דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קופות החולים מבקשות להציע בדיקות קורונה בתשלום לטסים לחו"ל, הכנסת מעכבת

הקופות הציעו לספק את השירות ב-135 שקלים, אך ועדת הכספים עיכבה את האישור בדרישה להוזלה | ב-23 סניפי ביקורופא ובנתב"ג מוצעות הבדיקות בכ-100 שקלים, בתי חולים ומעבדות גובים מאות שקלים

בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
אסף צבי

הצעה לאפשר בדיקות קורונה בתשלום לטסים לחו"ל בקופות החולים מתעכבת בוועדת הכספים מעל עשרה ימים, וייתכן שתיאלץ להמתין שבוע נוסף. המשמעות: אלפי ישראלים שטסים לחו"ל נאלצים להיבדק בבתי חולים או במעבדות פרטיות, שחלקם גובים מאות שקלים עבור השירות, או שנמצאים בפריסה מצומצמת. הצעת קופות החולים לערוך את הבדיקות במחיר 135 שקלים מחכה לאישור בוועדה.

לפי הוראת משרד הבריאות, החל מה-1 ביוני נערכות בדיקות קורונה לפני טיסה לחו"ל רק בבתי החולים ובמעבדות המורשות, ותוצאות בדיקות הקורונה שנערכות בקופות החולים ללא עלות אינן קבילות לאישור עלייה לטיסה. המחיר המירבי שקבע המשרד לבדיקה בבתי החולים הוא 297 שקלים, ובמרבית בתי החולים זהו הסכום שנגבה. במעבדות פרטיות גובים מחירים גבוהים יותר עבור תוצאה מהירה או בסופי שבוע. אפשרות נוספת היא להיבדק במעבדה בנתב"ג שמפעילות חברת אומגה ובית החולים רמב"ם בשם Check2fly, בעלות של 80 שקלים, או בסניפי ביקורופא ברחבי הארץ על ידי חברת AID, בעלות 99 שקלים.

לביקורופא 23 סניפים הממוקמים בערים הגדולות וכן במצפה רמון ובאילת, אך הפריסה הגיאוגרפית של ארבע קופות החולים רחבה בהרבה ותהפוך את השירות לנגיש הרבה יותר, במיוחד למי שאין ברשותו רכב.

מאחר שהבדיקות שאינן לצורך רפואי אינן מכוסות על ידי משרד הבריאות, קופות החולים הציעו לספק את השירות בתשלום במסגרת בדיקות הקורונה שהן מבצעות, ופנו לוועדת הכספים לאישור תעריף הבדיקות שהציעו – 145 שקלים לבדיקה. בדיון שנערך בוועדת הכספים בשני שעבר, ה-7 ביוני, סירב יו"ר הוועדה הקודם משה גפני (יהדות התורה) לאשר את התעריף ודרש כי הוא יוזל ל-100 שקלים לבדיקה. "אני לא רוצה שהמדינה תממן את הבדיקות של הנוסעים לחו"ל", אמר גפני בוועדה, "אבל אני גם לא רוצה שהנוסעים יממנו את קופות החולים".

מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)
מינוי ח"כ אלכס קושניר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית ופרידה מח"כ משה גפני (צילום: נועם מושקוביץ – דוברות הכנסת)

גפני דרש מקופות החולים לבדוק אם יוכלו להוריד את המחיר, ולהודיע לוועדה למחרת. הקופות הודיעו כי יסכימו להורדת המחיר ל-135 שקלים לבדיקה, וגם את המחיר הזה סירב גפני לאשר. בינתיים הנושא לא קודם, ולראשות ועדת הכספים נבחר יו"ר חדש – אלכס קושניר מישראל ביתנו.

נכון לכתיבת שורות אלו, סדר היום של ועדת הכספים לשבוע הבא כולל מפגשים עם הבכירים הכלכליים – נגיד בנק ישראל, יו"ר רשות המסים ועוד. הוזלת בדיקות הקורונה תיאלץ לחכות.

בדיון בשני הסביר סמנכ"ל פיקוח על קופות החולים ושב"ן במשרד הבריאות, ליאור ברק כי הסיבה לעלות הגבוהה היא הפריסה הארצית של השירות, שכוללת גם שינוע של הבדיקות למעבדות ומתן תשובה בתוך יממה. "מכיוון שהתכנון לבדיקות יהיה בפריסה ארצית אנחנו לא יכולים להרשות שסל הבריאות יממן בדיקות קורונה של אנשים לא חולים, כמו כאלה שטסים לחו"ל. בדיקת קורונה עולה בין 140-200 ₪, העלות מורכבת מהמון דברים בין היתר שינוע, עמדות דיגום ומערך שלם שמצריך משאבים לכך".

כשנשאל מדוע בשדה התעופה הסכום הינו 80 ₪ השיב ברק כי "בשדה התעופה הבדיקות נעשות במקום, מה שצריך מהאזרחים להניע את האוטו מכל מקום בארץ ולהגיע יום קודם או מס' שעות לפני הטיסה. במקרה שלנו מדובר על זמינות בכל הארץ ולא רק במקום אחד, והתשובות מגיעות לאחר 24 שעות. אין היגיון שקופת חולים אחת תפעיל את המערך הזה ולא כלל קופות החולים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!