיבלנו פקודה לקחת אותו".

עיסא אמר כי לאחר החטיפה, יצרו איתם קשר מתווכים מהרשות הפלסטינית וממצרים כדי שישחררו את שליט. "העברנו אותו ממקום למקום כדי לשמור עליו. הרשות, ומצרים ניסו לסיים את הפרשה בשקט. מח״ט העיר עזה, באסם עיסא, הוא זה שהקים את יחידת הצללים (ששמרה על שליט) והיה לו התפקיד חשוב ביותר בהסתרת גלעד שליט".

תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי החמאס (ללא קרדיט)
תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי החמאס (ללא קרדיט)

עוד אמר עיסא: "יותר מפעם אחת ניסתה ישראל לחטוף בכירים בחמאס. הציעו סכומי כסף גדולים למי שיביא מידע על שליט, ולא הצליחו".

בנוסף פרסם הארגון הקלטה של אדם שנטען כי הוא ישראלי השבוי בעזה. משפחתו של אברה מנגיסטו המוחזק על ידי חמאס בעזה מאז 2015 אמרו הערב כי לא מדובר בבנם.

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום: "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע ״שומר החומות״ ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!