דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אושר סיוע של 15 מיליון שקלים לעסקים בתוואי הרכבת הקלה

עיריית תל אביב ומשרדי האוצר והתחבורה הסכימו היום (א') על הרחבת הקרן לסיוע לעסקים שנמצאים בתוואי עבודות החפירה של הרכבת הקלה, הקרן תעמוד על סך של 15 מיליון שקלים | שרת התחבורה מיכאלי: "תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו תהיה מינימלית, ושהסיוע והתמיכה יהיו מקסימליים"

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
הדס יום טוב

עיריית תל אביב-יפו משרדי האוצר והתחבורה הגיעו היום (ראשון) להסכמה על הרחבת הקרן לסיוע לעסקים שנמצאים בתוואי עבודות החפירות התת קרקעיות של 'הקו הירוק', בהמשך לקרן הסיוע לעסקים הסמוכים לעבודות החפירה 'הקו האדום' משנת 2018.

קרן הסיוע תעמוד על כ-15 מיליון שקלים, ותמומן באופן שווה על ידי משרד האוצר ועיריית תל אביב- יפו. הסיוע יינתן בהשתתפות בהוצאות החיוניות להמשך תפקודו של העסק בתקופת עבודות הרכבת הקלה, ויכסה הוצאות שיפוצים, פרסום ושיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות, מכבי אש ועוד, עד לשווי של 250 אלף שקלים לעסק.

כל בית עסק שיענה על הקריטריונים יהיה זכאי להגיש עד 4 בקשות לסיוע במצטבר לכל משך תקופת העבודות. עד היום, רק כ-20 בתי עסק הסמוכים לעבודות החפירה בקו האדום קיבלו סיוע בשווי 2.5 מיליון שקלים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "פיתוח תשתיות הוא חלק מרכזי וחשוב בהתעצמותה של מדינת ישראל כמדינה מערבית מתקדמת ומפותחת. נמשיך ונפעל להענקת גיבוי לעסקים בשעות הצורך, תוך תקווה שעבודות הפיתוח יסתיימו במהרה ויובילו את העסקים לחזור לשגרה ברוכה ומשגשגת".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שרת התחבורה, מרב מיכאלי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "מערכות הסעת המונים הן העתיד שלנו, אבל אנחנו חייבות וחייבים לטפל גם בהווה. תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו כתוצאה מעבודות התשתית תהיה מינימלית, ושהסיוע והתמיכה יהיו מקסימליים. אני מברכת על שיתוף הפעולה המוצלח עם משרד האוצר ועם עיריית תל אביב יפו, ונחושה להמשיך ולדאוג לאזרחי ואזרחיות ישראל באמצעות שיתופי פעולה דומים בכל מקום שיידרש".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "העסקים מהווים את הלב הפועם של העיר ואנחנו עושים הכל להקל עליהם, וביתר שאת, אחרי שנת הקורונה הקשה. ולכן, למרות שפרויקט הרכבת הקלה הוא מיזם לאומי בהובלת המדינה, אנו פועלים רבות כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הקשה שבסופה, אנו משוכנעים, הם יזכו ברחוב עירוני משודרג ובתנועת לקוחות מוגברת. אנחנו שמחים שהצלחנו לרתום את המדינה להרחיב את קרן הסיוע שייסדנו במשותף לטובת העסקים לאורך תוואי הקו האדום – גם לטובת העסקים הסמוכים לעבודות על הקו הירוק".

הגשת בקשות ובדיקת זכאות באתר https://bit.ly/3cp3JTZ

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!