דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פלאפון ובזק בינלאומי הכריזו סכסוך עבודה: "ההנהלה יוצרת 'הפרד ומשול' בין העובדים"

הסכסוך, שיחול על כ-3,000 עובדים, נובע מסירובה של ההנהלה המשותפת לחברות אלפא לנהל משא ומתן משותף לכלל עובדי הקבוצה, ולנוכח תכנית המאיימת על ביטחונם התעסוקתי | יו"ר ההסתדרות: "אנחנו עומדים איתן לצד ועד עובדי אלפא. לא נאפשר פגיעה בהתאגדות ובביטחון התעסוקתי"

הפגנת עובדי בזק בינלאומי מול משרד התקשורת. "חוסר תום לב והיעדר שקיפות" (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי בזק בינלאומי מול משרד התקשורת. "חוסר תום לב והיעדר שקיפות" (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (רביעי) סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי, בעקבות סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל משא ומתן משותף לכלל עובדי הקבוצה, כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים המבניים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע, שמשליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי. הסכסוך צפוי לחול על כ-3,000 עובדים בחברות פלאפון ובזק בינלאומי.

לטענת ההסתדרות, נוקטת ההנהלה שיטה של 'הפרד ומשול', שבמסגרתה ביטלה משא ומתן שהיה אמור להיפתח לגבי עובדי פלאפון והשלכות המהלך על זכויותיהם, כתגובה למהלך של הקמת הוועד המשותף באלפא לעובדי פלאפון ובזק בינלאומי. זאת, אף שבפועל ההנהלה מקדמת שינויים ארגוניים ותפעוליים הנוגעים לשלוש החברות הבנות ועלולים לגרום לפיטורי עובדים רבים.

ההנהלה המשותפת לשלוש החברות הבנות של בזק מונתה ב-2019, והחלה פעילות עסקית משותפת, וכן מיזוגים תפעוליים וניהוליים שונים בין שלוש החברות. עתה מבקשת ההנהלה למזג את בזק בינלאומי וחברת yes, וכן להעמיק שיתופי פעולה בין שלוש החברות הבנות. בנציגות העובדים חוששים שהתכנית שהוצגה היא חלקית בלבד, וכי בקבוצת בזק מתכננים לחסל לחלוטין את פעילות החברות ולהעבירה לבזק בתהליך הדרגתי, תוך שכנוע משרד התקשורת להעניק לה את האישורים הנדרשים.

בין העילות לסכסוך העבודה צוין: "שלוש החברות הבנות של בזק הקימו הנהלה משותפת בראשה מנכ"ל משותף, הפועלת בחוסר תום לב ובהיעדר שקיפות תוך נקיטת מדיניות של הפרד ומשול ואי-חשיפה של מלוא המידע אודות תכניותיה לשינוי מבני, תפעולי וארגוני, לרבות ההשלכות של תכניות אלו על העובדים.

"ההנהלה המשותפת מסרבת לנהל משא ומתן ופועלת באופן חד-צדדי, תוך החלשת הכוח הארגוני וכוח המיקוח של העובדים וארגונם היציג. סירוב ההנהלה המשותפת לשלוש החברות הבנות להיכנס למו"מ עם ההסתדרות בעניין זכויות עובדי פלאפון הוא ניסיון ברור לקבוע עובדות בשטח, להעמיד את עובדי פלאפון בפני מעשה מוגמר שלא יאפשר ניהול מו"מ אמיתי גם בהמשך, ולהחליש את הכוח הארגוני של עובדי פלאפון. התוצאה הישירה היא פגיעה קשה בזכות ההתארגנות".

