דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי דורשות להקים מנהלת הכשרות מקצועיות ותעסוקה

יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי פנו לגורמים הפוליטיים בדרישה להקים גוף אחד שירכז את התקציבים והפעילות בנושא: "חשוב שגורם ממשלתי אחד יתאם בין ההסתדרות, המעסיקים והמדינה"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות | מתוך ויקימדיה)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות | מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי יצאו היום (רביעי) בדרישה מכלל הגורמים הפוליטיים להניח בצד את כל השיקולים הפוליטיים ולתת מענה לצורך בהקמת סמכות ממשלתית אחת אחודה לתחום ההכשרות המקצועיות והתעסוקה. "משבר הקורונה הוא בבחינת קריאת השכמה. יש לנו הזדמנות בלתי חוזרת לתכלל במקום אחד את כל עולם ההכשרות והתעסוקה", אמרו בהודעתם המשותפת.

אמיתי ובר-דוד קראו לאגם את שלל המשרדים, הזרועות והמשאבים המפוזרים כיום בין 12 משרדי ממשלה וזרועות ביצוע שונות, הכוללים כ-3 מיליארד שקלים שאותם הממשלה התקשתה עד כה להוציא ולממש, ולרכז אותם אחת ולתמיד במתכונת של one stop shop בתחום התעסוקה וההכשרות.

אמיתי אמר: "מדינת ישראל נמצאת בפער של 25% בפריון מול המדינות המפותחות באירופה שיש להן גוף מתכלל שמנהל את המיפוי ואת תכניות ההכשרה לעולם התעסוקה, ומנוהל על ידי המעסיקים בשיתוף פעולה מלא עם המדינה. היום יותר מתמיד, יש צורך הכרחי וברור למצות באופן מיטבי את ההון האנושי הלאומי, ביחס לצורכי המשק והחברה הישראלית וראיתי שיש לכך אזכור בהסכמים הקואליציוניים".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "מאות אלפי ישראלים איבדו את עבודתם או הוצאו לחל"ת במשבר הקורונה, וגם לאחר שיצאנו בצורה מופלאה מהמשבר, יש כמה ענפים שלא חזרו עדיין לפעילות מלאה, ואיתם לצערי עובדים רבים. ההסתדרות נרתמה למאמץ הלאומי, ולאחרונה קיימנו יריד תעסוקה שהציע כ-17 אלף משרות בחברות מהמובילות במשק. כדי להתניע עוד יותר את הכלכלה, ולקראת הקמתה של הממשלה החדשה, אני מצטרף לקריאתו של ידידי דובי אמיתי לתת דגש מיוחד על מציאת פתרונות להכשרת עובדים והעסקתם. החשוב ביותר הוא שגורם ממשלתי אחד ירכז וינהל את הפעילות והתקציבים תוך שיתוף פעולה ותיאום הדוק בין ההסתדרות, המעסיקים והמדינה".

אמיתי ובר-דוד הקימו במהלך הקורונה, יחד עם זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, את מנהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי, כגוף מתכלל ראשון מסוגו שמשדך בין צורכי המעסיקים לבין מעסיקים פוטנציאליים לעובדים, על ידי הנגשת ההכשרות וההתאמה שלהן לצרכי המעסיקים. המנהלת עושה מהפכה בעולם התעסוקה והצליחה לטפל בתוך חודש אחד בלבד בהכשרות של כ-6,000 עובדים, נתון שהוא יותר מכפול מהנתון שהמדינה הצליחה לטפל לבד, ללא המעסיקים, בשנה שלמה שקדמה להקמת המנהלת.

בקווי היסוד לממשלת בנט-לפיד נכתב שהצדדים מסכימים שיש לרכז את מאמצי הממשלה בנושא תעסוקה והכשרות מקצועיות במנהלת אחת תחת זרוע העבודה, בשיתוף המעסיקים, על בסיס מיפוי מקומות העבודה במשק, יצירת מנגנוני הסבה מקצועית ומתוך שאיפה לצמצום האבטלה. בהסכם הקואליציוני בין יש עתיד לימינה נכתב שבכוונת הממשלה החדשה להעביר את זרוע העבודה ממשרד העבודה והרווחה למשרד הכלכלה, לאחר שבשנת 2016 הועבר ממשרד הכלכלה לזרוע העבודה והרווחה. במקביל, מדבר ההסכם גם על העברת רשות החדשנות, שמציעה כיום אף היא הכשרות מקצועיות, ממשרד הכלכלה למשרד המדע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!