דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

השוטר שירה באיאד אל-חלאק יועמד לדין בגין המתה בקלות דעת

מח"ש הגישה היום (ה') כתב אישום נגד שוטר מג"ב בן 20 שבו נכתב: "אף שאל-חלאק היה על הארץ כשהוא פצוע מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם לעבר פלג גופו העליון וגרם למותו"

איאד אל-חלאק (צילום: פייסבוק)
איאד אל-חלאק (צילום: פייסבוק)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שוטר מג"ב, בן 20, בגין המתתו בקלות הדעת של איאד אל-חלאק, פלסטיני בשנות ה-30 לחייו, בעל צרכים מיוחדים.

כתב האישום הוגש באמצעות עורכות הדין ליאת יונניאן וקרן לביא. מתואר בו שאל-חלאק היה בדרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה בבוקר 30 במאי 2020, כשעל פניו מסכה כירורגית ועל ידיו כפפות שחורות חד פעמיות. מאפיינים מסוימים בהתנהגותו עוררו את חשדם של שני שוטרים שהוצבו במקום, והם חשבו שמדובר במחבל שמטרתו לפגע.

אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה, וכך החל מרדף גלוי אחריו, שאליו הצטרפו בהמשך גם הנאשם ומפקדו, תוך כדי שהם קוראים לו בעברית וערבית לעצור ולהזדהות. אל-חלאק לא עצר והמשיך במנוסתו, ובתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו של אל-חלאק 2 כדורים מאקדחו, שלא פגעו בו.

כמה שניות לאחר מכן פנה איאד למתחם אשפה סגור שבו נכחו עובד ניקיון, עובד ווקף ואישה נוספת שאותה הכיר אל-חלאק. הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו, ובעודו עומד מולם, כשהוא עם גבו אל הקיר, ביצע לעברו הנאשם ירי, שכתוצאה ממנו נפגע בבטנו התחתונה ונפל ארצה.

מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, כשאחד מהם פנה לאל-חלאק בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח. אל-חלאק, שהיה פצוע כתוצאה מהירי הראשון, התרומם מעט, הצביע לעבר האישה שאותה הכיר, ומלמל דבר מה. לפיכך, פנה אחד השוטרים אל אותה אישה ושאל אותה היכן נמצא האקדח, והיא השיבה "איזה אקדח?". במקביל למענה שלה, ואף שאל-חלאק היה על הארץ כשהוא פצוע כתוצאה מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם לעבר פלג גופו העליון וגרם למותו.

החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים. עורכות הדין אמרו: "מדובר באירוע קשה ומצער שגרם למותו של צעיר בעל צרכים מיוחדים. ההחלטה על העמדתו לדין של השוטר היורה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע של השוטר.

"הירי שביצע השוטר לעבר איאד אל-חלאק התרחש כשהמנוח לא החזיק דבר בידיו ולא ביצע פעולה שהצדיקה את הירי לעברו. השוטר ירה לעברו תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר שהוא יגרום למותו, ולכן נמצא, כאמור, שיש מקום להעמידו לדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!