חתימת הסכם ועד אלפא בפלאפון ובזק בינלאומי. מימין: יחיאל שמן, ארנון בר-דוד, יקי חלוצי ולימור ליברמן לביא (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
חתימת הסכם ועד אלפא בפלאפון ובזק בינלאומי. מימין: יחיאל שמן, ארנון בר-דוד, יקי חלוצי ולימור ליברמן לביא (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

ועד עובדי אלפא, המורכב בשלב זה מנציגות של עובדי פלאפון ועובדי בזק בינלאומי, הוקם לפני כחודש. בשבוע שעבר החל משא ומתן במטרה להגיע להסכמות לחידוש ההסכם הקיבוצי. נציגות העובדים הציגה דרישה להכרה בנציגות אחת לעובדי שלוש החברות במטרה להגיע להסכם אחד שישמור על זכויות העובדים, אלא שהנהלת קבוצת אלפא מתכוונת לנהל משא ומתן רק לגבי עובדי בזק בינלאומי, תוך הסתרת התכניות לטווח הארוך.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס הבוקר לסכסוך העבודה ואמר: "על דירקטוריון בזק לדעת שההסתדרות עומדת איתנה לצד ועד עובדי אלפא, ולא תאפשר לבזק לממש כל תוכנית מבלי שיתמלאו דרישותיה להבטחת התאגדות העובדים והמשך ביטחונם התעסוקתי. אני קורא להנהלה להתעשת ולקיים איתנו משא ומתן הוגן ושקוף, שישמור על הזכויות של אלפי העובדים המצוינים בחברות הללו".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי הוסיף: "קבוצת בזק, באמצעות הנהלת החברות, מאיימת בפועל על התעסוקה של אלפי עובדים ובני משפחותיהם, הכול למען רווח חד-פעמי חזירי ובצע כסף. אין בכוונתנו לאפשר לה לעשות סיבוב עבור קרן הון סיכון אמריקאית. הצענו להנהלה מתווה לתוכנית פרקטית שתממש את המטרות העסקיות שהיא הציגה וכן תבטיח תעסוקה וחברות חזקות גם בעתיד. לצערנו, ההנהלה מתעקשת שלא להיענות לדרישות אלו ומנסה לפרק את החברות מפעילותן ומעובדיהן. אנחנו נערכים למאבק".

יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, שכיהן לפני מיזוג הוועדים בראשות ועד עובדי פלאפון בלבד, אמר: "הגענו למצב אבסורדי וחסר תקדים בו הנהלה אחת המתיימרת לנהל את קבוצת אלפא מקיימת מו״מ עם שלושה ועדים, תוך יצירת הפרד ומשול באופן בוטה בין העובדים. בשטח כבר מתקיימת הלכה למעשה פעילות סינרגטית בין החברות הבנות, ולכן החלטנו שהגיע הזמן לעשות מעשה ולייצר יחידת מיקוח אחת עבור כלל העובדים. הכרזת הסכסוך היא רק צעד ראשון במאבק שלנו לשינוי פני המציאות וכללי המשחק באלפא".

סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן לביא, שכיהנה לפני מיזוג הוועדים בראשות ועד עובדי בזק בינלאומי, הוסיפה: "צר לנו שההנהלה המשותפת לשלוש החברות הבנות פועלת בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסים קיבוציים, כאשר היא משנה את תוכניותיה בהתייחס למבנה התאגידי התפעולי והארגוני של החברות הבנות על בסיס שיקולים זרים ופסולים. תוכניות ההנהלה לא נובעות מתוך חשיבה עסקית ורצון להצמיח את החברות, אלא מתוך ניסיון להחליש את הכוח הארגוני וכוח המיקוח של העובדים והארגון היציג. אין לנו כל כוונה להשלים עם תוכניות שפוגעות בחברה, בלקוחותיה ובעובדיה, וניאבק בהן בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

עובדי חברת yes מאוגדים בהסתדרות הלאומית. בוועד עובדי אלפא הביעו תקווה עם תחילת המהלך, שעובדי החברה השלישית יצטרפו אף הם להסתדרות הכללית ולמהלך הוועד המשותף לשלושת החברות, באופן שיחזק באופן משמעותי את כוחם הארגוני של עובדי שלושת החברות.

בחברות פלאפון ובזק בינלאומי מקבוצת אלפא טרם הגיבו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!