דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

נחתמו כל ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד

רע"מ תקבל את ועדת הפנים וסגן שר במשרד ראש הממשלה, ההסכם עם ישראל ביתנו כולל תקציב דו שנתי | גנץ יכהן כשר ביטחון וכסגן ראש הממשלה | ממשלת בנט-לפיד תושבע ביום ראשון

פגישה ראשונה של ראשי מפלגות ממשלת בנט-לפיד (צילום: רענן כהן)
פגישה ראשונה של ראשי מפלגות ממשלת בנט-לפיד (צילום: רענן כהן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת יש עתיד חתמה היום (שישי) על הסכמים הקוליציוניים על כלל המפלגות המתוכננות להיות בקואליציה (תקווה חדשה, מרצ, העבודה, ימינה, כחול לבן ורע"ם), לקראת השבעת ממשלת בנט-לפיד ביום ראשון הקרוב.

כחלק מההסכם הקואליציוני, ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי המיועד, יאיר לפיד, סיכמו על סגירת ארבעה משרדים: משרד הדיגיטל, משרד המים, המשרד לקידום קהילתי והמשרד לעניינים אסטרטגיים.

יו"ר ימינה ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, אמר: "החתימה מביאה לסיום שנתיים וחצי של משבר פוליטי. אתגרים כבירים ניצבים בפנינו ואזרחי ישראל כולה נושאים אלינו עיניהם בתקווה. הממשלה תעבוד למען כל הציבור הישראלי – דתיים, חילונים, חרדים, ערבים – ללא יוצא מן הכלל, כאיש אחד. נפעל יחד, מתוך שותפות ואחריות לאומית, ואני מאמין שנעשה ונצליח".

יאיר לפיד, המיועד לתפקיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ: "לציבור בישראל מגיעה ממשלה מתפקדת ואחראית שבראש סדר העדיפויות שלה ניצבת טובת המדינה. למען זה הוקמה ממשלת האחדות. כל השותפים בה מחויבים בראש ובראשונה לאזרחי ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, חתמה על ההסכם הקואליציוני עם מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד. העבודה תחזיק בתיקי התחבורה, ביטחון הפנים והתפוצות.

מרב מיכאלי ונפתלי בנט (צילום: נועם מוסקוביץ / דוברות הכנסת)
מרב מיכאלי ונפתלי בנט (צילום: נועם מוסקוביץ / דוברות הכנסת)

לפי ההסכם עם כחול לבן: גנץ יכהן כשר ביטחון וכסגן ראש הממשלה. כמו כן תקבל המפלגה את תיקי התרבות והספורט, העלייה והקליטה, החדשנות המדע והטכנולוגיה, סגן יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר הוועדה לפניות הציבור.

לפי ההסכם עם תקווה חדשה, מפלגתו של גדעון סער תקבל: שר המשפטים עד מועד חילופי ראש הממשלה, ושר חוץ ממועד החילופים. כמו כן יקבלו את תיק החינוך וההשכלה הגבוהה, תיק הבינוי והשיכון, תיק התקשורת, תיק ירושלים ומורשת, סגן יו"ר הכנסת, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה (שר המשפטים), יו"ר קבינט הדיור (שר השיכון) ואת יו"ר ועדת השרים לדיגיטציה, צמצום ביורוקרטיה ושיפור השירות הממשלתי.

מפלגת יש עתיד חתמה הבוקר ההסכם עם רע"מ, הכולל בין היתר מעל 60 מיליארד שקלים לטובת החברה הערבית, כמחציתם במסגרת תכנית חומש שתופעל עד 2026 ו-30 מיליארד לשיפור התחבורה הציבורית ביישובים ערבים בעשור הקרוב.

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם. (צילום: פלאש 90)
ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם. (צילום: פלאש 90)

סכומים נוספים יוקצו לתחומי הביטחון האישי. מטעם רע"מ יכהנו יושב ראש ועדת הפנים (שתאבד את הסמכויות בנושא ביטחון פנים לטובת ועדה אחרת), סגן שר המשרד ראש הממשלה וכן סגן יושב ראש הכנסת ויושב ראש הוועדה לענייני החברה הערבית.

אחרי יושב ראש רע"מ, מנסור עבאס, חתם יושב ראש ישראל ביתנו על ההסכם עם יאיר לפיד. הסכם זה כולל תיקון חוק שיאפשר לשר האוצר המיועד, ליברמן, להגיש תקציב דו שנתי, ונוסף למשרד האוצר תזכה המפלגה בראשות ועדת הכספים וכן סגן שר נוסף במשרד האוצר, את תפקיד שר החקלאות, הנגב הגליל והפריפריה החברתית וסגן יושב ראש הכנסת מטעמה. ההסכם גם כולל "תמריצים חיוביים ושליליים" בתקציב המדינה לעידוד לימודי יסוד.

הסכם יש עתיד-מרצ פורסם כבר אמש (חמישי), והוא כולל הימנעות מצעדים חד צדדיים בנוגע לשטחים, את תפקידי שר הבריאות, השרה להגנת הסביבה והשר לשיתוף פעולה אזורי, ואת תפקיד יושב ראש ועדת הקליטה והתפוצות לצד ראשות ועדת המשנה לעניין הקרן לאזרחי ישראל, וכן תפקיד סגן יושב ראש הכנסת. המפלגות גם סיכמו לקדם יחד את זכויות הקהילה הגאה, אך סעיף זה צפוי להיתקל בקשיים נוכח קווי היסוד של הממשלה הכוללים קידום סוגיות של דת ומדינה רק במידה והן נהנות מתמיכה ציבורית רחבה.

הסכמי המפלגות השונות עם יש עתיד מחייבים אך ורק את המפלגות החותמות, וההסכם המחייב שגם יצורף כנספח להסכמים השונים הוא ההסכם שייחתם בין לפיד לנפתלי בנט, יושב ראש ימינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!