דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

'עבודה +': הסתדרות הנוער העובד והלומד השיקה אפליקציה לבני נוער עובדים

האפליקציה תאפשר לבני נוער לחפש עבודה, וכן תנגיש להם כלים ומידע לשמירה על זכויותיהם | אורי מתוקי, ראש אגף האיגוד המקצועי לנוער: "תומכים בבני הנוער שזכויותיהם מופרות בקלות רבה מידי על ידי המעסיקים"

מלצרית במסעדה בתל אביב. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Furmiga Stock / Shutterstock.com)
מלצרית במסעדה בתל אביב. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Furmiga Stock / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות הנוער העובד והלומד השיקה לרגל תחילת החופש הגדול את האפליקציה 'עבודה +', שמטרתה לחבר בין בני נוער המחפשים עבודה לבין מעסיקים, ולהנגיש לבני הנוער העובדים בקיץ כלים ומידע לשמירה על זכויותיהם.

צילום מסך מתוך אפליקציית 'עבודה +'
צילום מסך מתוך אפליקציית 'עבודה +'

"האפליקציה מיועדת לבני 18-16, ובחודשי הקיץ גם לבני 15-14", הסביר אורי מתוקי, ראש האגף לאיגוד המקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד. "היא הרבה מעבר לחיבור בין מחפש העבודה למעסיק: לראשונה, ייהנו בני הנוער מאפליקציה שתעניק מענה מקיף בכל הנושאים, החל מאפשרויות חיפוש בהתאמה אישית ועד להדמיה של תלוש השכר שצפוי העובד לקבל בסוף החודש".

האפליקציה כוללת מנגנון לחיפוש עבודה לפי תחומים, אזור גיאוגרפי או שכר שעתי מקווה, וכן כלים שאמורים לסייע לבני הנוער להתנהל נכון בעבודה ולמצות את זכויותיהם, כמו כלי לניהול יומן שעות עבודה עצמי, מחשבון שכר ומדריך לקריאת תלוש השכר.

הסתדרות הנוער העובד והלומד היא הארגון היציג של בני נוער בעולם העבודה, ומסייעת לבני נוער למצות את זכויותיהם במקרים שבהם נוצלו. בשנים האחרונות מרחיבה התנועה את פעילותה ומעורבותה בתחום עבודת הנוער.

"בני נוער וצעירים מהווים את אחת האוכלוסיות החלשות בשוק העבודה", הסביר מתוקי. "עבודה זמנית במשמרות, חוסר ידע וניסיון מביאים לקושי רב בהתמודדות עם מצב מורכב מול המעסיקים. מפניות רבות שמגיעות אלינו ומסקרים שערכנו, אנחנו יודעים כי זכויות בני הנוער בעבודה מופרות בקלות יתרה על ידי המעסיקים ובמגוון תחומים, החל מאי-תשלום על ימי התלמדות ועד אי-הוצאת תלוש שכר.

צילום מסך מתוך אפליקציית 'עבודה +'
צילום מסך מתוך אפליקציית 'עבודה +'

"השקת האפליקציה 'עבודה +' היא עוד אבן דרך בתמיכה שלנו בבני נוער, שרבים מהם יפגשו הקיץ את עולם העבודה בפעם הראשונה. מעבר לעזרה במציאת עבודה, אנחנו מקווים שבני הנוער יסתייעו באפליקציה להכרת הכלים שישמשו אותם מול המעסיקים, למימוש ושמירה על זכויותיהם".

מתוקי הוסיף שכמו בכל קיץ, מפעילה התנועה גם מוקד מידע ופניות בטלפון 1121*, שמסייע לבני נוער מול מעסיקים.

כ-58% מבני הנוער עבדו במהלך חודשי הקורונה, וכמחצית מהנערים שלא עבדו מקווים למצוא עבודה במהלך חופשת הקיץ, כך לפי סקר שפרסמה התנועה רק לאחרונה. החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות פתחה גם את ענפי המסעדנות, האירועים והמזון המהיר, ענפים שמסורתית מעסיקים יותר בני נוער ושפעילותם נפגעה קשה במהלך המשבר.

להורדת האפליקציה מגוגל פליי

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!