דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

"זה עכשיו או לעולם לא": יעדי השרה זנדברג להרמת הרף הסביבתי

השרה הנכנסת להגנת הסביבה מציבה יעדים גבוהים למדיניות הסביבתית: 40% אנרגיות מתחדשות במשק החשמל בשנת 2030 וביטול הסכם קצא"א - איחוד האמירויות להובלת נפט דרך ישראל

תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

תמר זנדברג (מרצ), השרה הנכנסת להגנת הסביבה, החלה היום (שלישי) את כהונתה. בטקס חילופי השרות שהתקיים בירושלים, סימנה את משבר האקלים כמשימה הדחופה ביותר: "השנים הקרובות הן השנים הקריטיות. מומחים מזהירים שנותרו שנים ספורות לבלימת משבר האקלים עד שנגיע לנקודת האל חזור. זה עכשיו או לעולם לא".

עוד אמרה השרה: "עלינו להפסיק את התלות בדלקים פוסיליים, כולל גז, ולהציב יעדים שאפתניים למעבר לאנרגיות מתחדשות שיחליפו אותם, בעיקר המבוססות על השמש. לא נוכל להמשיך לפתח תשתיות דלק וגז. יש להעלות את היעד ל-2030 ל-40% אנרגיות מתחדשות לפחות, ולאפס את הפליטות המזהמות עד 2050".

זנדברג הוסיפה שתשאף לבטל את ההסכם בין קצא"א לחברת MED RED, מאיחוד האמירויות, אשר נועד להגביר משמעותית את תנועת הנפט דרך צינור קצא"א בין אילת לאשקלון ובעיקר להגביר את פעילות הנפט בנמל אילת.

זנדברג עודדה את עובדי משרדה "להילחם על עמדתם המקצועית עד הסוף", גם אם מול לחצים ואינטרסים אחרים, "למעננו ולמען הדורות הבאים".

גם השרה היוצאת גילה גמליאל (הליכוד) הזהירה מפני אסון מיכלית נפט: "זו עלולה להיות בכיה לדורות. למה מדינת ישראל של שנת 2021 צריכה להתעסק עם כמויות אדירות של נפט? למה מדינת ישראל צריכה לסכן את הים והחופים שלה ואת התיירות שלה לטובת אינטרסים כלכליים ? הסכם קצא"א צריך להתבטל. זו המשימה הדחופה ביותר העומדת לפתחך. עוד ניתן למנוע את האסון הבא".

גילה גמליאל ותמר זנדברג בטקס חילופי השרות במשרד להגנת הסביבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
גילה גמליאל ותמר זנדברג בטקס חילופי השרות במשרד להגנת הסביבה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

את המטרות שסימנה השרה הנכנסת מוטב לראות כהצהרת כוונות בלבד. למשרד להגנת הסביבה אין סמכות לקבוע את יעדי האנרגיה המתחדשת, אחריות שמוטלת על משרד האנרגיה ומחייבת הסכמה של הממשלה כולה, לרבות משרד הכלכלה והאוצר. גם חברת קצא"א מפוקחת כיום ע"י משרד האוצר, ואילו המשרד להגנת הסביבה יכול להגבילה רק מתוקף הנושא של היתרי פליטה ותכנית הגנה מפני אירועי זיהום ים. ביטול ההסכם עם איחוד האמירויות גם הוא יחייב את הסכמת הממשלה כולה, לרבות משרד החוץ.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!