דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הורוביץ: ״החובה המוסרית שלנו היא להבטיח שירותי בריאות איכותיים ושוויוניים״

שר הבריאות הנכנס בטקס חילופי השרים: "מערכת הבריאות, שהוקמה על פי עקרונות מדינת הרווחה, היא זו שניצחה את הקורונה" | השר היוצא אדלשטיין: "אהיה לצדך בכל עצה שתצטרך, אנחנו זקוקים להצלחתך"

ניצן הורוביץ (מימין) ויולי אדשלטיין בטקס חילופי השרים במשרד הבריאות. (צילום: יוסי זמיר, לע"מ)
ניצן הורוביץ (מימין) ויולי אדשלטיין בטקס חילופי השרים במשרד הבריאות. (צילום: יוסי זמיר, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"מערכת הבריאות שהוקמה על פי עקרונות סוציאל-דמוקרטיים של מדינת הרווחה היא זו שניצחה את הקורונה. ולא אף אדם כזה או אחר. נשמור ונחזק אותה במשאבים ראויים", כך אמר היום (שני) השר ניצן הורוביץ בטקס חיפוי השרים במשרד הבריאות.

"הזכות לבריאות היא החובה המוסרית שלנו, להבטיח שירותי בריאות איכותיים ושוויוניים", אמר השר, "במובן הזה אין הבדל אם אתה חרדי מבני ברק, אשה טראנסית מתל אביב, ערבי מסכנין או גמלאית מבאר שבע. יש רק הגדרה אחת: בני אדם".

"אני נכנס לתפקיד הזה בהתרגשות, זה כבוד גדול עבורי. האתגר שמוטל על המשרד הזה הוא אדיר", אמר הורוביץ, "עובדי המשרד, בתי החולים, קופות החולים, האחיות, הרופאים, מחזיקים באחריות עצומה. אתם אמונים על שמירה על זכות יסוד והיא הזכות לבריאות ומימושה לכלל האוכלוסייה. ללא הזכות לבריאות לא מתקיימות זכויות האדם האחרות. בעיניי זה קודם כל עניין ערכי ומוסרי שיש לקדם שוויון, צדק, עזרה הדדית ואחריות חברתית".

"בכהונתי אשים דגש על בריאות בהקשר הרחב יותר: מדיניות בריאות נכונה היא מדיניות שמונעת את התחלואה לפני שהיא מתפתחת ומצמצמת מראש את מפגש האזרח עם בתי החולים", סיכם, "אני כאן כדי להבטיח שאף שיקול זה לא יחדור למרחב הזה, לא אאפשר לבעלי אינטרסים וגורמים משחיתים לפגוע ביושרת משרד הבריאות".

השר היוצא, יואל (יולי) אדלשטיין, שאמר בפתח דבריו כי "יצא המרצע מן השק. כל הזמן מכרו לנו שמערכת הבריאות היא א-פוליטית, כולם שווים, זאת מערכת שמאלנית, נכנס הורוביץ וכולם הגיעו. אני מתבדח כי זאת התרופה שלי להתרגשות במעמדים הכי מרגשים".

"ידענו שבאים להילחם במגיפה, אבל כל הדברים מסביב… אני חושב שהדבר היחידי שעזר לנו לעבור את התקופה הזו, שלפעמים הרגשנו בודדים מול כולם", הוסיף, "כאילו יש את משרד הבריאות ושאר העולם, לכולם דעות ומחשבות וכולם פרופסורים. ההבדל הקטן בין האנשים שיושבים כאן לבין אותם דברנים, היא שהאחריות הייתה על מי שכאן. ההשקעה שלנו של כ-20 מיליארד שקלים שקיבלה מערכת הבריאות בתקופה הזו, אז חלק מזה הוקצה לקורונה ולא יוחזר, אבל חלק מזה זה עוד רופאים, עוד מיטות, שיפור בחדרי מיון".

לשר הנכנס אמר אדלשטיין: "ניצן, מאחל לך המון הצלחה ואתה יודע שזה מכל הלב, משתי סיבות, אנחנו חברים, אני אוהב אותך ואני יודע שאתה בא עם לב טוב והמון מקצועיות, לא היית שר אבל אני בטוח שתצליח עם המסירות שלך והחברתיות שלך. כל המקיים נפש אחת, כאילו קיים עולם מלא, כולם פה יסייעו לך וגם אני אהיה לצדך בכל עצה שתצטרך. אנחנו זקוקים להצלחתך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!