דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

מצפים לשינוי: "הלהבות ששרפו את גופו של איציק אמנם כבו, אבל השטח בוער"

איתי אלימלך, נכה צה"ל ויו"ר מחוז חיפה והצפון בארגון נכי צה"ל, מבקש משר הביטחון המיועד בני גנץ להסתער על הרפורמה באגף השיקום ולדאוג לנכי צה"ל

שר הביטחון בני גנץ ואיתי אלימלך (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
שר הביטחון בני גנץ ואיתי אלימלך (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)

איתי אלימלך (40), לוחם בגולני, נכה צה"ל, יו"ר מחוז חיפה והצפון בארגון נכי צה"ל

איציק סעידיאן, לוחם גולני שסבל מפוסט טראומה לאחר שלחם ב"צוק איתן", הצית את עצמו ביום שני, ה-12 באפריל 2021. הוא הפך לעמוד האש שלפני המחנה. במשך חודשיים נע סעידיאן בין חיים ומוות בבית החולים "שיבא". נכי צה"ל כולם והציבור הרחב הרגישו בנפשם ובגופם את עוצמת הלהבות.

בעל כורחו סעידיאן הפך לסמל המאבק, ופעמים רבות אני שואל עצמי בכאב האם התכוון לכך. האם רצה להבעיר בפתחו של אגף השיקום מדורה שאיש לא יוכל להתעלם ממנה, כפי שהתעלמו ממנו וממצוקתו. האם שוב השתמש בגופו כדי להגן על עצמו ועל אחיו הלוחמים במאבקם להכרה, לאוזן קשבת, ליחס הולם ומכבד, במאבקם לחיים.

המעשה הנורא העלה לראש סדר היום הציבורי את ההזנחה וההתעמרות אותם חווים נכי צה"ל כבר שנים ארוכות. ארגון נכי צה"ל מתריע בפני ממשלת ישראל כבר כשנתיים על המצב הקשה והמסוכן, ועל הסכנה הגדולה שטמונה לחברה הישראלית ולחוסנה הלאומי של מדינת ישראל. איציק גרם לזה שהפעם היטו אוזן והקשיבו.

הכתובת הייתה על הקיר כל כך הרבה זמן, אבל ממשלות ישראל בחרו להתעלם, למשוך זמן, ולקוות שבמשמרת שלהן לא יקרה האסון.

לדאבון הלב, האסון קרה במשמרת שלך. כמפקד עתיר ניסיון דבקת בערכי הרעות והשליחות ובחרת לקחת אחריות מלאה, כאשר הכרזת כשר ביטחון על רפורמת "נפש אחת". היית לנו תקווה כמבשר על השינוי ונמשיך להחזיק בתקווה הזו, בתקופת הממשלה הנוכחית, כאשר תיישם את הרפורמה כשר הביטחון.

דבר אחד כבר ידוע לכל – המצב הנוכחי לא יכול להימשך. ארגון נכי צה"ל לא ייתן לזה לקרות, והציבור הרחב יודע כעת שהלוחמים שחזרו פצועים משדה הקרב אינם מטופלים כראוי. אותם לוחמים שהתגייסו באמונה שלמה ותמימה, שלחמו באומץ ובגבורה, הם אלה שהמדינה הפנית אליהם עורף.

האגף לשיקום נכים, מצוי במשרד הביטחון ולא בכדי. בטחונה של המדינה נמדד לא רק במספר מטוסי הקרב והצוללות שבידינו ולא רק במידת ההרתעה. ביטחונה נמדד בחוסנה הערכי והמוסרי ובביטחונה של כל אם עברייה לעודד את ילדיה לשירות משמעותי בצה"ל.

הלהבות ששרפו את גופו של איציק אומנם כבו, אבל השטח בוער. אנחנו מצויים כעת בנקודה קריטית ומסוכנת מאין כמוה, ואין עוד זמן. דע לך, שר הביטחון, שכל יום שעובר, אנו בארגון היציג של נכי צה"ל ממשיכים להיאבק על טיפול ויחס ראוי. בכל יום אני וחברי להנהגת ארגון נכי צה"ל עושים כל שלאל ידינו בכדי למנוע את האיציק הבא, ויש הרבה איציק. כולנו איציק. כולנו נתקלים בחומות הבירוקרטיה, כולנו מתקשים לקבל את השירותים הרפואיים הבסיסיים שלהם אנו זכאים, ולכולנו אין יותר זמן. החברה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה אפילו עוד מקרה אחד כזה.

ניהלנו מו"מ קדחתני ומהיר מאוד, שהיה מבוסס על עבודת ועדת בן-ראובן. במסיבת עיתונאים חגיגית הכרזת על רפורמה מקיפה באגף שיקום ובטיפול בנכי צה"ל, הרפורמה אושרה בהחלטת ממשלה, ועד היום לא יושם אפילו סעיף אחד קטן.

אני יודע שבכירי משרד הביטחון עושים מאמצים כבירים, וחוששים ממש כמוני מהאסון הבא שמשחר לפתחנו. ממך שר הביטחון העומד בראש המערכת, אני מבקש ומצפה לצעוק "קדימה הסתער", לדחוף קדימה ללא הרף על מנת שהפצועים שחלקם אף היו פקודים שלך יקבלו יחס מכבד, שירות טוב, הכרה וכבוד על שתרמו בנפשם ובגופם למען ביטחוננו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!