דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

160 עובדים בכפרי הנוער יקבלו מענק של 25 אלף ש״ח ״על עבודתם המאומצת בקורונה״

העובדים יקבלו מענק בסכום כולל של 2 מיליון שקלים על תקופת הקורונה | יו״ר ועד העובדים: ״מתחילת הקורונה התגייסו העובדים למשימה הלאומית, לשמור על בריאותם ונפשם של הילדים״

כפר הילדים והנוער אשדוד (צילום: אתר מל"י)
כפר הילדים והנוער אשדוד (צילום: אתר מל"י)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הורי הבית ועובדי המפעל להכשרת ילדי ישראל (מל"י) המפעיל כפרי ילדים ומעונות משפחתיים ייהנו ממענק בסכום כולל של כשני מיליון שקלים, כפיצוי בגין עבודתם המוגברת והמאומצת בתקופת הקורונה. כך בעקבות הסכם שנחתם אתמול (רביעי) בין חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף והנהלת מל"י.

סכום המענק שיקבלו כ-160 עובדי הבית יעמוד על כ-25 אלף שקלים שיינתנו בשתי פעימות, וכ-90 העובדים המינהליים במפעל יקבלו אף הם מענק בסך כ-5,000 שקלים. ההסכם מהווה צעד ראשוני, לקראת הסכם קיבוצי כולל עליו מתנהל בימים אלו משא ומתן בין הצדדים.

הסכמה על מענק לעובדי מל"י (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכמה על מענק לעובדי מל"י (צילום: דוברות ההסתדרות)

מל"י פועל תחת המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך ומפעיל  תשעה כפרי ילדים, שישה מעונות משפחתיים ושלוש מועדוניות יום. כפרי הנוער והמעונות מהווים בית חם ומסגרת חינוכית משקמת ומקדמת ליותר מ- 950 ילדים בסיכון וחסרי בית בגילאי 4-17, בעלי פוטנציאל שכלי תקין.

הילדים החוסים במל"י מגיעים ממשפחות הסובלות מתפקוד הורי לקוי, או כאלו המתמודדות עם משברים שונים. מודל ההפעלה של המסגרות מבוסס על מודל התא המשפחתי, כש-12 ילדים וילדות מתגוררים ב'משפחתון' משותף יחד עם זוג נשוי וילדיהם. הילדים החיים בהם לומדים בבתי ספר רגילים בקהילה, ונהנים גם מפעילויות העשרה ושיעורי עזר בשעות אחר הצהרים. בתקופת הסגרים בשנה החולפת, בהם מערכת החינוך לא פעלה, שהו הילדים במשפחתונים תחת אחריותם של הורי הבית 24/7, ובכלל זאת גם בחגים, שבתות וחופשות שבוטלו.

כפר הילדים והנוער אשקלון (צילום: אתר ממ"י)
כפר הילדים והנוער אשקלון (צילום: אתר ממ"י)

"מתחילת מגיפת הקורונה הורי הבית התגייסו למשימה שראינו כמשימה לאומית – לשמור על בריאותם הפיזית, הנפשית והרגשית של הילדים", אמרה ל'דבר' יו"ר ועד העובדים בכפר הילדים בכרמיאל, הילה ברנס. "אם בטלוויזיה נהגו להראות הורים ל-4 שמתקשים להסתדר עם הלמידה מרחוק, אנחנו ליווינו 12 ילדים, מלבד הילדים שלנו עצמנו. העובדים ביטלו את כל השעות החופשיות שלהם, נכנסו לבידוד, התמודדו עם סיטואציות מאוד מורכבות – כשאף אחד לא הבטיח להם בכלל שיקבלו על כך שכר".

"לכן מבחינתנו, המענק הזה הוא בעצם הכרה בעבודה הזו שלנו, בזה שגם אנשים שעושים 'עבודת קודש' צריכים לקבל שכר על עבודתם. ההסכם הזה הוא מבחינתנו אבן דרך בדרך להסכם קיבוצי כולל, שאנחנו מקווים שיבטא גם הוא את ההכרה בעבודה הקשה והחשובה שאנחנו עושים".

יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)
יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)

ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות, ניר אלון, מסר ל״דבר״: "הסכם זה בתקופה מאתגרת זו מעניק פיצוי מתבקש לעובדים המסורים ומהווה אבן דרך לקראת הסכם קיבוצי חדש המסדיר את תנאי העסקתם של עובדי המפעל להכשרת ילדי ישראל".

מנכ"ל ארגון מל"י, משה דולב הוסיף כי הוא שמח ומברך על הסכם זה, הרואה את עובדי מל"י ואת עבודתם המסורה בכל שעות היממה ובכל ימות השנה. "עובדים אלו מעניקים בית חם לילדינו, מאמינים בהם ומקנים להם תשתית חזקה ומוצקה להצליח ולהגשים את חלומותיהם. מהלך מבורך זה, מאפשר הכרה בעבודת הקודש של העובדים ובסיס להסכם קיבוצי חדש שנעבוד עליו בחודשים הקרובים".

דולב הודה גם ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, יו״ר ועד העובדים בכפר הילדים כרמיאל הילה ברנס, סמנכ"ל משאבי אנוש במל"י שי בלומנטל, נציג משרד האוצר אוהד אלקבץ אגף התקציבים במינהל לחינוך התיישבותי שרי שלזינגר מנהלת ולעורכת הדין יעל שילוני שליווי את המו"מ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!