דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שר האוצר נפגש עם בכירי המשק: "צריך לנהל את המשבר בצורה ממלכתית ואחראית"

ליברמן נפגש עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וראשי המגזר העסקי | יו"ר ההסתדרות: "בניית האמון מחדש בין נציגי המעסיקים, ההסתדרות ושר האוצר נדרשת כדי להוציא את ישראל מהשיתוק"

נגיד בנק ישראל אמיר ירון, שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי (צילום: דוברות משרד האוצר)
נגיד בנק ישראל אמיר ירון, שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי (צילום: דוברות משרד האוצר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר אביגדור ליברמן קיים היום (שני) פגישת עבודה ראשונה עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וראשי המגזר העסקי. "באתי בעיקר כדי להקשיב", אמר ליברמן בפתח הישיבה.

"בתקופה האחרונה בעיקר התעסקתי בפוליטיקה, ואתם בכלכלה וביחסי העבודה. לכן חשוב לי לפני שאני צולל יחד עם הדרג המקצועי של האוצר פנימה לתוך התקציב, הסכמי העבודה וכו', להקשיב לאנשים שחיים את זה ביום יום". המשתתפים הביעו תקווה שתקציב המדינה יעבור בקרוב, לאחר כשנתיים של סחרור המשק בלי תקציב מדינה.

"אני לא מסתיר את דעותי: אני בעד כלכלה חופשית וחושב שזה קריטי להגיע למשהו כמו התכנית לייצוב המשק מספר 2, כולל עסקת חבילה", הוסיף ליברמן. "אין מה לעשות, אנחנו במצב מאוד מאוד מורכב גם מבחינת יוקר המחיה שמתחיל לקפוץ לנו ומחירי הדיור. נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים. צריך לנהל את האירוע בצורה ממלכתית ואחראית".

ארנון בר-דוד ואביגדור ליברמן (צילומים: אגף הדוברות בהסתדרות. ״הנכונות של הצדדים לשתף פעולה תאפשר לחזק את התעשייה המקומית״ | יונתן זינדל/פלאש 90)
ארנון בר-דוד ואביגדור ליברמן (צילומים: אגף הדוברות בהסתדרות. ״הנכונות של הצדדים לשתף פעולה תאפשר לחזק את התעשייה המקומית״ | יונתן זינדל/פלאש 90)

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בירך את ליברמן ואמר שהוא עומד לרשותו ולרשות הממשלה הנכנסת בכללותה, במטרה לייעץ להם במישור הכלכלי. "בראייה צופה פני עתיד, היציאה מהמשבר מחזירה אותנו להתמודדויות הכה חשובות שעומדות בפני המשק: הגדלת הפריון, הקטנת אי השוויון, והכנסת אוכלוסיות נוספות למעגל התעסוקה. למשק הישראלי יש פוטנציאל אדיר, וזו הזדמנות פז לייצר התאמה למציאות החדשה שנוצרה בחלק ממקטעי הכלכלה והמשק, תוך התייחסות במקביל גם לסוגיית המימון של צעדי מדיניות שיינקטו".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד בירך את ליברמן "על כך שכבר ביום כניסתו לתפקיד חידש את מודל השיתוף בין הגורמים שמניעים את הכלכלה הישראלית. בניית האמון מחדש בין נציגי המעסיקים, ההסתדרות ושר האוצר נדרשת כדי להוציא את ישראל מהשיתוק הכלכלי שנכפה עליה, ולהזניק כאן תהליכים שתקועים כבר למעלה משנתיים.

"הנכונות של הצדדים לשתף פעולה תאפשר לחזק את התעשייה המקומית, לקדם את מעמד האדם העובד ולהעלות את רמת החיים בארץ. כמו שידענו לגלות אחריות ולרתום את המגזר הציבורי במשבר הקורונה, כך ההסתדרות תמשיך להיות שותפה מובילה לכל מהלך שיעזור לשקם את המשק ולשפר את השירות לאזרחי ישראל".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון. ״ההתמודדויות הכי חשובות: הגדלת הפריון, הקטנת אי השוויון, והכנסת אוכלוסיות נוספות למעגל התעסוקה״ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נגיד בנק ישראל אמיר ירון. ״ההתמודדויות הכי חשובות: הגדלת הפריון, הקטנת אי השוויון, והכנסת אוכלוסיות נוספות למעגל התעסוקה״ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים רון תומר אמר: ״המעסיקים חיכו תקופה ארוכה להנהגה כלכלית ושר האוצר לקח מנהיגות כבר ביומו הראשון בתפקיד. אנחנו נעמיד את כל הכוחות המקצועיים, הידע והקשר לחברות הגדולות במשק כדי לייצר תוכנית משותפת שתפנה את מצאי המובטלים למקצועות עם פריון ושכר גבוה".

תומר הדגיש את החשיבות של הפניית פרויקטים לאומיים בתחום התשתיות גם לתעשייה המקומית, וכן את הצורך להוריד את עלויות היצוא בישראל.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי הוסיף: "כניסתך לתפקיד היא בשורה ענקית עבורנו. כמי שמכיר אותך לאורך כל הדרך, מילה שלך זו מילה, וזו לא קלישאה. נשיאות המגזר העסקי תעשה כל שביכולתה על מנת לעבוד בשיתוף פעולה, כשמילת המפתח היא יצירת ודאות לעסקים.

"המגזר העסקי חייב לדעת מהם אותם צעדים שנקבע יחד, לצד תקציב אחראי ורפורמות שיובילו להגדלת הפריון לחזרה לתעסוקה. הקמנו את מנהלת המעסיקים יחד עם ההסתדרות וזרוע העבודה, ובתוך חודשיים הובלנו 6,000 הכשרות, וזו ההוכחה ששיתוף פעולה מוביל להצלחה.

"אני נותן כתף ומתייצב למענך, לטובת המגזר העסקי והמשק ולמען המדינה. יש הרבה מה לעשות ואנחנו נציג לך את זה באופן מסודר על מנת שנוכל יחד להציל את הכלכלה ולהחזיר את המשק לצמיחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!