דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: אנגליה וסקוטלנד דוחות את הסרת ההגבלות בגלל התפשטות הזן ההודי

ראש הממשלה הודיע כי ההגבלות באנגליה יימשכו עד ה-19 ביולי, ועד אז יוכל כל אזרח מעל גיל 18 לקבל את החיסון | בסקוטלנד יימשך הסגר עד אמצע יולי

מספרה סגורה בלונדון, יוני 2020 (AP Photo/Frank Augstein)
מספרה סגורה בלונדון, יוני 2020 (AP Photo/Frank Augstein)
אוריאל לוי

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע בתחילת השבוע על דחייה במועד ההקלה הגבלות הקורונה באנגליה מסוף השבוע הקרוב ל-19 ביולי. החלטת הממשלה הבריטית התקבלה בשל העלייה בתחלואה על רקע התפשטות הווריאנט ההודי של הנגיף, המכונה גם 'זן דלתא'. במסיבת עיתונאים בלונדון, העריך ג'ונסון כי לא יהיה צורך לדחות את הקלת ההגבלות פעם נוספת, הודות למבצע החיסונים המתקדם במהירות ברחבי הממלכה.

ממשלת סקוטלנד החליטה להמשיך את הגבלות הקורונה בשלושה שבועות נוספים. סקוטלנד מצויה בסגר שאמור היה להסתיים בסוף החודש, אך הממשלה החליטה להאריכו עד לאמצע יולי. ניקולה סטורגון, ראשת ממשלת סקוטלנד, הסבירה לפרלמנט הסקוטי כי יש לתת זמן נוסף להתחסנות, ולהגיע למצב שרוב האוכלוסייה מחוסנת בשתי מנות לפני שמסירים את ההגבלות.

לדבריו ג'ונסון, ברור כעת לרשויות הבריאות שחיסון בשתי מנות מונע תחלואה מהזן ההודי, ומנה אחת לא מספיקה. על כן אמר ראש הממשלה הבריטי שיש לאפשר לכל מי שעדיין לא  קיבל את המנה השנייה להתחסן לפני ההקלות.

ג'ונסון העריך שעד ה-19 ביולי כשני-שלישים מאוכלוסיית בריטניה יהיו מחוסנים לחלוטין נגד הנגיף, מה שיאפשר הקלה במגבלות באנגליה. "אני חושב שזה הגיוני לחכות עוד זמן קצר", אמר, "נקיטת משנה זהירות כעת תאפשר לנו לחסוך אלפים רבים של חיים בשבועות הקרובים, עוד מיליונים יתחסנו בזמן הזה".

ראש הממשלה הודיע שעד ה-19 ביולי יתאפשר לכל אזרחי בריטניה מעל גיל 18 להתחסן. "זה ברור שהחיסונים עובדים, ושמצבנו טוב בהרבה ביחס לגלים קודמים בשל החיסונים", אמר ג'ונסון. נכון להיום, 62% מאזרחי בריטניה חוסנו במנה הראשונה של החיסון, ואילו 45% חוסנו בשתי מנות".

מועדוני הלילה בבריטניה סגורים מאז מרץ 2020. הופעות, קונצרטים, קולנוע ותיאטרון נאסרו מאז ראשית המגפה. על פי התוכנית המקורית של הממשלה מרבית ההגבלות היו אמורות לפוג בתחילת שבוע הבא, בהם ההגבלות על התקבלות.

עסקים רבים, בייחוד בתחום ההסעדה, הפנאי, התרבות והבידור, הביעו אכזבה מדחיית מה שכונה בתקשורת הבריטית "יום החירות". המלחין אנדרו לויד וובר התנגד בתקיפות להחלטת הממשלה ואמר שיפתח מחדש את בתי הקולנוע שברשותו גם אם זה מנוגד לחוק, עבירה שגזר הדין עליה הוא מאסר.

העיכוב בהקלות ישפיע גם על מספר האוהדים שיורשו להיכנס לטורניר הטניס בווימבלדון ולמשחקי הכדורגל באליפות אירופה באצטדיון וומבלי, שיארח את חצי הגמר והגמר של הטורניר.

עם זאת, המספרים בפועל עשויים להיות גבוהים יותר באירועים מסוימים מכיוון שג'ונסון אמר שהמשלה תמשיך בתוכנית הבדיקות שלה כדי לאפשר לאוהדים רבים ככל הניתן להיכנס לאצטדיונים.

זן דלתא שנפוץ כעת בבריטניה מתפשט, על פי מדענים, ב-40% עד 80% מהר יותר מהזן הקודם שהיה נפוץ בבריטניה ומכונה 'אלפא' (הזן הבריטי).  נתונים חדשים שחשפו רשויות הבריאות במדינה מראים כי חיסון מלא בשתי מנות של חברת פייזר יעיל ב-96% נגד הקורונה, בעוד החיסון של אסטרהזניקה יעיל נגדו ב-92% מהמקרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!