דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

ראשי הסיעות החרדיות: "תהיה מלחמה על חילול השם", בנט: "לא ילמדו אותי מהי יהדות"

בישיבה מיוחדת של סיעות ש״ס ויהדות התורה, יצאו דרעי, גפני וליצמן נגד ממשלת בנט לפיד: "על מצביעי ימינה להחרים ולנדות את האנשים האלה" | בנט: "כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה"

(מימין לשמאל) משה גפני, אריה דרעי, ויעקב ליצמן. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
(מימין לשמאל) משה גפני, אריה דרעי, ויעקב ליצמן. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בדרך לאופוזיציה: סיעות ש"ס ויהדות התורה יצאו היום (שלישי) במתקפה נגד יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, על רקע השבעת קואליציית השינוי שתיערך בתחילת השבוע הבא. בין היתר, בחרו לכנות את בנט "רשע", ואת חבריו לסיעה "חובשי כיפה שהשררה מעוורת את עיניהם". יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, בפתח ישיבת הסיעה המשותפת: "בנט רשע. לא היה דבר כזה. תהיה מלחמה על חילול השם".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף את חברי הכנסת החרדים. בהודעה שפרסם כתב ראש ההמשלה המיועד כתב: "רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים. לא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. הייתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט. (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
יו"ר ימינה, נפתלי בנט. (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

"חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות", תקף בנט. "כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה. לאזרחי המדינה החרדים אני אומר, שוב: אין לכם מה לדאוג, להיפך. השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר בפתח הישיבה: "נפל דבר בישראל – המדינה היהודית בסכנה". לדבריו, "מדינת ישראל משנה את אופייה, את פניה ואת ייעודה. עקירת הדת מהמדינה בחסות חובשי כיפה שהשררה מעוורת את עיניהם".

דרעי הוסיף: "הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב את כל מה שבמשך 73 שנה שמרנו יחד, גם בזמנים קשים ביותר. היא תחריב את השבת הקדושה, את הגיור, את הרבנות הראשית, את הכשרות ובעיקר תקרע לחתיכות את עם ישראל, שייאלץ לחזור לחיות כמו בגלות עם קהילות וספרי יוחסין“.

"תמיד לעגו לנו המפלגות החרדים שבזכות תקציבים לעולם התורה אנו ניכנס לכל ממשלה, כעת מתברר שהממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים", אמר דרעי, "אני שומע כל הזמן תדרוכים, ידעתי על ההסכמים האלו כבר לא מעט ימים, ידעתי והבעתי חרדה ושיתפתי את חבריי וראשי יהדות התורה, אבל כמובן שגם אני הזדעזעתי כשראיתי את זה אתמול בגלוי. הם אומרים שיש להם זכות וטו אבל איך נסמוך עליהם כשב-2013 בנט ולפיד לא הזיזו ציפורן של אצבע לשמור על עולם התורה".

אחריו עלה גפני, שתקף חזיתית את ח"כ איילת שקד. "היא עומדת ומתחסדת, 'נשמור ונעשה', איפה היו העיתונים החרדים שנתנו לעניין הזה לעבור? הכל היה ברור ועל השולחן", אמר, "אני פונה למצביעי ימינה, תוקיעו את האנשים האלו מתוככם, שיהיו מוחרמים ומנודים שלא יהיה לכם חלק ונחלה איתם כמו בפרשת השבוע עם קורח. אין לנו שותפות איתם על כלום, אל תדאגו לנו, היושב בשמיים ידאג לנו ויצחק על השטויות שלכם“.

"לא ניתן לפגוע בשום נושא של היהדות ובמה שקשור לציבור החרדי והדתי, לא ניתן לפגוע אפילו במילימטר", הוסיף, "גם ש"ס, גם יהדות התורה וגם שותפים אחרים, בהמשך הדרך שנשתף איתם פעולה כדי להיאבק להוריד את הממשלה הרעה הזו מן הארץ, אל תדברו איתנו. תעופו לנו מהעיניים. אני קורא לעיתונות החרדית, אל תתנו להם דריסת רגל. יהדות היא לא דבר שניתן למשחק".

גם יו"ר אגודת ישראל, ח"כ יעקב ליצמן, נשא דברים: "אנו רואים לנגד עינינו ממשלת שמאל קיצונית, שאיבדה את הדרך הערכים והמצפון. כל הצביון היהודי נמחק ברגע זה. ראש הממשלה הוא רפורמי. אם הוא מביא את כל הדברים האלו וחותם על כל הסכמי הקיצון הזה הוא רפורמי אין הבדל ביניהם".

"בנט משקר על כל הדברים שהבטיח לבוחריו, אנחנו יהדות התורה הבטחנו שלא נלך ואנחנו עומדים בזה חד משמעית", הוסיף, "ואני מבקש לא להאמין על מה שדובר קודם, שהם הולכים לשמור על הסטטוס קוו, הם לא חולמים לשמור עליו רגע אחד כי יש שם רוב מסיבי נגד הסטטוס קוו. מה ההבדל בינו ללפיד? דבר אחד, הוא חובש כיפה. אני קורא לבנט להוריד את הכיפה. הוא מבייש אותה, זו חוצפה גדולה, הוא צריך להוריד את הכיפה שכולם יראו שהוא רפורמי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!