דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

1,600 עובדות בענף הבניין חגגו את יום האישה: "בעתיד נראה יותר נשים בעמדות מפתח"

האירוע החגיגי התקיים בתחילת השבוע בהיכל התרבות בתל אביב | הממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, עו"ד רבקה ורבנר: "לנשים תהיה תרומה גדלה בתחומי הבטיחות התעסוקתית בענף, ההתחדשות העירונית, בבנייה הירוקה ובהתפתחות תחבורתית"

אירוע יום האישה לעובדות ענף הבניין. "בתחום התכנון, לנשים אין שום עמדת נחיתות" (צילום: Charisma Pixel)
אירוע יום האישה לעובדות ענף הבניין. "בתחום התכנון, לנשים אין שום עמדת נחיתות" (צילום: Charisma Pixel)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

1,600 עובדות בענף הבנייה ציינו בתחילת השבוע את יום האישה באירוע חגיגי בהיכל התרבות בתל אביב, שערכו במשותף הסתדרות עובדי הבניין והעץ, התאחדות בוני הארץ והקרן לעידוד ענף הבנייה.

"עם החזרה לשגרה היה חשוב לנו לקיים אירוע שמוקיר את פועלן של העובדות, שהן חלק אינטגרלי של אחד מענפי המשק החשובים ביותר המניעים את הכלכלה הישראלית", אמר ל'דבר' יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, איציק מויאל.

אירוע יום האישה לעובדות ענף הבניין (צילום: Charisma Pixel)
אירוע יום האישה לעובדות ענף הבניין (צילום: Charisma Pixel)

לדבריו, על אף שענף הבנייה בכללותו המשיך לעבוד במהלך שנת הקורונה, הייתה זו שנה קשה לעובדי ועובדות המנהלה ברבות מחברות הבנייה, שנאלצו להסתגל לעבודה מהבית ויצאו בחלקם לתקופות של חל"ת. "זו הזדמנות מבחינתנו להדגיש את החשיבות שאנחנו רואים לשילוב נשים בענף במגוון המקצועות ובחיזוק מעמדן". האירוע החגיגי כלל בין היתר הופעה של הקומיקאי ישראל קטורזה, והזמר רותם כהן.

מויאל ציין שבענף, המונה כ-180 אלף עובדים ישראלים, מועסקות כ-15 אלף עובדות, רבות מהן בתחומי השיווק, הנהלת החשבונות, לוגיסטיקה ומנהלה. כמו כן, ישנן אדריכליות ופרויקטוריות, וכן 46 מנופאיות ו-52 מנהלות עבודה. מויאל הדגיש שעובדות הענף כולן נהנות מההסכמים הקיבוציים וצווי ההרחבה הייחודיים שחלים על כלל עובדי הענף, וכוללים בין היתר שכר מינימום מוגדל (5,600 שקלים), ימי הבראה מוגדלים והפרשות פנסיוניות מוגדלות.

"מספרן של הנשים בענף הולך וגדל משנה לשנה"

"אנחנו לא רואים הרבה רצפיות וטייחות, אבל מפעילות מנוף אנחנו בהחלט רואים", אמר שי בירן, מנכ"ל הקרן לפיתוח ענף הבנייה. "זה לא מקרי, וזה מדגיש את החשיבות של תהליכי התיעוש והפיתוח של הענף, משום שככל שיתפתח, כך תגבר החשיבות של מיומנות בו על פני כוח פיזי, ונראה בו גם יותר נשים.

שי בירן, מנכ"ל הקרן לפיתוח ענף הבנייה (צילום: דוברות ההסתדרות)
שי בירן, מנכ"ל הקרן לפיתוח ענף הבנייה (צילום: דוברות ההסתדרות)

"לשם כך נידרש להשקיע בענף ולהפוך אותו ליותר מוטה תכנון שמייעל את תהליכי הבנייה. בתחום התכנון, לנשים אין שום עמדת נחיתות, ואני צופה שבעתיד נראה הרבה יותר נשים בעמדות מפתח בענף".

בירן הוסיף שמכיוון שהענף מתאפיין ביחסי העסקה מורכבים והעסקה קבלנית, ישנה חשיבות עצומה באירועי התרבות והרווחה שמקיימת הקרן יחד עם ההסתדרות, שכן לעובדים ולעובדות בענף אין על פי רוב מערכות משאבי אנוש משמעותיות שישקיעו בהם, מלבד ארגון העובדים והקרן.

"אף שענף הבנייה והתשתיות הוא ענף עם רוב גברי, מספרן של הנשים בענף הולך וגדל משנה לשנה, ואנו מברכים על כך", אמר ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ. "ישנן נשים בתחומי מפתח רבים בענף: מהנדסות, אדריכליות, מנהלות עבודה ופועלות בניין, ואנחנו מקווים ומצפים ליום שבו רוב חברות הבנייה והתשתיות בישראל יהיו בראשות נשים".

הילה קניסטר בר-דוד, השר לשעבר אלי כהן ואיציק מויאל (צילום: Charisma Pixel)
הילה קניסטר בר-דוד, השר לשעבר אלי כהן ואיציק מויאל (צילום: Charisma Pixel)

את האירוע כיבדה בנוכחותה גם הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, עו"ד רבקה ורבנר, שאמרה: "הופתעתי ושמחתי לגלות עד כמה רבות הנשים בענף, שהסטיגמה סביבו היא של ענף גברי, ולפעמים נתפס גם שוביניסטי. הענף שלכן מתפתח וצובר תאוצה, אפשר להעריך שבשנים הקרובות יתמלאו כאן עוד שורות ויותר נשים תצטרפנה.

"אני מעריכה שלנשים תהיה תרומה גדלה בתחומי הבטיחות התעסוקתית בענף, ההתחדשות העירונית, בבנייה הירוקה והתפתחות תחבורתית, במקביל לחדירת טכנולוגיות בנייה חדשות ותשתיות מתקדמות לענף. כאישה וכאשת קריירה אני רואה חשיבות רבה באיזון שאתן מביאות לסביבת העבודה, גם בתחום המשא ומתן.

"כולנו יודעות שזוהי מיומנות נשית מוכרת לנהל משא ומתן תוך כדי שאיפה למצבים של ווין-ווין בהסכמים ובהחלטות, ולחתור לגיבוש שיתופי פעולה. היכולת ללדת ממשטח ריק, ממגרש, יש מאין בית, בניין, שכונה, ואז לעבור למשטח עבודה חדש עם דרישות ובעיות חדשות".

באירוע השתתפו גם שר הכלכלה לשעבר, ח"כ אלי כהן (ליכוד), וכן מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים והעמותות לקידום מקצועי וחברתי מבית הסתדרות המעו"ף הילה קניסטר בר-דוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!