דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

האוצר מעכב החזר של מיליוני שקלים לעובדי האוניברסיטה הפתוחה

לטענת ועד העובדים, הממונה על השכר מסרב לאשר הסכם שחתם עם הנהלת האוניברסיטה | גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "ההנהלה מסתתרת מאחורי הממונה על השכר והממונה חורג מסמכותו"

האוניברסיטה הפתוחה (צילום: StockStudio Aerials / Shutterstock.com)
האוניברסיטה הפתוחה (צילום: StockStudio Aerials / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על השכר במשרד האוצר מעכב אישור של הסכם שיחזיר למעלה משלושה מיליון שקלים לעובדי הדרג המנהלי באוניברסיטה הפתוחה. ההסכם, שנחתם בין ועד העובדים להנהלת האוניברסיטה, מתקן טעויות שנעשו בשכר העובדים בשבע השנים האחרונות. לטענת ועד העובדים, מעוכב גם הסכם קרן ימי החופשה שהקימו עובדי האוניברסיטה במטרה לסייע לעובדים שנפגעו בתקופת הקורונה.

"מדובר בכספים שלא שולמו לעובדים במשך למעלה מעשור", אומר ל'דבר' עידו חלפי, יו"ר ועד העובדים, "מזה כשנתיים שאנחנו מנהלים בנושא משא ומתן קיבוצי, וכבר לפני שבעה חודשים חתמנו על הבנות עם הנהלת האוניברסיטה, אלא שהממונה על השכר מסרב לאשר את ההסכם".

במסגרת ההסכמות עם ההנהלה, הסכים ועד העובדים לוותר על ההחזר הרטרואקטיבי של הפרות שכר שבוצעו לפני למעלה משבע שנים. עם זאת, סכום ההחזרים הרטרואקטיביים המוערך עומד על כשלושה מיליון שקלים, שאמורים להתחלק בין 800 העובדים. עוד הוסכם על תוספת שכר שוטפת, המוערכת בכ-100 שקלים לעובד, שעדיין נמנעת מהם.

לדברי חלפי, גם סירוב האוצר וההנהלה לחתום הסכם קרן ימי החופשה, פוגעת פגיעה חמורה דווקא בעובדים שממילא נפגעו בתקופת הקורונה. "הקמנו את הקרן הזו בעקבות המלצות משרד האוצר עצמו", הוא טוען, "עובדי האוניברסיטה הפתוחה, בכללם גם עובדי הסגל הבכיר וסגל ההוראה תרמו לקרן למעלה ממיליון שקלים, אולם בשל גרירת הרגליים הכסף תקוע ואנשים שזקוקים לו לא מקבלים אותו".

טלי סלוק, יו"ר ועד עובדי האוניברסיטה הפתוחה עידו חלפי, יו"ר חטיבת עובדי מוסדות ההשכלה הגבוהה בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי, תומר שמחי, קובי גוילי (צילום: הסתדרות המעו"ף)
טלי סלוק, יו"ר ועד עובדי האוניברסיטה הפתוחה עידו חלפי, יו"ר חטיבת עובדי מוסדות ההשכלה הגבוהה בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי, תומר שמחי, קובי גוילי (צילום: הסתדרות המעו"ף)

בסוף מאי הכריז הוועד על סכסוך עבודה, ובימים אלה נמשך המשא ומתן בין הצדדים בתיווך בית הדין לעבודה בתל אביב. ב-26 ביוני צפויים הצדדים להופיע פעם נוספת מול בית הדין, ואם לא תהיה עד אז התקדמות במגעים, ידרשו העובדים היתר לפתוח בשביתה.

גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "ההנהלה מסתתרת מאחורי סמכויות הממונה על השכר כדי להימנע מתשלום לעובדים, והממונה על השכר חורג מסמכותו כשהוא מסרב לאשר תנאים וזכויות שחלים על כל עובדי המגזר הציבורי. מכאן התרעומת לשימוש לרעה לקשר שבין המעסיק לממונה על השכר. אנחנו נפעל כדי למצות את זכויות עובדי האוניברסיטה הפתוחה".

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה כי "בחודש פברואר 2020 העלתה נציגות העובדים המנהליים טענה, לפיה רכיבים שונים בשכרם לא עודכנו בתוספות שכר כנדרש, לכאורה, על פי ההסכמים הקיבוציים החלים.

"ממועד זה קיימו הנהלת האוניברסיטה ונציגות העובדים משא ומתן ענייני ורצוף לחתימה על הסכם קיבוצי להסדרת הנושא ועל הסכם קיבוצי נוסף (לרבות תחת מגבלות שנת הקורונה ומבצע 'שומר החומות').

"בשלבים האחרונים של המשא ומתן, לאחר שהצדדים גיבשו הסכמות והאוניברסיטה נערכה לתשלום, הובאו ההסכמות לאישורו של הממונה על השכר במשרד האוצר. בשלב זה, התברר לממונה כי ישנם שני רכיבי שכר אשר שולמו לעובדים בחריגה ממה שנהוג במגזר הציבורי ולכן הסכמות הצדדים לא אושרו על ידו.

"ממועד זה מתקיים משא ומתן אינטנסיבי בין האוניברסיטה ונציגות העובדים בהשתתפות הממונה על השכר בניסיון להגיע להסכמות. האוניברסיטה משקיעה מאמץ ומשאבים רבים לצורך הגעה לפתרון מוסכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!