דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״איימו עלינו, גם ככה אנחנו מרוויחים גרושים״: מאבטחים ברמלה יקבלו שכר חלקי על ימי המהומות בעיר

חברת 'שלון אבטחה' תשלם לעובדים 700 שקלים בלבד על עשרה ימים בהם לא עבדו | גם הסכום הזה צפוי להילקח מהם אם העירייה לא תשלם לחברה | יו"ר איגוד עובדי השמירה בהסתדרות, יוסי ברבי: "מצפים שהעובדים יקבלו את מלוא שכרם במועד"

עימותים בין שוטרים למפגינים ברמלה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
עימותים בין שוטרים למפגינים ברמלה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבטחי מוסדות החינוך ברמלה זועמים לאחר שנודע להם שיקבלו תשלום חלקי בלבד על הימים בהם המוסדות היו סגורים בימי המהומות בעיר בחודש שעבר, למרות שהובטח להם שיקבלו תשלום מלא. בנוסף, הודיעה להם חברת האבטחה בה הם מועסקים שאם העירייה לא תשפה אותה עבור ימים אלו, הם ייאלצו להחזיר את התשלום שיקבלו. עובדים בחברה סיפרו ל'דבר' כי כשניסו למחות על התשלום החלקי, נתקלו באיומים מצד החברה.

בהודעה ששלחה חברת הקבלן 'שלון אבטחה' לעובדים, נכתב: "נוכח אי הבהירות והמצוקה שהביעו לא מעט עובדים, החליטה חברת שלון לא להמתין לרשויות. חברת שלון אבטחה החליטה לתת לכל המאבטחים שלא עבדו בימי הלחימה בעזה מפרעה (מקדמה – נ.כ.) על סך 700 שקלים בנטו. מפרעה זו תיכנס לחשבון עם השכר של חודש מאי. זאת עד שנקבל אישור תשלום מעיריית רמלה ואז ישולם ההפרש לכולם, בתקווה שיאושר. עשינו מאמצים גדולים מבחינה כלכלית כדי לתת לכם מפרעה זו".

אחד המאבטחים בחברה אומר בשיחה עם 'דבר' כי "רמלה היא עיר מעורבת והבעיות בעיר היו לא רק בשל המצב בעזה אלא גם בגלל הגזענות בעיר וסכנת נפשות, במיוחד ביחס לעובדי בטחון. לכן מוסדות החינוך לא נפתחו ולא עבדנו, אבל התחייבו בפנינו שנקבל שכר".

המאבטח הציג גם הודעה של אחת המפקחות בחברה, שהרגיעה את העובדים וטענה שיקבלו שכר מלא על התקופה שבין ה-11 ל-21 במאי. לדבריו, "בתחום שלנו זה אנשים שעובדים במשכורות מינימום ומתפרנסים למחייתם מהיד לפה, גרעון של 10 ימי עבודה זה מעל לשליש משכורת", הוא מוסיף.

לדברי מאבטח נוסף, אתמול (שני) התחילו העובדים להביע התמרמרות לאחר שקיבלו את הודעת החברה, ואף שקלו שלא להגיע היום לעבודה. "בסוף שכנעו אותנו שלא לעשות את זה", הוא מספר, "הבנו שהם השיגו 'תגבור' מבחוץ, ולכן שאין טעם לשבות היום".

"איימו עלינו" מוסיפה עובדת אחרת, "יש לנו ריענון בקיץ, ואנחנו מפחדים שבעקבות זה לא יוציאו אותנו לריענונים ולא ייתנו לנו רצף העסקה. לכן בסוף הגענו לעבודה. אבל אנחנו רוצים לדעת למה מתייחסים אלינו ככה. נמאס לנו להיות שקופים. אנחנו דורשים את מה שהבטיחו לנו ומה שמגיע לנו. אנחנו מאבטחים ולא רובוטים. אנחנו בני אדם. גם ככה אנחנו עובדים במשכורת גרושים. זה יחס לא הוגן".

יו"ר איגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד בהסתדרות, יוסי ברבי, אומר ל'דבר': "אנחנו מצפים שהעובדים יקבלו את מלוא שכרם במועדו, ונוודא זאת לאחר כניסת המשכורות ב-10 לחודש. ההסתדרות מלווה את העובדים ותוודא שיקבלו את מלוא זכויותיהם".

מנכ"ל עיריית רמלה, רונן עזריה, פנה למשרד לבטחון פנים בבקשה שיעביר לעירייה תשלום על אבטחת מוסדות החינוך על אף שהיו סגורים. במכתב ששלח למנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה אדרי, הסביר עזריה כי לאחר סגירת מוסדות החינוך בהנחיית פיקוד העורף, חששה העירייה להפנות את את המאבטחים החמושים למשימות אבטחה חלופיות, בשל אירועי האלימות הקשים והפרות הסדר בעיר, אירועים שאליהם לא היו מורגלים ומאומנים, ומחשש שיקרה אסון.

"כאמור, עובדי קבלן הינם אוכלוסייה שאינה חזקה כלכלית (בלשון המעטה) ואנו מבקשים לשלם למאבטחי מוסדות החינוך את ימי העבודה ולא לפגוע בפרנסתם", כתב עזריה, "בשל ההסלמה באירועים, זריקת בקבוקי התבערה, והפרות הסדר ברמה חמורה מאוד, לא יכולנו להפעיל את מערך אבטחת מוסדות החינוך ברמלה ועל כן אני מבקש להחריגם ולאשר תשלום עבור אבטחת מוסדות חינוך בימים אלה, על אף שלא הופעלו על ידי הרשות". לדברי עזריה, מדובר ב-45 עובדים.

עיריית רמלה, חברת שילון והמשרד לביטחון פנים סירבו להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!