הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שני) על כוונתה להטיל על חברת פרטנר עיצום כספי בסך 414,600 שקלים בגין חשד להטעיית צרכנים. זו הפעם השנייה בה מצאה הרשות שפרטנר הטעתה את לקוחותיה. החברה יכולה לערער על הכוונה לקנוס אותה ועל גובה הקנס תוך 45 ימים.
חקירת הרשות, שהחלה בעקבות תלונות צרכנים, מצאה במסגרת הצעה להוזיל או לשדרג את עלות המנוי החודשי הציעו נציגי החברה ללקוחות לרכוש מוצרים נוספים, כמו רמקולים, מצלמה לרכב, וטאבלט.
בשיחת המכירה נוצר הרושם שהחבילה החדשה כוללת את עלות המוצרים הנוספים. עם זאת, לאחר ביצוע העסקה קיבלו הצרכנים חשבוניות חיוב נפרדות בגין עלות שירותי הסלולר ובגין עלות המוצר הנוסף. למעשה הצרכנים שילמו על מוצר שלא היה להם בהכרח צורך בו או רצון לרכוש אותו מלכתחילה.
על פי הודעת הרשות, יצירת מצג לפיו קבלת המוצר הנוסף כלולה בעלות החבילה מהווה השפעה בלתי הוגנת ועומדת בניגוד לסעיף לחוק הגנת הצרכן האוסר על אספקת טובין בתשלום לצרכן, מבלי שהצרכן ביקש זאת.
במספר מקרים, התשלום על המוצר הנוסף שהציגו נציגי החברה היה בפריסה ל-36 תשלומים חודשיים. לטענת הרשות, החברה הסתירה מהצרכן א העבודה שניתן היה לשלם עבור המוצר במזומן או בפריסת ל-12 תשלומים, מה שהיה מוזיל משמעותית את עלות העסקה.
אפשרות הבחירה במספר התשלומים לתשלום העסקה נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, וכאילו הצרכן הוא זה שבחר פריסת תשלומים זו. בפועל, על פי הרשות, אפשרויות הבחירה כלל לא הוצגו כלל לצרכן.
בנוסף, במהלך ביקורת שנערכה בסניף החברה נמצאו מספר פריטים שלא הוצגה לגביהם תווית מחיר.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין:"תחום התקשורת עומד במרכז פעילות הרשות מזה מספר שנים. יש תופעות שהצלחנו למגר ואחרות שלבשו פנים אחרות, כמו שאנחנו רואים כאן. הרשות תביא לדין כל עוסק שיפר את החוק".
בחברת פרטנר בחרו שלא להגיב לדברים.