איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והתאחדות בעלי מפעלי ההובלה חתמו אמש (ראשון) על הסכם קיבוצי ענפי חדש, שמגדיל את ההפרשות הפנסיוניות של עובדי ענף התובלה. ענף התובלה התייחד עד היום בכך שההפרשות לפנסיה ולפיטורין בו ניתנות בגין 150% מהשכר. בעקבות ההסכם, יקבלו העובדים הפרשות מעסיק בגין 160% משכרם.
"לאורך השנים פעלנו לבטח מצב של אובדן כושר עבודה בענף התובלה, אבל נתקלנו בקשיים: חברות הביטוח לא רצו לעשות את זה, וכשמצאנו חברה שמוכנה, נתקלנו בקשיים רגולטוריים", מסביר ל'דבר' יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. "היה חשוב לנו לשמור על זכויות העובדים, ולמצוא איך בכל זאת נוכל לממש אותן, ולכן החלטנו להמיר זאת להגדלה של ההפרשה לפנסיה ולפיצויי פיטורין. זה דבר גדול ונדיר שלא קיים בשום מקום אחר במשק הישראלי. זו בשורה לכל נהגי המשאיות בישראל". לדברי אדרי, ההסכם צפוי להיות מורחב גם בצו הרחבה, כך שיחול לא רק על נהגים שמועסקים בחברות שהן חלק מארגון המעסיקים, אלא על הסקטור כולו.
"ההסכם הזה חשוב גם לנו גם לנהגים שלנו", אומר ל'דבר' גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה. "היה חשוב לנו מצד אחד להבטיח את זכויות הנהגים גם במקרים של נכות מקצועית חלילה, ומצד שני, למצוא פתרון לקשיים שנתקלנו בהם מול חברות הביטוח. אני שמח שהצלחנו למצוא פתרון שמגדיל את ההפרשות הסוציאליות של העובדים".
במשא ומתן לקידום ההסכם השתתפו גם מנהלת החטיבה הארצית באיגוד עובדי התחבורה ענבל ספרו, יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות עו"ד מיה פרי אלתרמן, היועצים המשפטיים לאגף הפנסיה עו"ד חני חורש ועו"ד יניב וייס, ראש תחום בכיר באגף טל שטיין ועו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי.
דוד כוכבא מנכ"ל ההתאחדות: אני מודה לעו"ד יונתן פסי על הליווי המקצועי. המעסיקים רואים בנהג גורם מרכזי בתהליך ההתפתחות של ענף ההובלה – הן כמפעיל ציוד וטכנולוגיה מתקדמת והן כנותן שירות ללקוחות אסטרטגים בתחום התעשייה, המסחר התשתיות וכדומה".