דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יצחק הרצוג בוועידת הגמלאים: ״המאבק לחיזוק מעמדכם לא תם, אפעל לכך כנשיא״

הוועידה ה-5 של הסתדרות הגמלאים התקיימה היום (ד׳) בתל אביב | 501 הצירים בחרו את שמוליק מזרחי לכהונה נוספת כיו"ר הארגון | יו״ר ההסתדרות: ״לא נאפשר פגיעה בפנסיות״

ההצבעה לתפקיד יו"ר הסתדרות הגמלאים. (צילום: ניצן צבי כהן)
ההצבעה לתפקיד יו"ר הסתדרות הגמלאים. (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי נבחר הבוקר (רביעי) לכהונה שנייה במסגרת הוועידה החמישית של הסתדרות הגמלאים בתל אביב. מזרחי, שהיה המועמד היחיד לתפקיד, נבחר על ידי 501 הצירים בהצבעה גלויה.

יו"ר ההסתדרות בוועידת הסתדרות הגמלאים (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות בוועידת הסתדרות הגמלאים (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

מזרחי (73), היה חבר מועצת העיר תל אביב במשך 20 שנים והחזיק בתיק שכונות ורובעים. במקביל, עמד בראש אגף קהילה, תרבות וחינוך בהסתדרות מרחב תל אביב. ובמסגרת זו יזם גם את הקמת מכללת הגמלאים בעיר. כיום משמש מזרחי גם כחבר הנהגת ההסתדרות וכממלא מקום יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות.

בדבריו לאחר ההצבעה אמר מזרחי כי אחד היעדים המרכזיים של הסתדרות הגמלאים לתקופה הקרובה היא קידום חקיקה שתמנע הפחתה בזכויות הפנסיוניות של עובדים שפרשו לפנסיה. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהממשלה החדשה אכן תצליח לממש את הבטחתה להעלות את קצבת הבטחת ההכנסה לזקנים ל-70% מהשכר הממוצע במשק.

יו"ר הסתדרות במלאים שמוליק מזרחי בוועידת הסתדרות הגמלאים (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר הסתדרות במלאים שמוליק מזרחי בוועידת הסתדרות הגמלאים (צילום: ניצן צבי כהן)

נשיא המדינה הנבחר, בוז'י הרצוג, שכיהן בעברו כיו"ר שדולת הגמלאים בכנסת וכשר העבודה והרווחה, שלח לבאי הוועדיה ברכה מוקלטת. הרצוג אמר כי "מאבק גימלאי ישראל לא תם" והוסיף כי הוא מקווה לשתף פעולה עם הסתדרות הגמלאים לקידום מעמד הגמלאים בישראל גם במהלך כהונתו כנשיא.

"ההסתדרות היא הבית של העובדים והגמלאים בישראל" אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שבירך את מזרחי עם היבחרו, "ההסתדרות מלווה את העובד מקבלתו לעבודה, דרך התקדמותו המקצועית ועד לאחר פרישתו לגמלאות, לאורך כל הדרך. אתם אלו שבנו את הארץ הזו: את המפעלים, העיריות, את שירות המדינה ואת המשק".

"יש לנו בעיה של שחיקת הפנסיות התקציביות וניסיונות לפגוע בפנסיות הצוברות", הוסיף, "שוב ושוב אנחנו נאבקים בזה, ואין מצב שניתן לזה לקרות. אנחנו מצפים למצוא בכנסת ובממשלה החדשה אוזן קשבת ושיתוף פעולה".

מימין לשמאל: יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ח"כ חיים כץ, ומנכ"ל הסתדרות הגמלאים אפרים קורן. (צילום: ניצן צבי כהן)
מימין לשמאל: יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ח"כ חיים כץ, ומנכ"ל הסתדרות הגמלאים אפרים קורן. (צילום: ניצן צבי כהן)

את האירוע כיבד גם שר התפוצות הנכנס נחמן שי, שגם הוא כיהן בעבר כיו"ר שדולת הגמלאים. "אני עצמי גמלאי, השר המבוגר בממשלת ישראל וגאה בכך", אמר, "זה לא רק עניין אישי שלי, אני חושב שגמלאים וגמלאיות לא 'סיימו את דרכם'. הם חייבים להמשיך להיות מעורבים בחיים הציבוריים והכלכליים בישראל". שי התחייב להילחם עבור זכויות עובדים וגמלאים במסגרת תפקידו החדש בקואליציה.

שר העבודה והרווחה לשעבר, ח"כ חיים כץ (הליכוד) אמר כי העלות של העלאת הקצבאות לקשישים עניים מקבלי אבטחת הכנסה ל-80% משכר המינימום היא מיליארד שקלים בלבד.

"צריך להוציא את האנשים האלה אל מעל לקו העוני", אמר, "יש לנו הזדמנות לעשות זאת כי ליברמן רואה זאת איתנו עין בעין. לצערי כשר לא הצלחתי בכך, אבל כחבר כנסת הנחתי כבר הצעת חוק ברוח זו". עוד קרא כץ לביטול מבחני ההכנסה בביטוח הסיעודי.

ח"כ הרב גלעד קריב, יו"ר ועדת חוק וחוקה שמונה בכנסת הנכנסת ליו"ר שדולת הגמלאים, השתתף גם הוא באירוע. ברכות משודרות העבירו גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שרת התחבורה מרב מיכאלי והשר לביטחון פנים עמר בר-לב.

נשאו דברים גם מנכ"ל ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר אגף מרחבים אבי יחזקאל, יו"ר נעמ"ת חגית פאר, יו"ר בית נבחרי ההסתדרות שלמה אביטן, יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב גרשון גלמן ומנכ"ל הסתדרות הגמלאים אפרים קורן.

האירוע התקיים בבית התאטרון הלאומי 'הבימה', בהשתתפות כ-650 איש, בהם 501 צירים. משתתפי הוועידה שהגיעו למקום קיבלו  עותק של עיתון הוועידה, וכן של מהדורת 'דבר לגמלאי' שהופקה עבור האירוע.

בדוכנים שהוקמו במקום קיבלו מידע על שירותי ההסתדרות השונים להם הם זכאים: ייעוץ משפטי, מועדון הלקוחות 'ביחד בשבילך', 'עובדים בריא', ביטוח הבריאות הקבוצתי של חברי ההסתדרות ותוכניות לומדים ומתקדמים שחלקן מותאמות במיוחד עבור הגיל השלישי.

לצד זאת, ערכה הסתדרות הגמלאים באירוע סקר באשר לתכני ההכשרה בתחום האוריינות הדיגיטלית המועדפים על חבריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!