דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הקורונה פגעה אנושות בהכנסות שכירים, אבל מספר המיליונרים העולמי גדל ב-5.2 מיליון בני אדם

לפי דו"ח העושר השנתי של "קרדיט סוויס" הגידול בהון היה "כמעט לחלוטין חסין ממשבר הקורונה", והיקף ההון הפרטי העולמי גדל בשנת המשבר ב-7.4% | כמות בעלי ההכנסות הגבוהה ביותר, שבבעלותם נכסים בשווי גבוה מ-30 מיליון דולר, גדל בשנת הקורונה בקצב חסר תקדים של 24%

בניין הבורסה בוול סטריט, ניו יורק. הירידות החדות בשוקי ההון במרץ 2020 הובילו לפגיעה קצרת טווח בשווי הנכסים (צילום:  Natalia Bratslavsky / Shutterstock)
בניין הבורסה בוול סטריט, ניו יורק. הירידות החדות בשוקי ההון במרץ 2020 הובילו לפגיעה קצרת טווח בשווי הנכסים (צילום: Natalia Bratslavsky / Shutterstock)
יונתן קירשנבאום

ההכנסות מהון ממשיכות לעלות בזמן שההכנסות משכר נפגעו בגלל המשבר- ואי השוויון החריף. "קרדיט סוויס" פרסמו היום (שלישי) את דו"ח העושר השנתי שלהם שסוקר את שנת 2020, ומראה כי על אף הפגיעה האנושה של משבר הקורונה בהכנסות עובדים משכר, ההכנסות העולמיות מרווחי הון דווקא עלו באופן ניכר.

על פי הדו"ח, הגידול בהון היה "כמעט לחלוטין חסין ממשבר הקורונה", והיקף ההון הפרטי העולמי גדל בשנת המשבר ב-7.4%. הדו"ח גם מציין שאפילו במדינות בהם המשבר הבריאותי היה החריף ביותר לא נרשמה פגיעה בשיעור הגידול בהון.

על פי קרדיט סוויס, הירידות החדות בשוקי ההון במרץ 2020 הובילו לפגיעה קצרת טווח בשווי הנכסים, שחזרו למצבם הקודם כבר בחודש יוני של אותה השנה. על פי הדו"ח מספר המיליונרים העולמי גדל ב-5.2 מיליון בני אדם, והגיע לשיעור של 56.1 מיליון. קטגוריית בעלי ההכנסות הגבוהה ביותר, שבבעלותם נכסים בשווי גבוה מ-30 מיליון דולר, גדל בשנת הקורונה בקצב חסר תקדים של 24%.

ג'ף בזוס, האדם העשיר ביותר בעולם. הונו מוערך ב- 177 מילארד דולר (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
ג'ף בזוס, האדם העשיר ביותר בעולם. הונו מוערך ב- 177 מילארד דולר (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

אי השוויון המשיך לגדול בשנת הקורונה, והרף להכללה ב-1% העשירים ביותר בעולם עלה באופן משמעותי. נכון לסוף 2020, כדי להיכלל ב-1% העשירים בעולם על אדם להחזיק בנכסים בשווי גבוה ממיליון דולר.

מבחינת אזורים גיאוגרפיים, חלוקת הגידול בהון לא הייתה שווה. בצפון אמריקה חל גידול של 12.4 טריליון דולר בשווי הנכסים, ובאירופה חל גידול של 9.2 טריליון דולר. לעומת זאת, בסין חל גידול של 4.2 טריליון. בהודו ודרום אמריקה שווי הנכסים בכולל דווקא ירד בשנת הקורונה- בהודו חלה ירידה של 4.4% בשווי הנכסים.

במקביל לגידול בהכנסות מהון, חל גם גידול בהיקף החובות של משקי הבית. סך החובות העולמי גדל בשנת 2020 ב-7.5%, וכותבי הדו"ח מעריכים כי שיעור זה היה גבוה בהרבה לולא מדינות העולם היו מתערבות כדי לסייע לעסקים ומשקי בית לצלוח את משבר הקורונה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!