דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרום ת"א

הפגנה / עשרות מחו אמש כנגד הכוונה לפתוח בית ספר לילדי זרים בדרום ת"א

תושבי דרום ת"א, הסובלים במשך עשרות שנים מקיפוח מתמשך, נאצלים להתמודד בשנים האחרונות עם אוכלוסיה הולכת וגדלה של זרים. הפתרון שעיריית ת"א מציעה ללימודי החובה של ילדי הזרים, הוא במבנה של בית הספר 'שבח מופת'.

ההפגנה בדרום תל אביב (צילום: דבר ראשון).
ההפגנה בדרום תל אביב (צילום: דבר ראשון).

אמש התקיימה מחאה בגינת לווינסקי בת"א, כנגד הכוונה לשנות את ייעודו של בית הספר 'שבח מופת' אשר כיום לומד בו נוער דובר רוסית מכל אזור המרכז, ולייעדו בעיקר עבור ילדי הזרים המתגוררים בדרום ת"א.

הפתרון של עיריית ת"א לאוכלוסיית ילדי הזרים (בינהם מבקשי מקלט, מהגרי עבודה, פליטים ומסתננים מארצות רבות) ההולכת וגדלה, היה עד לאחרונה בניית בית ספר גדול בגינת לווינסקי. רוב תושבי דרום ת"א התנגדו לפתרון זה משום שבגינה המהווה 'ריאה ירוקה' ישנם מתקני ספורט, כושר וסיפרייה. הפתרון המוצע כעת מעורר גם הוא התנגדות נרחבת, הן מצד הורי תלמידי בית הספר בהווה ומצד תושבי השכונה היהודים.

סיור ח"כים בשכונות דרום תל אביב, מרץ 2016 (צילום: דבר ראשון)
סיור ח"כים בשכונות דרום תל אביב, מרץ 2016 (צילום: דבר ראשון)

את ההפגנה ארגנה קבוצת הפעילות והפעילים מדרום ת"א 'עוטף תחנה מרכזית' תחת הכותרת 'מחזירים מלחמה – צו התייצבות חובה!'. בהזמנה להפגנה נכתב כי: "חולדאי הכריז עלינו מלחמה. אז אנחנו מחזירים מלחמה. ביום רביעי הקרוב, 31.8, ערב פתיחת שנת הלימודים, נצא להפגנת זעם נגד הפיכת שכונות עוטף תחנה מרכזית למתחם חינוך עבור צאצאי הילודה הפראית של המסתננים." בהזמנה זועמים על "ריסוק המבצר האחרון של הריבונות הישראלית בארץ הסודנים והאריתראים" ומזמינים את התושבים "לבוא לכעוס, אבל באמת לכעוס, כמו שאנחנו יודעים".

במהלך ההפגנה, שנערכה באישור המשטרה, שרפו המוחים קריקטורה של רון חולדאי, ונשאו שלטים "חולדאי פושע" ו"מרי אזרחי". את מרבית הזעם ספג רון חולדאי ראש העיר ת"א, אך גם ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים דרעי לא קופחו וזכו לקריאות בוז. "ביבי הוא ראש ממשלת המסתננים" קרא אחד הנואמים. "ההפגנה היא נגד הפקעת דרום ת"א לטובת המסתננים" אמרה בהפגנה הפעילה שפי פז, מהדמויות הבולטות במאבק תושבי דרום העיר, "השכונות הופקעו על ידי רון חולדאי הפושע. רון חולדאי, ראש עיר צפון ת"א, בונה בדרום העיר רובע של עבדים שיעבדו בשבילו במסעדות ובבתי הקפה".

המערכת הפוליטית הגיבה גם היא לסערת סגירת בית הספר ולמאבק התושבים, בהודעת ראש הממשלה נכתב כי נתניהו "תומך בהמשך פעילותו של בית-הספר "שבח מופת" במתכונתו הנוכחית ומתנגד לסגירתו והפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים." שרת התרבות מירי רגב מסרה כי היא "מחזקת את ראש הממשלה על התנגדותו לסגירת בית ספר שבח מופת, עתיד דרום תל אביב חייב לעמוד לנגד עיננו".

עיריית ת"א השיבה לטענות המפגינים וראש הממשלה: "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה הוא בוחר להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח". בתגובה לכך מסרה השרה רגב כי: "מי שצריך להתבייש הוא ראש עיריית צפון תל אביב רון חולדאי שבצעד נוסף משלים את תכנית ההפרדות שלו מדרום תל אביב ומפקיר את השכונה הישראלית ואת תושביה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!