דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ועדת הכספים דורשת להוזיל את בדיקות הקורונה לנוסעים לחו"ל

גפני דחה את ההצבעה על בקשת קופות החולים לגבות 145 שקלים עבור בדיקות קורונה שאינן לצורך רפואי | הוועדה דרשה להפחית את התעריף ל-100 שקלים

נוסעים בנתב"ג (צילום ארכיון: פלאש90)
נוסעים בנתב"ג (צילום ארכיון: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ משה גפני קיימה היום (שני) דיון בגביית תשלום של קופות החולים עבור בדיקות קורונה שאינן לצורך רפואי. בדיקות הקורונה לבעלי סימפטומים וחייבי בידוד ימשיכו להינתן בחינם, אבל במבקשי בדיקות יזומות, שברוב המקרים הם נוסעים לחו"ל, יחויבו לשלם עבור הבדיקות.

משרד הבריאות קבע שהחל משלישי שעבר, 1 ביוני, בדיקות קורונה לפני טיסה לחו"ל ייערכו רק בבתי החולים ובמעבדות המורשות, ושתוצאות בדיקות הקורונה שנערכות בקופות החולים ללא עלות לא יהיו קבילות לאישור עלייה לטיסה. המחיר המקסימלי שקבע המשרד לבדיקה הוא 297 שקלים, ובמרבית בתי החולים זהו הסכום שנגבה.

"עד היום קופות החולים מימנו את כלל בדיקות הקורונה. מכיוון שהתכנון לבדיקות יהיה בפריסה ארצית, אנחנו לא יכולים להרשות שסל הבריאות יממן בדיקות קורונה של אנשים לא חולים, כמו כאלה שטסים לחו"ל", אמר בפתח הדיון סמנכ"ל פיקוח על קופות החולים ושב"ן במשרד הבריאות, ליאור ברק. "בדיקת קורונה עולה 200-140 שקלים, והעלות מורכבת מהמון דברים, בין היתר שינוע, עמדות דיגום ומערך שלם שמצריך משאבים לכך".

ברק הסביר מדוע בשדה התעופה בדיקה עולה 80 שקלים. "בשדה התעופה הבדיקות נעשות במקום. במקרה שלנו, מדובר על זמינות בכל הארץ ולא רק במקום אחד, והתשובות מגיעות לאחר 24 שעות. אין היגיון שקופת חולים אחת תפעיל את המערך הזה ולא כלל קופות החולים".

מנהל האינטרציה בקהילה מטעם קופת חולים כללית, עידו לקס, הוסיף: "אנחנו נרתמים לעזרת האזרחים, כמו במהלך תקופת הקורונה. אנחנו רוצים להקל על הציבור ולאפשר נגישות טובה לכולם. אין סיבה שנממן את הבדיקות של הטסים לחו"ל מקופת המדינה כדי שברגע האמת, אם תעלה התחלואה, לא נגיע למבוי סתום, ויהיו לנו כל המשאבים הנדרשים על מנת לבצע בדיקות".

סמנכ"ל כספים בקופת החולים מכבי שירותי בריאות, מוריס דורפמן, הוסיף: "אם יהיו עשרות אלפי אנשים שיטוסו לחו"ל, נוכל להוזיל עלויות, אבל אנחנו לא שם כרגע. כל החברות הפרטיות מציעות אופציות במרכז הארץ ולכן הסכום הנמוך. אם אתם רוצים שגם אנחנו נציב רק במרכז, המחיר יהיה בהתאם. אנחנו לא מחפשים להרוויח, אלא רק לעשות את עבודתנו כנדרש."

חברי הוועדה תהו לגבי גובה הסכום, במיוחד משום שקיימות בדיקות זולות יותר, וציינו שהסכום שדורשות קופות החולים מוגזם.

יו"ר הועדה משה גפני סיכם את הדיון: "אנחנו מוכנים לאשר את זה, אבל לא במחיר של 145 שקלים, אלא 100 שקלים לכל היותר. אני לא רוצה שהמדינה תממן את הבדיקות של הנוסעים לחו"ל, אבל אני גם לא רוצה לממן את קופות החולים מהכסף של הנוסעים לחו"ל. המפתח בידיכם: אנחנו מעבירים למחר את ההצבעה, ואתם תחליטו אם להפחית את הסכום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!