דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי: "אלמד את התחום מהזווית של העובדים"

השרה הודתה לשר היוצא עמיר פרץ: "ראיתי אותך עוד מהצבא, תמיד היית קשוב לאנשים" | פרץ: "שמח שאת מחליפה אותי, ויהיו עוד הרבה גורמים במדינה שישמחו על כך"

שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי (מימין)  ושר הכלכלה היוצא עמיר פרץ (צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90)
שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי (מימין) ושר הכלכלה היוצא עמיר פרץ (צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אין לי ספק שכשמדברים על לכלכל מעשינו בתבונה זה קודם כל לשחרר את פקק התקציב שצריך להיות מאושר כמה שיותר מהר", כך אמרה הבוקר (שני) השרה אורנה ברביבאי, במעמד כניסתה ללשכת שרת הכלכלה והתעשייה. השרה הוסיפה שבכוונתה לשמור על רציפות פעילות המשרד: "ביקשתי מהמנכ"ל לשבת ולעבור על תכניות העבודה, אני חושבת שנכון לעשות רציפות מקצועית כדי ללמוד".

"הציבור מצפה מאתנו, בצדק, לייצר מציאות הוגנת בכל הנוגע לאיכות חייו של האזרח ולמצבה הכלכלי של המדינה", אמרה ברביבאי לעובדי המשרד, "האתגרים הרבים לפתחם אנחנו ניצבים מחייבים אותנו למפות ולקבוע סדרי עדיפויות לטווח הקצר והארוך".

"בכוונתי להוביל יחד אתכם משרד מקצועי המקדם פני עתיד, יוצר שיתופי פעולה רחבים, מסיר חסמים ומעודד הזדמנויות לצמיחה ולשיפור הכלכלה בכלל תחומי החיים", הוסיפה, "ישראל התברכה ביתרון אנושי יוצא דופן, אותו נדרש לפתח ולהתאים לקצב השינויים ולצרכים המתהווים".

השרה הצהירה כי בכוונתה לעבוד בשיתוף פעולה עם עובדי המשרד, וכלל הגורמים הקשורים בו. "אני לא יודעת לעבוד אחרת, זאת תפיסת עולמי", הסבירה, "נלמד את התחום גם מזווית העובדים, גם מזווית המעסיקים, גם מזווית הצרכנים ומקבלי השירותים. נייצר דיאלוג ושקיפות. מקצועיות היא ערך בסיסי. אני לוקחת על עצמי את האחריות ללמוד ולצמצם פערים וליצור מציאות שבה אנחנו מדברים בשפה אחת מתוך תרבות אחת שמאפיינת את המשרד, עם גאוות שירות ונכונות לעשות למען הכלל".

"חלק מתחומי העיסוק שלנו נדדו. חלקם נדע לקלוט בצורה המיטבית כדי להבטיח שכל היבט, גם בנפרד וגם באינטגרציה, ייצרו לנו עניין", אמרה בהתייחס ככל הנראה לכוונה להעביר למשרדה את זרוע העבודה, הנמצאת כיום במשרד העבודה והרווחה, כפי שהיה בשנים 2016-2003.

המעבר של זרוע העבודה למשרד העבודה ב-2016 היה מורכב בגלל שכלל פיצול יחידות שחלקן נשארו במשרד הכלכלה. היום, זרוע העבודה במשרד העבודה מתפקדת כיחידה עצמאית יותר, וייתכן והמעבר בחזרה יהיה מורכב פחות.

"אני מאוד שמח שאת מחליפה אותי, יהיו עוד הרבה גורמים במדינת ישראל שישמחו על כך", אמר שר הכלכלה היוצא עמיר פרץ, "בתפקידי כשר הביטחון עבדנו בעבודה צמודה מאוד. מדובר בשרה עם כושר עבודה בלתי רגיל, שיורדת לעומק הדברים, משקיעה בהם, מנחה באופן שיטתי ועוקבת אחריהם. תמצאו כאן דמות שאתם ראויים לה והיא ראויה לכם".

פרץ הדגיש את תפקידו הייחודי של המשרד בתקופת הקורונה. "לא היה משרד שהיה יותר מאיתנו בעין הסערה", אמר, "טיפלנו כמעט בכל סוגיה, החל מהמשברים של העסקים הקטנים, דרך הקשיים של המפעלים הגדולים ועד לפיקוח שלא יהיו מי שישתוללו בחסות המשבר עם יוקר המחיה".

"השילוב הזה הביא אותי למסקנה שאין מסר יותר ממוקד מהמסר שקבענו: ננהיג במדינת ישראל כלכלה אנושית", הוסיף, "מצד אחד ניתן לה לצמוח, לתחרות להתרחש, אבל לעולם לא לשכוח את האדם הבודד, העובד, שצריך להתפרנס ולהזדקן בכבוד. לקיים את משפחתו".

עוד הדגיש כי על אף הפגיעה ביכולת לקיים כנסים ותערוכות, קשיי השינוי וחסמים נוספים, הירידה בהיקפי הייצוא הירידה בהיקפי הייצוא של ישראל הייתה נמוכה יחסית.

"ראיתי אותך עוד מהצבא, תמיד היית קשוב לאנשים ובעל אינסטינקטים בריאים לזהות את הדבר הנכון ולקבל החלטות נכונות", אמרה ברביבאי לפרץ, "הייתי בממ"ד עם בעלי ואמרתי לו 'תראה, אנחנו צריכים להגיד תודה לעמיר על היכולת הזו להיכנס לכמה דקות לממ"ד ולהמשיך אחר כך את הקפה כשהוא עדיין חם'. זאת הזדמנות עבורי להודות לך לא רק על עבודתך במשרד הכלכלה אלא גם על הדרך ארוכת השנים שלך בדאגה כנה לאזרחי המדינה. בהצלחה בהמשך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!