דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סייעות בגני ילדים

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי חדש ישפר את תנאי העסקתן של סייעות גני הילדים באשדוד

ההסכם משווה את תנאי העסקתן של הסייעות לתנאי ההעסקה של עובדי העירייה. משמעות הדבר היא הגדלת הפרשות הפנסיה שלהן, זכאות לתוספות שכר ועוד. יו"ר ההסתדרות: "ההסכם מאפשר לצמצם פערים ולהבטיח קיום בכבוד של עובדות מסורות"

הסכם קיבוצי שמשפר באופן ניכר את תנאי העסקתן של הסייעות בגני הילדים באשדוד (צילום: דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי שמשפר באופן ניכר את תנאי העסקתן של הסייעות בגני הילדים באשדוד (צילום: דוברות ההסתדרות).

בשורה משמחת לקראת שנת הלימודים העומדת בפתח: כשנה לאחר השגת ההבנות העקרוניות בנוגע להסדרת זכויותיהן של הסייעות באשדוד בהסכם קיבוצי, אתמול בבוקר (שלישי) ניתן תוקף רשמי ונחתם ההסכם שמסדיר וישפר באופן ניכר את תנאי העסקתן של 200 סייעות בעיר אשדוד.

לאחר חודשים ארוכים של עבודה לגיבוש הסכם המיטיב עם העובדות ואישור ההסכם על ידי הממונה על השכר באוצר, ניתן תוקף רשמי להסכמות בין הצדדים ונחתם ההסכם שמשווה את תנאי העסקתן של הסייעות בגני הילדים בעיר לתנאי ההעסקה של עובדי עירייה. ההסכם הצמיד את שכר העובדות להסכמי המסגרת בשירות הציבורי ובעירייה, והגדיל את ההפרשות הפנסיוניות ל-19.5% משכרן. כל עובדת שהשלימה 18 חודשי עבודה, תהיה זכאית לקרן השתלמות לבחירתה, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי בגובה 7.5% מהשכר. עוד נקבע בהסכם כי העובדות יהיו זכאיות לתוספות השכר שזכאים להן כלל העובדים המשתייכים להסתדרות המעו"ף, לרבות תוספת ותק של 1% לכל שנת עבודה.

במעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי השתתפו נציגי הצדדים, ביניהם: ראש עיריית אשדוד – ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר הסתדרות המעו"ף – ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד – חיים שייב, בוריס גיטרמן סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית  ומנכ"ל העירייה אילן בן עדי, יו"ר ועד העובדים בעיריית אשדוד הגב' איריס נפתלי וועד העובדים בחברה העירונית, בראשות מאיר גבאי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם ואמר כי "ההסכם, שהושג בזכות מאמצים משותפים של ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת העיר, מאפשר לצמצם פערים ולהבטיח קיום בכבוד של עובדות מסורות הממלאות שליחות חברתית ראשונה במעלה".

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי אמר: "מדובר בפריצת דרך היסטורית בתחום יחסי העבודה באשדוד. ביצענו את התיקון המתבקש והשוונו את תנאי עובדי הגיל הרך בחברה העירונית לסייעות בעיריית אשדוד. ההסכם הינו חלק ממדיניות העירייה ותפיסת העולם שלנו הרואה את העובד כמשאב מרכזי המאפשר את מתן השירות המיטבי לתושבים. לכן פעלנו להשוואת התנאים בתחום כה חשוב של חינוך ילדי העיר".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד אמר: "שנת הלימודים הקרובה תיפתח באשדוד עם הישג חברתי משמעותי והסכם ראשון מסוגו. אני מודה מקרב לב לכל הגורמים שעזרו לזה לקרום עור וגידים, ובראשם לראש עיריית אשדוד ולכל הנהלת העירייה, על כך שהפגינו פתיחות ושיתוף פעולה לאורך התהליך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!