דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

אלכס קושניר מישראל ביתנו מונה ליו"ר ועדת הכספים, הח"כים נפרדו מגפני בהתרגשות: "פעלת ללא משוא פנים"

ח"כ טיבי: "תמיד סייעת, כבוד היה לי להיות בוועדה תחתך" | יו"ר הכנסת מיקי לוי: "ממך למדתי להיות פרלמנטר" | ח"כ אורי מקלב: "משמש לנו דמות מופת" | גפני למחליפו: "באופן ציבורי אני מקווה שלא תצליח ובאופן אישי אני מקווה שכן, והאישי גובר. הניסיון מראה שעוד אשוב"

משה גפני. מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
משה גפני. מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) מונה ליו"ר ועדת הכספים הזמנית במקומו של ח"כ משה גפני. ישיבת ועדת הכספים בה אושר המינוי הוקדשה בעיקר לפרידה מגפני, מי שעמד לסירוגין בראש הוועדה מאז 2009, וידוע כיו"ר ועדה פופולרי גם בקרב מתנגדיו.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) בירך את קושניר ואמר: "9 וחצי שנים ישבתי בכיסא הזה, שנה ושמונה חודשים כסגן שר האוצר, מהאיש הזה ח"כ גפני שניהל את הוועדה ביד רמה, למדתי להיות גם פרלמנטר וגם איש אופוזיציה, גם למדתי להצביע כפי שצריך להצביע לטובת הציבור. היו לנו ויכוחים ופיליבסטר, אבל תמיד ידענו שאחרי הוויכוחים אנחנו חברי כנסתג. אפשר ללמוד מח"כ גפני רבות, הוא צבר פה ניסיון רב. שיתפנו יחד פעולה לטובת הציבור".

מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)
מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)

יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ משה גפני: "אני בהתרגשות גדולה, במציאות הזו, אני רוצה לברך אותך ח"כ אלכס קושניר, אני חצוי לשניים – באופן ציבורי אני מקווה שלא תצליח ובאופן אישי אני מקווה שכן, והאישי גובר על הציבורי. ח"כ לוי, היית חבר של הוועדה ועשית את הדברים, כמה פעמים נעזרתי בך שהיו מחלוקות, ואני מודה לך על כך. התרגשתי שדיברת איתי על הבריאות, נזכרתי שנסעתי לבקר אותך בבי"ח שהיית מפקד מחוז ירושלים, אני מברך אותך שתהייה בריא ושלם. תודה לכולם על הברכות, אני חייב תודה ליועמ"ש הכנסת, בין יתר הדברים שעשינו כאן, עשינו את הטבות המס לישובים בפריפריה, וזה היה אחד הפעמים היחידות, שכל חברי הוועדה עמדו על רגליהם ומחו כפיים. ממשלות לא עשו עבודתן במשך שנים רבות, לקחנו את זה על הכתפיים, היועמ"ש עשתה רבות, והעברנו את זה. אני יודע שאנחנו במשטר דמוקרטי, אני מקבל את העניין הזה שמתחלפים, אני רק מזהיר אתכם, אני הולך לחזור, לפי הפעמים הקודמות – אני חוזר".

"אתה בהחלטה עונה להגדרה של האיש הנכון בזמן הנכון" אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). "זה לא בושה לייצג את המגזר שלך, אבל עשית הרבה מעבר לזה. היית קשוב לכלל הרבדים בחברה. אני רוצה להודות לך באופן על העזרה והסיוע. אין נושא שהעלתי בפניך שלא סייעת בו מול משרד האוצר והממשלה. שמעתי נימה של הספד. אני מכיר את משה גפני, אני מציע לכם להירגע, הוא לא הולך לשום מקום. כשהוא יחזור יו"ר ועדת כספים הרבה מהנורווגים לא יהיו פה. כבוד היה לי להיות חבר בוועדה בראשותך. תמיד נתת כבוד לאחר, זה לא מצרך שממש קיים בכנסת. אתה אדם לפני שאתה חבר כנסת".

מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)
מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "הרב גפני בחיים לא הסתכל על איזו אוכלוסייה, תמיד התסכל על האוכלוסיות החלשות, אני מאחל ליו"ר הנכנס שזה באמת יהיה זמני אבל שלא תצא תקלה תחת ידך, ראית איך שהוועדות מתנהלות ללא משוא פנים, וכמה שהוא היה נותן לכולם לדבר ולפעול. נכון שיהיה לך יותר קשה, כאשר יש לך שר מעלייך, ועוד שר במשרד האוצר, כל המשפחה, אני מקווה שגם לשאר עם ישראל ישאר משהו. אנחנו נשארים פה בוועדה להיאבק למען החלשים".

השר עודד פורר (ישראל ביתנו): "ח"כ גפני כיהן פה בהחלט מספר שנים רב ביותר, אולי לצערו הוא לימד פה הרבה מאוד תלמידים. אלכס אני רוצה לאחל לך שתדע לנהל את הישיבות בנוהל ובשקט כדי לבצע את הדברים, התפקיד של הוועדה לבצע ולטייב את העבודה הכלכלית, שלא תצא תקלה תחת ידך. אני רוצה גם להודות לח"כ גפני שיצא לי ללמוד ממנו לא מעט, אני מקווה בשבילך אלכס שתדע את כל התרגילים של גפני, כדי שנוכל באמת להגשים את המדיניות הממשלתית".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "אני בטוחה שאלכס יעשה עבודה מקצועית וטובה. אני רוצה לבקש סליחה מח"כ גפני, שהצטיירת בתקשורת כמי שדואג רק לחרדים, עשית את זה בצורה כ"כ רחבה וטובה, ילדי ישראל לא משנה מי הם, היו עבורך. מבחינתי הייתה יו"ר ועדת כספים המקצועי והטוב ביותר, ומי שעשה את הדברים ללא משוא פנים. אני מאחלת לך שתחזור במהרה. . תודה רבה בשם הילדים האלרגים, הילדים בחינוך המיוחד, מס המעסיקים לחקלאים, כל מה שהובלתי יחד אתך כיו"ר הוועדה, תודה רבה גדולה".".

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד): "אני רוצה לומר לך תודה רבה, הייתי איתך פה 5 שנים, ב-2 תקציבי מדינה, הגעתי בלי להכיר את המגזר החרדי, 2 אנשים שהיו לי השראה זה אתה ומרגי, אני רוצה לומר תודה בשם כל עם ישראל. תמיד ראיתי אותך כמי שדואג לכולם, תמיד הדלת שלך הייתה פתוחה והיית אוזן קשבת, ומעבר לכל אתה אדם נעים, ואני בטוחה שתמשיך לעשות דברים נפלאים לעם ישראל, מעולם לא ראיתי בך דמות מגזרית, אלא כמי שדואג לכל".

ח"כ מוסי רז (מרצ): "בוועדת הכספים ולך היה חלק גדול בזה, פחות הייתה הרגשה של קואליציה מול אופוזיציה. הייתה הרבה מאוד ענייניות. אני לא מסתיר את רצוני שתצטרף לקואליציה ותהייה בתפקיד הזה. לא נאפשר פגיעה בזכויות של חרדים, יש ויכוחים על התקציבים זה משהו אחד, אבל לא ניתן יד לפגיעה".

ח"כ אורי מקלב: "כולנו מכירים את האחריות והחשיבות של ח"כ גפני, כל פרלמנט היה מתכבד בו. הוא מחייב אותנו בנמרצות לכולם כל בוקר 32 שנה לכנסת, כאשר הוא רעב כדי לעבוד. ראית תמיד את כל האנשים, גם את הפרט והחלש ביותר. אתה משמש לנו כדמות מופת שמוביל את העשייה, איך צריך להתנהג נציג ציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!