דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה 2021

הורוביץ במצעד הגאווה בחיפה: "אני שר הבריאות שלכם, ואקדם את הזכויות שלנו מתוך הממשלה"

אלפים השתתפו במצעד שהתקיים השנה תחת הכותרת 'אנחנו חיפה' | ראש העיר עינת קליש רותם: "נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי כל איש ואישה בקהילה הגאה, ובכל הקהילות, יזכו לשוויון ויחס הולם"

  • אלפים השתתפו במצעד שהתקיים השנה תחת הכותרת 'אנחנו חיפה' | ראש העיר עינת קליש רותם: "נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי כל איש ואישה בקהילה הגאה, ובכל הקהילות, יזכו לשוויון ויחס הולם"
מאור הוימן
יהל פרג'

אלפי חוגגים השתתפו היום (שישי) במצעד הגאווה ה-15 בחיפה. המצעד יצא מצומת כרמליה, עבר בציר מוריה עד גן האם, בו התקיים אירוע הסיום. ראש העיר עינת קליש רותם, שהזניקה את המצעד: "נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי כל איש ואישה בקהילה הגאה, ובכל הקהילות, יזכו לשוויון ויחס הולם".

מצעד הגאווה בחיפה (צילום: טל אוריאל)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: טל אוריאל)

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "כל אחת וכל אחד צריך להיות מי שהוא ומה שהיא. נמשיך להיאבק עד שיהיה שוויון מלא. אנחנו בפתח של עידן חדש במדינת ישראל. הממשלה הזאת היא ממשלת שינוי. השינוי לוקח זמן, אבל הוא בוא יבוא ובגדול".

"חיפה עלתה בדירוג הערים הגאות שלושה מקומות, ואתם במקום הרביעי", הוסיפה מיכאלי, "זו הפעם הראשונה שבמצעד כלשהו נמצאות שתי שרות, גם שר הבריאות ניצן הורוביץ פה איתי. אני רוצה שתזכרו שכל אחת ואחד מכן יכולה לעשות שינוי. כולנו שווים. חיפה שווה. חג גאווה שמח".

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אני זוכר את המצעד הראשון בחיפה. איזה שינוי עשינו. היום אני שר הבריאות שלכם, ואקדם את הזכויות שלנו מתוך הממשלה. לא ניתן לאיש לאיים עלינו ולעצור אותנו. יש לכם נציגים ונציגות בממשלה. השליחות שלנו היא להביא את האור לכל פינה במדינה, וזה מה שאנחנו עושים במצעדים".

"אני גאה להיות יו"ר מפלגה, שר בריאות, חבר קבינט – הומו. שיודע מה המשמעויות של ארון ושל הסתרה. שיודע מה מחירה של להטב"ופוביה. זה לא עניין סמלי. השבוע נכנסתי לתפקיד שר הבריאות, וכבר התחלתי לקדם מספר שינויים חשובים לטובת הקהילה הגאה. נבשר על מהלכים ראשונים כבר בשבועות הקרובים."

עוד הוסיף הורוביץ: "המאבק רחוק מלהסתיים. יש בישראל קולות חשוכים ומסוכנים. בושה שהם נכנסו לכנסת. זו גאווה גדולה שלא אפשרנו להם להגיע לשלטון. נמשיך לצעוד ולהיאבק עד שנגיע לשוויון זכויות מלא."

אירוע הסיום בגן האם כלל הופעות של אלה לי ורן דנקר, מסיבה של DJ מריומה ומופעים של מלכות הדראג מליין ה-WERK, והמלכות של הליין החיפאי דדראג בסלון'.

(אירוע הסיום בגן האם, צילום: מאור הוימן)
(אירוע הסיום בגן האם, צילום: מאור הוימן)

המצעד, שמתקיים בעיר מאז 2007, נערך השנה תחת הכותרת 'אנחנו חיפה'. "מחזירות את המאבק לשוויון, חופש ובטחון ואת התזכורת שלכל הצבעים יש מקום", נכתב בפרסום לקראת המצעד, "אנחנו חיפה, מכריזים ביחד, שלמרות ובזכות השונות, בין צבע לצבע, בין דתות, אמונות, תרבויות, מניפה של משיכה ואהבה, קשת שלמה של זהויות מגדריות, של משפחות מגוונות, כולנו קשורים זה בזה, שזורות זו בזו".

מצעד הגאווה בחיפה (צילום: טל אוריאל)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: טל אוריאל)

"מצעד הגאווה והסובלנות, היה והינו תמיד מאבק לא אלים ובלתי מתפשר לאחווה, סולידריות גיוון והכלה. מאבק להרגיש בטוחה, להרגיש חופשי להיות אתה, מאבק לא להרים ידיים מול בורות, פחד ואלימות ולבחור במפגן של כנות בלתי מתפשרת, אמונה ואהבה שביחד נצליח לבנות חברה משוחררת, שוויונית ובטוחה יותר לכל אדם באשר היא אדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!