דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

לראשונה בקריירה: מדליית ארד לגפן פרימו באליפות העולם בג'ודו

הג'ודוקא הישראלית ניצחה את קלגיורובה מאוזבקיסטן בקרב על המדליה, בזכות שלושה עונשים | פרימו: "להיות על הפודיום באליפות העולם? אני מאושרת" | טל פליקר הודח בקרב מול אלוף העולם

גפן פרימו ומאמנה שני הרשקו עם מדליית הארד מאליפות העולם (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גפן פרימו ומאמנה שני הרשקו עם מדליית הארד מאליפות העולם (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גפן פרימו זכתה הערב (שני) במדליית הארד אליפות העולם בג'ודו הנערכת בבודפשט, הונגריה. הג'ודוקא הישראלית, שלא תתחרה בטוקיו, ניצחה בקרב על הארד את קלגיורובה באוזבקיסטן, בזכות שלושה עונשים. טל פליקר הודח בקרב מול אלוף העולם.

פרימו, המתחרה במשקל של עד 52 ק"ג, עלתה אוטומטית לסיבוב השני מול לוז אוליברה המקסיקנית, אותה ניצחה בשלושה עונשים ועלתה לשמינית הגמר, שם ניצחה באיפון את לריסה פימנטה מברזיל.

גפן פרימו זוכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב. 26 באפריל 2018 (Photo by Nir Keidar/Anadolu Agency/Getty Images)
גפן פרימו זוכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב. 26 באפריל 2018 (Photo by Nir Keidar/Anadolu Agency/Getty Images)

ברבע הגמר פגשה את פאבין קוצ'ר השווייצרית, לה הפסידה אחרי שספגה עונש שלישי בקרב צמוד שנגרר לתוך ניקוד הזהב. בגמר בית הניחומים ניצחה פרימו בווזארי את סוסורבארם לחאגבאסורן המונגולית בקרב על המדליה תפגוש את דיורה קלגיורובה מאוזבקיסטן.

הקרב על הארד – פרימו החלה בנחישות את הקרב, קלגיורובה קיבלה עונש שלישי לקראת סיום הקרב, שהעניק לישראלית את המדליה.

"אני מאושרת כל כך", אמרה פרימו לאחר הזכייה השגת המדליה. "המדליה הזו מגיעה זמן קצר אחרי המדליה באליפות אירופה ואחרי שנה שאני עוד לא יודעת איך לתאר אותה. שנה שהביאה איתה אתגרים גדולים, ומי שמתחרה בספורט מקצועני בכלל ובג׳ודו בפרט יודעת שזה חלק מהקסם שבמקצוע הזה, וזה חלק מהדרך שלי כספורטאית. למדתי לקבל גם את האתגרים וגם את השמחה, והיום זה הזמן שלי לשמוח. להיות על הפודיום באליפות העולם? אני מאושרת".

גפן פרימו על הפודיום באליפות העולם בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גפן פרימו על הפודיום באליפות העולם בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

גילי כהן (עד 52 ק"ג), שתייצג את ישראל בטוקיו, עלתה ישירות לסיבוב השני והפסידה בריתוק לקטרינה גוסה הקנדית. טל פליקר (עד 66 ק"ג) פתח טוב וניצח את שני הקרבות הראשונים שלו מול יריבים מסרביה וספרד. בסיבוב השלישי פגש את אלוף העולם המכהן, ג'ושירו מרויאמה היפני. פליקר ביצע מספר תקיפות מסוכנות, אבל היפני השיג ווזארי 40 שניות לסיום הקרב והדיח את הישראלי.

מאמן נבחרת הנשים של ישראל, שני הרשקו: "הישג אדיר לגפן, מדלית ארד באליפות העולם וזאת בשנה בה חלתה בקורונה, מחלה שפגעה מאוד ביכולת הגופנית שלה, גפן הצליחה להתגבר על התקופה הקשה ובתוך חודשיים זכתה במדליות הן באליפות אירופה והן באליפות העולם. הדבר הזה מוכיח את הכוח המנטלי האדיר שלה, את היכולת שלה ואת העתיד המדהים שמחכה לה. גפן כל פעם פורצת גבולות ואני גאה בה מאוד. ההישג של גפן הוא הישג של עבודת צוות ומחוייבות של כל ספורטאיות הנבחרת, הצוות המקצועי ואיגוד הג’ודו".

יו״ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "הישג אדיר לספורטאית מדהימה, שההישגים שלה בגיל כל כך צעיר רק מרמזים על הפוטנציאל הגדול שלה. אין לי ספק שאם בגיל כה צעיר היא מגיע לפסגות האלה, אז עם עבודה נכונה מצפה לה עתיד מזהיר. לזכות במדליה גם באליפות אירופה וגם באליפות העולם בזמן כל כך קצר זה הישג גדול, מדהים ומרגש. קרדיט גדול לשני הרשקו ולצוות שלו על עבודה אדירה לאורך שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!