דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ביידן מינה את אחת המבקרות הבולטות של ענקיות הטכנולוגיה ליו"ר נציבות הסחר הפדרלית

מינויה של לינה קאן, אחת המשפטניות המובילות בתחום ההגבלים העסקיים, מסמן את תמיכת הממשל בעמדה נוקשה כלפי חברות כמו גוגל, אפל, אמזון ופייסבוק

לינה קאן (צילום: Saul Loeb/Pool via AP, File)
לינה קאן (צילום: Saul Loeb/Pool via AP, File)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע אמש (חמישי) על מינויה של מבקרת בולטת של חברות הטכנולוגיה הגדולות לרגולטורית הפדרלית הבכירה ביותר. המינוי מגיע בתקופה בה התעשייה כולה נמצאת תחת לחץ הולך וגובר מצד הקונגרס, הרגולטורים והתביעה הכללית במספר מדינות.

הבחירה בלינה קאן, משפטנית המתמחה בהגבלים עסקיים, לעמוד בראש נציבות הסחר הפדרלית נתפסת כסימן לעמדה הקשוחה של הממשל כלפי ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק, גוגל, אמזון ואפל. קאן הושבעה לתפקיד שעות ספורות אחרי שהסנאט אישר את מינויה יחד עם ארבעה חברים נוספים בנציבות, ברוב של 68 תומכים מול 28 מתנגדים.

"זה כבוד עצום להיבחר להוביל את נציבות הסחר הפדרלית על ידי הנשיא ביידן", אמרה קאן בהודעה שפרסמה אחרי שהושבעה, "אני מצפה בקוצר רוח לעבוד יחד עם עמיתיי כדי להגן על הציבור מניצול בידי תאגידים".

קאן, פרופסורית לשעבר בבית הספר למשטים של אוניברסיטת קולומביה, פרצה לתחום ההגבלים העסקיים עם העבודה המשמעותית שפרסמה ב-2017, כשהייתה סטודנטית למשפטים באוניברסיטת ייל: "פרדוקס ההגבלים העסקיים של אמזון".

היא עזרה להניח את היסודות לדרך חדשה לבחינת חוקי הגבלים עסקיים מעבר להשפעה של הדומיננטיות של חברות גדולות בשוק על המחירים לצרכן. האסכולה שקאן מקדמת, כמו גם טים וו היועץ המיוחד של הנשיא ביידן, עוסקת גם בהשפעות הרחבות שיותר של חברות גדולות על התעשייה בכלל, העובדים והקהילות הקשורות אליהן.

כיועצת משפטית לפאנל ההגבלים העסקיים של בית הנבחרים ב-2019 ו-2020, היה לה תפקיד מרכזי בחקירה הנרחבת של כוח השוק ממנו נהנות ענקיות הטכנולוגיה, חקירה שנהנתה מתמיכת שתי המפלגות בבית.

"לינה מביאה איתה הבנה עמוקה ומומחיות לתפקיד הזה, ותהיה מגינה חסרת פחד של הצרכנים", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן, שקראה בעבר לפרק את חברות הטכנולוגיה הגדולות.

"ענקיות הטכנולוגיה ראויות לביקורת המתגברת נגדן, והמיזוגים בענף חונקים את התחרות בכל ענפי התעשייה האמריקאית", הוסיפה וורן, "כעת, כשקאן עומדת בראש המערכת, יש לנו הזדמנות ענקית לעשות שינוי מבני גדול על ידי שיקום אכיפת ההגבלים העסקיים והמאבק במונופולים שמאיימים על הכלכלה שלנו, החברה שלנו והדמוקרטיה שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!