דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שנת הלימודים תשע"ז

פתיחת שנת הלימודים / חוזרים ללימודים עם חברי כנסת ושרים

ראש הממשלה נתניהו סיפר על יומו הראשון, הנשיא ריבלין נזכר במורה חווה ושר החינוך בנט נאם בערבית: לצד התלמידים שחזרו מחופשת הקיץ, גם רבים מהמערכת הפוליטית באו לבקר ביום הראשון בבתי הספר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור בבית ספר פסגות בקריית ביאליק. צילום: מארק ניימן/לע"מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור בבית ספר פסגות בקריית ביאליק. צילום: מארק ניימן/לע"מ
מיכל רוזן

שנת הלימודים נפתחה הבוקר (חמישי), וכמידי שנה בשנים האחרונות, הגיעו נבחרי הציבור לבתי הספר לברך את תלמידי ישראל.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הגיע לבית הספר 'פסגות' בקרית ביאליק ונכנס לשיעור הראשון עם תלמידי כיתה א'. בכיתה הסביר הנשיא לתלמידים שבבית הספר בעיקר לומדים אבל גם מכיפים ואמר "אתם צריכים גם ללמוד על יד מי אתם יושבים ומי החברים החדשים שלכם, יש ילדים שבאו מהגן ואתם נמצאים איתם ויש ילדים חדשים שאתם מכירים, וכולנו ילדים, כל אחד קצת מדבר אחרת, חושב אחרת, מתנהג אחרת אבל כולנו יחד צריכים להכיר אחד את השני, להיות סבלנים אחד כלפי השני". בהמשך סיפר להם ריבלין על יומו הראשון בבית הספר ועל מורתו הראשונה, חווה, שזכורה לו עד היום. לבסוף שטח בפני התלמידים את תפיסת עולמו והסביר ש"כאשר כולנו חברים אחד של השני אנחנו יכולים להצליח הרבה יותר טוב ביחד. אחד יהיה רופא ואחד יהיה כלכלן ואחד יהיה חקלאי ואחד יהיה מתקן מכוניות ואחד יהיה תעשיין גדול וכולכם יחד וכל אחד מכם נשיא של המשפחה שלו שזה הכי חשוב".

נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים תשע"ז עם ילדי כיתה א' בבית הספר 'פסגות' שבקריית ביאליק (צילום: מארק ניימן/לע"מ).
נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים תשע"ז עם ילדי כיתה א' בבית הספר 'פסגות' שבקריית ביאליק (צילום: מארק ניימן/לע"מ).
נתניהו ובנט בביקור בטמרה (צילום: דוד עינב)
נתניהו ובנט בביקור בטמרה (צילום: דוד עינב)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט הגיעו לכפר הערבי טמרה (יזרעאל) במועצה האזורית גלבוע והשתתפו בטקס פתיחת השנה עם תלמידי בית הספר היסודי טמרה העמק. שר החינוך פתח את דבריו בערבית ״תלמידים יקרים, מורים, מנהלים, אני מברך אתכם לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה. יחד, נרשום הישגים פורצי דרך.  שתהיה לנו שנה של הבנה, אהבה, תקווה והצלחה. חשוב לי לומר לכם כאן, אני שר החינוך של כולם, כל התלמידים – ילדי״. והמשיך בעברית באומרו: ״כל ילד במדינת ישראל הוא כמו הילד הפרטי שלי. עלינו לצייד את הילדים בכלים מתאימים למאה ה-21, אנחנו לא נוותר על אף ילד ולא נוותר לאף ילד. אני רוצה לברך את כולכם בשנת לימודים מוצלחת״.

נתניהו בביקור בטמרה (צילום: דוד עינב)
נתניהו בביקור בטמרה (צילום: דוד עינב)
נתניהו בביקור בטמרה (צילום: דוד עינב)
נתניהו בביקור בטמרה (צילום: דוד עינב)

נתניהו התהלך בין התלמידים החדשים בליווי מתורגמנית וסיפר לתלמידים על יומו הראשון בבית הספר בו נכתב "שלום כיתה א' " ואמר: "אני רוצה שכל אחד ואחת מכם יעשו שני דברים – דבר ראשון תלמדו. דבר שני תהיו ילדים טובים. תשמעו להורים שלכם. מותר להגיד את זה היום? תשמעו גם למחנכת. תלמדו ותהיו ילדים טובים". ראש הממשלה המשיך והוסיף "אני רוצה שאתם תלמדו לכתוב, לקרוא, תלמדו עברית, ערבית, אנגלית, אני רוצה שתלמדו מתמטיקה, אני רוצה שתלמדו מדע. אני רוצה שתלמדו היסטוריה, היסטוריה של העם היהודי, של הציבור שלכם. אני רוצה שתלמדו את האמת, והאמת אומרת שאנחנו נועדנו לחיות ביחד. ביחד. תהיו כל מה שאתם רוצים ויכולים להיות, ואני רוצה שתהיו אזרחים נאמנים ומשולבים במדינת ישראל, זו המדינה שלכם".

עוד השתתפו במעמד הטקסי ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, דר' אורנה שמחון, מנהל בית הספר, נעים זועבי ומכובדים נוספים מהכפר והמועצה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג פתח את שנת הלימודים בתיכון שער הנגב הסמוך למכללת ספיר ופנה אל תלמידי עוטף עזה "לכם, תלמידות ותלמידי שער הנגב בעוטף עזה ולילדות וילדי מדינת ישראל כולה מגיעה הזכות ללמוד בשקט ובביטחון, שתהיה שנה מעולה וחג לימודים שמח!"

השרה איילת שקד בביקור בבית ספר בדרום תל אביב
השרה איילת שקד בביקור בבית ספר בדרום תל אביב

גם שרת המשפטים איילת שקד ביקרה היום בבתי ספר בדרום תל אביב. לדברי שקד, "דווקא אל מול השיח שהתרחש בימים האחרונים בעניין ילדי המסתננים, אני שמחה לחזק את בתי הספר בדרום תל אביב ולחזק את הקהילה ביד אליהו ושכונת התקווה . בתי הספר כאן במגמת עליה מתמדת במצוינות וביזמות, ואני בטוחה שחרף הקשיים הם ימשיכו בכך. הבנות בבית הספר אמית זכו בתחרות רובוטיקה במקום השני".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!