דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצעד הגאווה

״נתקלנו בפחד של ראש המועצה״: מועצת מצפה רמון סירבה לקבל תקציב מהמדינה למצעד הגאווה

סכום של 20,000 שקלים מהמשרד לשוויון חברתי הוקצה לצורך פעילות להט"ב, ובמועצה לא מכחישים את הטענה | בקהילה הגאה המקומית זועמים: ״המידע על אירוע הגאווה הגיע לחברים בגרעין התורני ומשם התחיל בלאגן״

מצעד הגאווה בירושלים. צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים. צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
יהל פרג'

מצעד הגאווה הראשון במצפה רמון יצעד ביום שישי הבא בפעם הראשונה ללא תמיכת המועצה, ול'דבר' נודע כי למרות שהוקצה תקציב של 20 אלף שקלים מהמשרד לשוויון חברתי לטובת פעילות להט"ב בעיר, הוחלט במועצה שלא להשתמש בו.

"כשאני מתנדבת עם קשישים או עם נוער, מייצרת תוכן למפגשים כאלו ואחרים ומסייעת לאגף הרווחה המקומי אז הכל בסדר, אבל כשאני באה כדי לבקש משהו שהמדינה מעמידה לרשותי ולרשות חבריי כחלק מקבוצה מוחלשת, פתאום אני לא חשובה וזה לא מעניינת", אומרת ל'דבר' תושבת העיר שבחרה להישאר בעילום שם, מחשש להתנכלות. "לגדול במקום שאין בו לגיטימציה זה קשה וחשוך מאד, את זה אני רוצה לשנותבשבילי וגם בשביל אלו שאין להן ולהם את הכח לעשות זאת". 

המשרד לשוויון חברתי תומך בעשרות רשויות מקומיות ומעמיד לרשותן תציב לטובת פעילות עבור קהילת הלהט"ב במקום דרך מרכזי הצעירים. פעילים המעורים בפרטים טענו בפני 'דבר' כי בעירייה סירבו, מסיבות פוליטיות, להשתמש בתקציב זה, ובכך למעשה מנעו במכוון מקהילת הלהט"ב במצפה רמון להצליח ולהיות חלק אינטגרלי מהישוב. 

הפעילים במצפה רמון מספרים שבתקופת הקורונה נפגשה קבוצה של כ-30 להט"ב מקומיים, וגיבשו מתווה לפעילות עבור הקהילה. "ביקשנו לעשות אירוע הסברתי במקום, מפגש שמקרב לבבות מצד אחד ובמקביל לא מתנצל עם דגל גאווה כמו שצריך", אומרים הפעילים ל'דבר'. "המידע על האירוע הגיע לחברים בגרעין התורני ומשם התחיל בלאגן. כשהגענו עם הדרישה, שצמחה מלמטה, לעשות משהו עבור הקהילה בישוב נתקלנו בפחד של ראש המועצה. התחיל עוד סגר, העניינים התמוססו וזה פירק את הקבוצה, האש דעכה".

פלייר של מצעד הגאווה במצפה רמון
פלייר של מצעד הגאווה במצפה רמון

"אנחנו חיות וחיים במקום קטן ומרוחק, מי שבוגר חי את חייו כאן, אבל בנות ובני נוער צריכים שיש אנשים שחיים כמו שהם רוצים, ושיש עם מי לדבר אם צריך, ושיש קבלה ותמיכה מהחברה יכולים להימנע ממצבי סיכון קיצוניים", אומרת מי שבחרה להישאר בעילום שם. הפעילים והפעילות דורשות מהמועצה שיכירו בקהילה בישוב, שיחגגו את האירועים כמו בכל העולם ושיעמדו מאחוריהם גם אם זה מורכב פוליטית או אישית. 

מהמועצה המקומית מצפה רמון נמסר בתגובה: ״מצפה רמון דוגלת ברעיון של חיזוק הקהילות הפרטיקולריות של כל קהילה וקהילה ביישוב לצד טיפוח רגשי השייכות והסולידריות לכלל היישוב ובין הקהילות השונות. מתוך כך ערכי הסובלנות והכבוד ההדדי הם חלק בלתי נפרד מסט הערכים של היישוב ערכים הבאים לידי ביטוי בחיי היומיום המצפאים. המועצה המקומית איננה משקיעה משאבים בקידום של קהילה כזו או אחרת מתוך הבנה שמעצם הגדרה של קהילה הרי שהיא ניזונה ונשענת על כוחותיה הפנימיים. היוזמה הפרטית לקיום מצעד הגאווה של הקהילה הגאה במצפה רמון לא נתקלה בשום שלב בהתנגדות מצד המועצה״.

מהמשרד לשוויון חברתי נמסר: "במסגרת תקציב פיתוח תוכניות ייעודיות לאוכלוסיית הלהט"ב, הקצה המשרד לשוויון חברתי סכום של עד 25 אלף שקלים לכ-120 רשויות מקומיות אשר מפעילות מרכז צעירים המתוקצב על ידי המשרד. המשרד מלווה מקצועית את הרשויות במימוש התקציב ומאשר את הפעילויות לפני ביצוע, אך ההחלטה העקרונית אם ובאיזה אופן לנצל את התקציב למען אוכלוסיית הלהט"ב, נתונה בידי הרשות המקומית. המשרד איננו מחייב את הרשויות המקומיות לעשות שימוש בתקציב זה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!