דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"עת לשידור ועת לדיור": בניין רשות השידור המיתולוגי בירושלים נהרס

הדחפורים הגיעו אתמול (ג׳) למתחם רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים, שם עמד הבניין ממנו שידרה הטלוויזיה הישראלית במשך למעלה מ-50 שנה | במקומו עתיד להיבנות פרויקט מגורים יוקרתי

הריסת בניין רשות השידור בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הריסת בניין רשות השידור בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

החלה הריסתו של הבניין המיתולוגי של רשות השידור אתמול (שלישי) ברוממה ירושלים. הבניין ייהרס אחרי יותר מ-50 שנות פעילות. על חורבותיו של המבנה המיתולוגי שממנו שודרו לכל בית בישראל נקודות הציון ההיסטוריות של המדינה ונולדה הטלוויזיה הישראלית ייבנה פרויקט מגורים, שיכלול שישה בניינים בני 11 קומות ובהם 308 דירות. 247 דירות מהפרויקט יוגרלו במסגרת מחיר למשתכן, בהנחה השווה כמיליון שקלים.

הבניין, שמזוהה עם ראשיתה של הטלוויזיה בישראל, ממוקם ברחוב תורה מציון 17 ובו שכנו אולפני הטלוויזיה הישראלית ומשרדיו מאז הקמת הערוץ ב-2 במאי 1968 ועד לסגירת רשות השידור. הבניין הוחזר אל מנהל הדיור הממשלתי בנובמבר 2017.

בשנים האחרונות, עמד כלל המתחם נטוש וכאמור הבוקר החלה הריסתו לטובת בניית aka premium, פרויקט המגורים היוקרתי שתבנה חברת אקה נדל"ן.

באגודת העיתונאים בירושלים, שאיגדה את עיתונאי רשות השידור, אמרו היום: "בניין רשות השידור ברוממה, הוא לא סתם עוד בניין, זהו בניין שהיה לסמל בציבוריות הישראלית במשך שנים רבות. מהבניין הזה שירתו מאות ואלפי עיתונאים את כלל הציבור במשך כמעט חמישה עשורים. המקום היה ביתם של עיתונאים ועיתונאיות רבים שהשקיעו בו את מיטב חייהם בשאיפה לשידור ציבורי נטול פניות, חרף לחצים רבים שהופעלו עליהם. מהמקום פעלה עיתונות מקצועית חוקרת ומדווחת, כמו גם הפקות מפוארות ושידור אירועים חשובים מהארץ ומהעולם. יום הריסתו של הבניין ששימש כסמל המובהק של השידור הציבורי, הוא יום עצוב ולא יום לחגיגות."

פפה פיינברג בן ה-59 עבד ברשות השידור 27 שנה, היה הגרפיקאי של מהדורת "מבט", "הגיע זמן לשון", "זאפ לראשון" ולדבריו "הילאי ולילי היו המצאות שלי". הוא אמר כי "זו פיסת היסטוריה, כל חלון וכל מסדרון עם הסיפור שלו. עברתי המון חוויות. אומרים שאם אתה אוהב את העבודה שלך אם אתה לא מרגיש שעבדת יום בחייך, וככה הרגשתי כשעבדתי כאן".

אלי קליין, יו"ר אקה נדל"ן, התייחס להריסת המבנה ופרויקט שעתיד לקום: "אנחנו נפרדים היום מנכס היסטורי שהיה חלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים מעל 50 שנה. אלה הם רגעים מכוננים והיסטוריים, בזמני שגרה גם יחד – להריסת בניין רשות השידור משמעות רבה ולתושבים רבים רגשות עמוקים למתחם זה. דור הולך ודור בא, עת לשידור ועת לדיור. במתחם זה יוקם פרויקט לבניית 308 דירות להרחבת העיר הנוגעת ללב כל יהודי בארץ ובעולם. ירושלים היא יעד אסטרטגי לכל חברה המכבדת את עצמה ורואה בה כיעד יזמי נרחב. אני תפילה שנוציא לפועל פרויקט גדול זה לתפארת העיר ותושביה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!