דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

כוכבה כליפה, רכזת סייעות מירושלים: "תוספת של 75 שקלים ליום עבודה בקיץ זה משפיל"

כליפה ואלפי סייעות בגנים ובבתי ספר מוחות על התגמול הנמוך שצפוי להן בפרויקט הגנים ובתי הספר של החופש הגדול | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל איים כי ללא פתרון הולם, הסייעות ישבתו בקיץ

כוכבה כליפה רכזת סייעות בעיריית ירושלים (צילום: דוד טברסקי)
כוכבה כליפה רכזת סייעות בעיריית ירושלים (צילום: דוד טברסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"אצלנו בירושלים שינינו את המונח מסייעות ל'תומכות למידה'. הסייעות היום יותר משכילות, יותר מבינות. אבל למרות השינוי הזה, היחס של המערכת לא משתנה. בקיץ זה בולט במיוחד", אומרת כוכבה כליפה (61), רכזת סייעות בירושלים וחברת הוועד הארצי של הסייעות בהסתדרות המעו"ף, על המאבק לתנאי עבודה הולמים לסייעות בפרויקט בתי הספר והגנים של החופש הגדול. לדבריה, "המאבק הזה הוא מלחמה על הבית".

הסייעות הכריזו על סכסוך עבודה מול השלטון המקומי לפני כשבוע. הרקע לסכסוך הוא העסקתן של הסייעות בפרויקט הגנים ובית הספר לחופש הגדול שיחל ב-1 ביולי, ויימשך שלושה שבועות. ההסתדרות והסייעות מוחות על כך שהגננות שיבחרו לקחת חלק במיזם צפויות לקבל שכר שעתי של 75 שקלים בנוסף לשכר הרגיל המשולם להן במהלך חופשת הקיץ, בעוד הסייעות עתידות לקבל שכר רגיל בתוספת יומית של 75 שקלים בלבד.

"מישהו צריך להגיד להם שאומנם אנחנו אמורות לעבוד 12 חודשים, אבל בשום מקום לא כתוב שמדובר ב-12 חודשי עבודה עם ילדים. למה חושבים שאנחנו לא נשחקות כמו הגננות? ואם אנחנו עובדות בקיץ כמו גננות, מן הראוי שנקבל שכר כמו גננות. לקבל 75 שקלים ליום בנוסף למשכורת, ולא 75 שקלים לשעה בנוסף למשכורת כמו גננת, זה משפיל."

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, איים להשבית את עבודת הסייעות בקיץ בטענה להחלטות חד-צדדיות על תנאי עבודתן בפרויקט. במכתב למרכז השלטון המקומי כתב בר-טל: ״נטל הארכת שנת הלימודים נופל על כתפיהן של הסייעות, לא יקום ולא יהיה״.

בנוסף, עומס העבודה שיוטל על הסייעות עליהן צפוי להיות כבד מהרגיל. הן צפויות לעבוד בלי הצוות המיומן והקבוע של הגנים,  שיוחלף בעובדים זמניים ובמתנדבים. לטענת העובדות, ברבים מהגנים הן הולכות לשמש כגננות בפועל.

בחודש דצמבר האחרון, אחרי מאבק של הסתדרות המעו"ף, הגיעו הצדדים להסכמה על שיפור תנאי העסקתן של הסייעות בבתי הספר של חופש חנוכה. במסגרת ההסכמות, קיבלו הסייעות תוספת שכר בגובה 37 שקלים לשעה, שהסתכמה בכ-1,100 שקלים בגין כחמישה ימי עבודה.

כליפה מציינת לחיוב את המעורבות והתמיכה של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, עו"ד רותי לוי, אייל לוי יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות המעו"ף ופורום הסייעות הארצי. "הם מעניקים לנו את הגב למאבק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!