דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מענק של 4,500 שקלים ומו״מ על שינוי מבנה השכר: סוף לעיצומים של הפסיכולוגים החינוכיים

ההסכמות עם האוצר הושגו במשא ומתן לילי בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | ועדות החינוך המיוחד יחזרו לפעול אחרי חודש של עיצומים

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על עומסי העבודה, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על עומסי העבודה, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

עיצומי הפסיכולוגים החינוכיים יסתיימו הבוקר (שני), לאחר משא ומתן שהתקיים הלילה בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, עם נציגי משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי. ההסכמות יסיימו חודש של עיצומים, והפסיכולוגים ישובו להשתתף בוועדות הזכאות והאפיון הקובעות שיבוץ ילדים למסגרות ושירותים בחינוך המיוחד.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. משא ומתן לילי (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. משא ומתן לילי (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסתדרות הגיעה להסכמות מול הממונה על השכר באוצר ומרכז השלטון המקומי, לפיהן יוענק לכ-3,700 פסיכולוגים חינוכיים מענק חד-פעמי בגין עבודתם בוועדות אפיון וזכאות בשנת 2021, בגובה 4,500 שקלים לעובדים במשרה מלאה, וכן מענקים בהתאם לחלקיות המשרה. עוד סוכם שגם בשנת 2022, יוענק לפסיכולוגים מענק בסכום דומה שיותנה בהגדלת משרתם בתקופת שיא הוועדות, בחודשים פברואר עד יוני.

בנוסף הסכימו הצדדים להיכנס למו"מ על שינויים במבנה השכר של הפסיכולוגים, ותוקצה לכך מסגרת עלות ייחודית בהסכם המסגרת הבא שחל על כל המגזר הציבורי.

במסגרת העיצומים, שהחלו בתחילת מאי, נמנעו הפסיכולוגים החינוכיים מלכנס את ועדות הזכאות והאפיון, הקובעות זכאות של ילדים למסגרות חינוך מיוחד ולשירותי חינוך מיוחד בבית הספר. עקב רפורמה בחינוך המיוחד שנכנסה השנה לתוקף, וכוללת הגברת שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך החינוך הרגיל, גדל עומס העבודה של הוועדות, ללא גידול בשכר או בתקנים של הפסיכולוגים החינוכיים, שהשתתפותם בוועדות מחייבת על פי החוק. הפסיכולוגים, שמתמודדים עם עומס עבודה והיעדר תקנים, נאבקו כנגד הדרישה מהם להשתתף בוועדות על חשבון מטלות אחרות או בנוסף להן.

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב (צילום: מיכל מרנץ)
הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב (צילום: מיכל מרנץ)

משמעות הסיכום היא שהתקציב לפסיכולוגים בהסכם המסגרת הבא במגזר הציבורי יוחרג, ויהיה גבוה יותר מהשכר שייקבע בהסכם המסגרת עבור כלל המגזר הציבורי. הסכם המסגרת האחרון במגזר הציבורי נחתם באפריל 2016 ועמד בתוקף עד דצמבר 2017. מאז לא נחתם הסכם מסגרת נוסף, מלבד הסכמי המסגרת הייעודיים לתקופת הקורונה. בהסתדרות המח"ר אמרו כי "זאת דאגה לעתיד שלנו, והישג שחתרנו אליו לאורך כל הדרך מהיום שהחטיבה קמה. בזכות העמידה האיתנה של הפסיכולוגים למען המאבק הצודק, הצלחנו".

את המו"מ להסכם ליוו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המח"ר אלכסנדרה ציבולובסקי, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר יובל הירש, סגנית ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד תהילה בנישו, וראש אגף כלכלה בהסתדרות, אדם בלומברג.

ד"ר יובל הירש, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר ומראשי פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית אמר: "זו פעם ראשונה מזה 20 שנה שבלית כל ברירה אחרת נאלצנו לצאת לעיצומים ובלב כבד להשבית מערך שהוא בנפשנו. אוביל לכניסה מהירה למשא ומתן כולל על מבנה השכר של הפסיכולוגים במערך הציבורי כי שכר הוגן ומתגמל הוא הדרך היחידה לניתוב כח אדם ומשאבים מהשוק הפרטי לטובת מערך בריאות הנפש הציבורי."

במרכז השלטון המקומי אמרו בעקבות ההסכמות: "מרכז השלטון המקומי מברך על ההסכמות המשותפות אליהם הגיע יחד עם ההסתדרות והאוצר. ההסכמות מבטיחות, מחד, בשורה לעובדינו הפסיכולוגים ומאידך – מאפשרות לילדי החינוך המיוחד לעבור את ועדות הזכאות והאפיון לשנת הלימודים תשפ"ב"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!